Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Remklauwen spuiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2012 om 09:38 #17895389
Mooi remklauwen ziet er gewoon netter uit. Doe je alles met liefde om de auto in top conditie te houden met netjes de onderhouds beurten bij te houden en eventueel leuke velgen. Dan horen daar ook de remklauwen bij vind ik persoonlijk. :thumb
Voor de mensen die het niet doen moeten ze zelf weten. Maar het ziet gewoon erg mooi uit. :D
20 maart 2012 om 10:18 #17895390Ik doe het anders, ik spuit ze niet maar schilder ze, het voordeel is dat wanneer je hammerite gebruikt de laag dikker is en veel beter bestand is tegen steenslag e.d.
20 maart 2012 om 11:07 #17895391Ja, het is inderdaad mogelijk dat je het ook goed ziet bij kleinere velgmaten, maar indien wieldeksels haalt het inderdaad niet zo veel uit.
Het verschil is, bij 15″ en nu bij mijn 16″ valt het niet zo op als ze verweerd zijn vind ik, maar als je dan groter gaat, begint het meer en meer op te vallen… Overigens, mooie foto’s … jullie zouden dus schilderen? Geeft dat dan een ongeveer even mooie afwerking als spuiten….? Was anders van plan om ze 3 lagen primer te geven en 5 lagen afwerking… en ze dan elk jaar is te herdoen… zoals Ahrend al aanhaalde…20 maart 2012 om 18:11 #17895392Ik heb geschilderd omdat ik niet zo een held ben in het afplakken voor het spuiten, werkt inpricipe perfect, alleen omdat je de boel niet helemaal kaal maakt krijg je een beetje een bobbelig effect. Dit maakte voor mij niks uit aangezien je goed moest kijken om het te zien. Ik heb dus gewoon een netje van autostyle gepakt, de boel kaal geborsteld, alles stof vrij gemaakt en ontvet met thinner (zat erbij) en daarna 2 lagen zwarte lak geschiderd! Werkte top geen problemen mee gehad en het hecht goed! Setje kost volgens mij 15 euro ofz. Je kan ook zelf aan de gang gaan met hitte bestendige verf, scheelt weer een paar euro en je hebt het zelfde effect!
25 maart 2012 om 06:52 #17895393Prettige prachtig-poets-weer zondag beste forumleden, maar ik heb gisteren mijn remklauwen gespoten… tis te zeggen.. 3 :???:
Aan één voorwiel heb ik een bout die ik NIET los krijg…
– Kruipolie, WD40 om de 5 min.
– 2 volle stalen kriussleutels gebroken :???: De ene kwam uit een mercedes, de andere van een autogroothandel… de originele boogsleutel van GM is verwrongen… dusja, 3 sleutels naar de kl*te op 1 bout :vertag Maandag: bout vs. pneumatisch pistool, ben is benieuwd…
Heb er 2 serieus blauwe plekken aan overgehouden door achteruit te vliegen en geluk ook, dat ik er niet mee weggevlogen ben in mijn carrosserie…Wat heb ik gedaan voor het spuiten:
– Stalen borstel
– Schuursponsen (niet die voor in de keuken, ECHTE schuursponsen)
– Staalkrullen
– HG ontvetter/reiniger ( http://nl.hg.eu/products/show/id/6535/super_verf_hecht_reiniger” onclick=”window.open(this.href);return false; )
– Heel de wielkast afgeplakt, incl de buiten, rubberen bussen achteraan, remblok.
– Spuitbus hittbestendige primer (zwart, tot +- 500graden) 3 lagen (binnen de 10 min)
– Half uur voor overschilderbaar
– Potje Hammerite Rood hoogglans
– 2 lagen (normaal 1-2u voor duimdroog) door het weer gisteren na 45min al ;)Foto zal ik straks eens nemen en vanavond posten ofzo.
Jefkere
25 maart 2012 om 08:54 #17895394Ben wel benieuwd naar het resultaat, want ik zou de mijne ook graag overspuiten maar om de remklauwen te demonteren zie ik wat tegenop..
