remleiding voor vervangen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) remleiding voor vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Rider64

Hallo,
      eerst maar even voorstellen, aangezien ik hier nieuw ben
      Ik ben Rob en heb een Zafira 1.2 uit 2000.
      Deze week heeft ie een APK gehad bij mijn Opel vakgarage en daaruit bleek dat de remleiding voor vervangen moet worden. Aangezien daarvoor heel het voorstuk eruit moet om de leiding te kunnen vervangen, zijn ze hier wel een paar uurtjes mee bezig. Echter schrok ik toch van de offerte, want ze schatten de kosten op ongeveer 700 Euro :swear . Kunnen jullie mij zeggen of dit teveel is en ik wellicht naar andere garages moet om te kijken of het goedkoper kan?

Tevens geeft de Zafira teveel CO2 uitstoot, maar ze konden niet vinden waar dit door komt en moeten hiervoor de auto gaan doorzoeken. Iemand hier een idee over?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Nick-GSI
      Deelnemer

ik zou lekker een andere garage zoeken dan, ik heb genoeg remleidingen vervangen bij de zafira en astra g. Rv is de lastigste ongeveer 1.5-2 uur werk + 1.5m leiding.

Cobus
        Deelnemer

Ik heb mijn voorremleiding op de moeilijke plek laten vervangen door het apk keuringsstation kosten € 128,-
          De andere aan de bestuurders kant heb ik later zelf gedaan
          Je kan de remleiding ook via de bovenkant van het schutbord laten lopen.
          Zo kun je er alrijd makkelijk bij.
          Er is een topic over hoe je het dan moet doen.

Fearless
          Deelnemer

leiding rv boven langs het schutbord maken, vastzetten met (gas)leidingklemmetjes, dat scheelt een hoop gemartel en tijd.
            Lv is een makkie.

Opeltje17
            Deelnemer

Leiding ook niet helemaal vervangen enige deel wat rot, is beneden onder bij je chassis balken.

Zoals hierboven al aangegeven leiding vast maken bij het schutbord, dus maar een deel vervangen(vanaf de klauw tot het schutbord)

Wat betreft de uitlaatgassen, kan geen lekke uitlaat zijn(zou je zeggen is namelijk ook APK afkeur) zou hem dan eens uitlezen en naar de lambda waardes kijken.

Rider64

bedankt voor de tips!
                Ik ben zelf niet zo handig, dus er zelf aan beginnen is helaas geen optie :-|
                Ik zal jullie tips iig meenemen naar wat second opinions bij andere garages. Helaas heb ik ook geen techneuten in mijn familie -en vriendenkring…

Fearless
                Deelnemer

Die rv gewoon uit 1 deel vanaf de pomp doen hoor. Die dingen rotten ook op het subframe. ..kun je later weer. Gewoon in 1x goed doen dan ben je er voorlopig van af.

P. Rutser

Hier klopt iets niet.
                    Volgens mij bestaat een Zafire 1200 bj. 2000 niet?????

wim-v6
                    Deelnemer

Zal haast wel een 2.2 Rsmmelketting zijn

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.