Remlicht problemen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Remlicht problemen

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    D3nnis_

Na het vervangen van mijn rechter remlicht stond ik met wederom een kapot rechter remlicht.

Het vervangen lampje was nieuw gekocht, de oude was door gebrand.
      Na het vervangen was de BC melding weg (tevens met OP-COM nog alles gecleared).
      Echter toen ik de motor starten kwam er direct een BC melding over de verlichting.

en ja hoor! Weer exact de zelfde lamp die defect is.
      Ik heb een idee dat dit niet aan de lamp ligt, maar aan de fitting.

Iemand enig idee waar ik het euvel precies kan vinden?
      Ik vermeen dat de lampen op hun donder krijgen door overspanning, daar de verlichting normaal nominaal moeten zijn.

Gelukkig doet nog een gedeelte van de rem verlichting het, maar het staat zo knullig vind ik zelf.

D3nnis_

Wederom een nieuwe lamp erin gedraaid, motor starten en lampje was direct weer kapot!

Iemand enig idee waarin dit probleem kan liggen?

Navy
        Deelnemer

Ik zou er maar eens een multimeter bij pakken en de spanning eens opmeten van de lampfitting. Kan er zo geen verklaring voor vinden. Meet dan gelijk ook eens de spanning op de accu, met de motor uit en de motor stationair lopend en met wat gas. Mag hooguit +14,5 volt zijn.
          Zijn toch niet toevallig Magneti Marelli lampjes? Die zijn namelijk van een niet te beste kwaliteit: snel zwart, snel kapot.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.