remleidingen opel astra g coupe

Forumindex Forums Modellen Astra remleidingen opel astra g coupe

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    larske
    Deelnemer

mijn astra g coupe is deze week afgekeurd voor de stalen remleidingen.is het mogelijk om deze ergens te vinden al voorgeplooit?heb al wat sites afgezocht maar niet direct te vinden.

Shane_Astra_g
      Deelnemer

Volgensmij niet. Laatst nog mijn remleiding laten vervangen(de achterste remmen) grapje koste 200euro en dat alleen voor de remleidingen ter hoogte van de benzinetank naar de achterremmen toe.

Leidingen worden gewoon op maat gemaakt met nippels koppelstukken e.d. Er word tegenwooridig alleen koper gebruikt. Dan rot het tenminste niet meer

Fearless
        Deelnemer

Nope, niks voor te koop.

Je zult nu koper leidingen moeten buigen en plooien.

Onderlangs is easy, die zitten al met fijne koppelstukken.
          Alleen de remleidingen naar voren zijn lastig, vanwege de chassisbalk en alles wat er nog van de motor/bak voor zit.
          Linksvoor is nog redelijk te doen. Rechtsvoor is wat lastig.

Normaal doe ik rechtsvoor langs het schutbord, als het goedkoop moet. Dan zie je de remleiding achter de motor langs lopen.

Die koppelstukjes die te koop zijn werken niet op staal, je zult echt bezig moeten met een flare-tool.

Als je dit klusje geklaard hebt, wat wat tijd kost, kun je er weer jaren tegen aan met de remleidingen.

Haasje17
          Moderator

Zeker wel, je kunt ze gewoon krijgen bij de dealer.

Fearless
            Deelnemer

Vreemd. Hier niet. Vanwege de grootte van de pakketten

crossagek

hier ook niet voorgevormd leverbaar via de dealer , de dealer maakt ze ook zelf .

Famempeters

Komt tegenwoordig allemaal van de rol af is gegloeid koper buis werkt erg gemakkelijk maar als je het nooit gedaan heb vraag zeker hulp en kijk goed wat je nodig hebt aan koppelingen , maak zoveel mogelijk uit een stuk dus niet voor het gemak midden onder de auto koppelingen elke verbinding is er 1 die fout kan of lekken kan dus liefst niet doen .

van Kouwen hier heeft ze ook niet al voor gevormd en werken ook van de rol.

Bert

testdrive
                  Deelnemer

Van de rol is veel makkelijker en sneller.
                    als je bijvoorbeeld rechtsvoor kant en klaar zou kopen moet het hele subframe weg.
                    maar met koper kan je er tussen door buigen .

crossagek

ik heb vanavond mijn remleiding lv vervangen en ook ik had koper en werkt ideaal . heb het begin vanaf de pomp voorgevormd naast de auto en de rest gevormd onder de auto en zit bijna net zo mooi als de oude ;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.