Dus als het goed lukt bij jou, doe ik het ook zo :thumbheb bij het vervangen van mijn originele velgen ook dat probleem gehad, ook een kruissleutel en een originele GM-sleutel verwrongen !
uiteindelijk bij de oom van m’n maat geweest, en die heeft hem eraf gehaald met een reusachtige momentsleutel met een dop op, was er in 2 seconden af… :wors25 maart 2012 om 10:01 #17895395trommm geroffel!!! king:
25 maart 2012 om 11:39 #17895396Met een luchsleutel gaat het je waarschijnlijk niet lukken, een grote momentsleutel als gebruikt wordt bij vrachtwagens zal het waarschijnlijk wel doen.
Voortaan een beetje kopervet aan de bout doen om te voorkomen dat ze vast gaan zitten.
Met hammerite schilderen levert een mooi glad oppervlak op, de verf is ook redelijk dik en trekt zelf glanzend vlak.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;25 maart 2012 om 12:07 #17895397@opel-mark wrote:
Met een luchsleutel gaat het je waarschijnlijk niet lukken, een grote momentsleutel als gebruikt wordt bij vrachtwagens zal het waarschijnlijk wel doen.
Voortaan een beetje kopervet aan de bout doen om te voorkomen dat ze vast gaan zitten.
Met hammerite schilderen levert een mooi glad oppervlak op, de verf is ook redelijk dik en trekt zelf glanzend vlak.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;ik gebruik ook hammerit en ben er erg tevreden mee!! :D king:
25 maart 2012 om 13:19 #17895398denk dat hij nog steeds met die ene bout bezig is :jerry
25 maart 2012 om 13:36 #17895399Waarschijnlijk wel ja :D
met zo eentje ging hij onmiddelijk los bij mij :
25 maart 2012 om 13:42 #17895400@Smithy wrote:
Waarschijnlijk wel ja :D
met zo eentje ging hij onmiddelijk los bij mij :
dat ken ik niet …
25 maart 2012 om 13:48 #17895401Is dus een grote momentsleutel die gebruikt wordt bij vrachtwagens, je moet dus veel minder kracht zetten om een bout los te krijgen door de grote hefboom :thumb
25 maart 2012 om 14:00 #17895402@Smithy wrote:
Is dus een grote momentsleutel die gebruikt wordt bij vrachtwagens, je moet dus veel minder kracht zetten om een bout los te krijgen door de grote hefboom :thumb
die kende ik niet bij mij is het de standaard alusleutel met een ijzeren staaf van 1m25 ;)
25 maart 2012 om 15:15 #17895403Don’t blame the messenger :jerry
Heb em zelf eerst lekker laten schrikken met een grote rubberhamer daarna vrij makkelijk los te krijgen!
Misschien een beetje geluk gehad :thumb25 maart 2012 om 18:13 #17895404Als iets KNOERT vast zit, pak ik ook de GROTE momentsleutel erbij.
Soms heb je bouten die zelfs de luchthamer met 10bar nog niet loskrijgt, dan zet je inderdaad die grote slueutel erop, los komen doet ie hoor!!
Willem
25 maart 2012 om 18:19 #17895405Ik gebruik vaak zo’n handratel met een stalen pijp, gaat ook prima. Sommige momentsleutels schijnen er niet tegen te kunnen als je er bouten mee los draait.
25 maart 2012 om 18:20 #17895406Mijne is ervoor gemaakt om er kracht op te zetten..
We hebben er ook een die altijd de zelfde kant op draait en waarvan je het 4kantjke anders erin zet..
Willem
25 maart 2012 om 18:39 #17895407Ik heb geluk gehad dat ik er niet mee in mijn carrosserie ben gevlogen…
Aangezien ik maar een amateursleutelaar ben heb ik al dat materiaal niet :vertag
Het is zoals je zegt Willem, muurvast wil zeggen grote sleutel, maarja… snap het niet zo goed hoe die ééne zo vast kan komen…Alleszins, hier de foto’s.. nog met de 16″ velgen (voorlopig) en het is ook wel gsm kwaliteit… maarja.
