Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Remkrachtbegrenzer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2010 om 13:36 #17216451
Van mijn kitcar wil ik de achterremmen (trommel) vervangen door schijf.
De Kadett GSI die ik voor allerlei onderdelen als donor gebruikte heeft dus ook schijven achter, en die worden geremd met een remkrachtbegrenzer.
Dit ding zit onder de hoofdremcillinder gemonteerd.
Vraag, hoe werkt zo’n ding? Er zitten 2 klepjes in, maar hoe kan dat de remdruk nou verlagen van bv. 20 naar bv. 15 Bar
Want dat is toch wat ‘ie doet?
Wie kan mij dat uitleggen?20 januari 2010 om 20:40 #17597098Dat werkte met veerdruk en de dikte van het klepje, Maar hier zijn verschillende types in….
Lijkt me niet wat om hier mee te gaan klooien..21 januari 2010 om 14:08 #17597099Ik ben erg benieuwd of iemand me kan uitleggen hoe zo’n ding werkt…!
(Drukregelaar voor gas werkt met een drukverschil tussen binnenlucht / buitenlucht,
maar deze regelaar voor vloeistof werkt dus heel anders.
Wie legt me de werking uit?)21 januari 2010 om 14:36 #1759710021 januari 2010 om 14:37 #1759710122 januari 2010 om 12:52 #17597102Dat is mooie info. Ga ik es goed lezen…
(Lijkt alsof het klepje pas opengaat boven bepaalde druk?)Geert666, mijn dank is groot!
29 januari 2010 om 15:25 #17597103origineel gepost door Febe
Dat is mooie info. Ga ik es goed lezen…
(Lijkt alsof het klepje pas opengaat boven bepaalde druk?)Ik ben er inmiddels achter (denk ik…)
Het plaatje van Geert is van VW. Binnenwerk is anders en werkt ook iets anders. Maar de uitleg heeft me wél opweg geholpen.
Bij Opel mist het zuigertje met de O-ring.Kort gezegd: Wanneer de remdruk oploopt zal de messing geleider naar rechts bewegen en zodoende het klepje aan de inlaatzijde steeds meer afsluiten waardoor de remdruk steeds minder toeneemt.
Mooi om te weten, nu kan ik verder bouwen. Dank voor de hulp!29 januari 2010 om 15:44 #17597104dus hoe harder je trapt hoe minder druk hij doorlaat in tegenstelling van de druk voor de begrenzer
29 januari 2010 om 16:14 #17597105De druk achter de begrenzer loopt niet evenredig omhoog met de druk ervóór
(Wanneer je dus steeds harder trapt)29 januari 2010 om 18:00 #17597106ja ik verwoord het een beetje knudde, maar dat klopt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.