En inderdaad, zoals OpelMark al aangaf, Hammerite trekt vanzelf mooi egaal tijdens het drogen, want ik sloeg in het begin al in paniek…
PS: Je ziet het niet met mijn wielspaak, maar de remblok is NIET meegedaan natuurlijk.
25 maart 2012 om 18:57 #17895408@Jefkere wrote:
Ik heb geluk gehad dat ik er niet mee in mijn carrosserie ben gevlogen…
Aangezien ik maar een amateursleutelaar ben heb ik al dat materiaal niet :vertag
Het is zoals je zegt Willem, muurvast wil zeggen grote sleutel, maarja… snap het niet zo goed hoe die ééne zo vast kan komen…Alleszins, hier de foto’s.. nog met de 16″ velgen (voorlopig) en het is ook wel gsm kwaliteit… maarja.
En inderdaad, zoals OpelMark al aangaf, Hammerite trekt vanzelf mooi egaal tijdens het drogen, want ik sloeg in het begin al in paniek…
PS: Je ziet het niet met mijn wielspaak, maar de remblok is NIET meegedaan natuurlijk.
mooi resultaat jeffkere!
welke sleutel had je wel?
ja ik had die perongelijk méé gespoten maar dat slijt wel :D.25 maart 2012 om 19:01 #17895409Gewoon 2 kruissleutels… 1 van een autozaak en de andere uit de oude mercedes van mijn opa… 2 volle stalen kruissleutels…
Die momentsleutels heb ik niet… kost waarschijnlijk ook wel wat.25 maart 2012 om 19:22 #17895410@Jefkere wrote:
Gewoon 2 kruissleutels… 1 van een autozaak en de andere uit de oude mercedes van mijn opa… 2 volle stalen kruissleutels…
Die momentsleutels heb ik niet… kost waarschijnlijk ook wel wat.de mijne kreeg ik er af met de sleutel een L die bijgeleverd was + staaf er me af.
raar eingelijk eh :D25 maart 2012 om 19:28 #17895411Ik krijg ALLE bouten los, behalve die eene en na een hele dag behandelen met kruipolie/WD40 zelfs niet…
Achja… heb die originele bochtsleutel van mijn reservewielkit ook liggen, maar daar kon ik zeker geen kracht mee zetten :p
Btw, als 2 volle stalen sleutels breken, zou die ook wel vast geplooid ofzo zijn, want die bochtsleutel is niet vol…
Dat is toch wat ik denk :)
Heel men k*nt ziet blauw van die sleutels… telkens weggevlogen met mijn …. op de beton!25 maart 2012 om 20:25 #17895412@Jefkere wrote:
Ik krijg ALLE bouten los, behalve die eene en na een hele dag behandelen met kruipolie/WD40 zelfs niet…
Achja… heb die originele bochtsleutel van mijn reservewielkit ook liggen, maar daar kon ik zeker geen kracht mee zetten :p
Btw, als 2 volle stalen sleutels breken, zou die ook wel vast geplooid ofzo zijn, want die bochtsleutel is niet vol…
Dat is toch wat ik denk :)
Heel men k*nt ziet blauw van die sleutels… telkens weggevlogen met mijn …. op de beton!Wat heb jij toch stoute bouten!! heb je die nu ingevet en roest indien er op zit afgedaan bij het terug monteren
25 maart 2012 om 20:37 #17895413@Willem: Dat is die van mij ook, zit een 1/2 inch doorsteek vierkantje in. Als je daarmee kracht wil zetten om los te draaien moet je een hoog moment instellen. Je hebt ze inderdaad ook die 1 kant op ratelen en de andere kant als sleutel bruikbaar zijn. Stahlwille levert die volgens mij, niet te betalen dat spul
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.