Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Remklauwen spuiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2012 om 12:06 #17239191
Beste forumleden,
Op het Astra Owners Network-forum gebruikt vrijwel iedereen Hammerite Smooth- spuitbussen om hun remklauwen te spuiten,
niemand heeft er ooit last mee gehad en iedereen doet vrijwel 3-5 lagen en het resultaat is bij iedereen prachtig. Omdat mijn 18″ wielen in aantocht zijn, wil ik dit ook graag doen. De spuitbussen zijn jammer genoeg hier nergens te koop, dus laat ze overkomen van Engeland (prijzen variëren 6-12£ per spuitbus 400ml).
Aangezien Arden Blue niet zo past bij het zilver (naar mijn mening) worden ze maar VXR-red.
Nu vraag ik mij 2 zaken af:
1) Is 400ml genoeg om 4 klauwen 5 lagen te geven?
2) De spuitbussen mogen naar eigen zeggen meteen over roest etc. gebruikt worden, nu mijn remklauwen zijn wat smerig… dus zou ik ze toch liever eerst reinigen, iemand een idee met wat, heb al veel gehoord remreiniger en goeie borstel… kan een schuurpapiertje kwaad? heb geen idee?Alvast bedankt,
Jefkere
18 maart 2012 om 13:29 #17895365motip werkt net zo goed, waarom moeilijk doen met bestellen in engeland
motip kost ook geen drol
eerst schoonmaken met remmenreiniger18 maart 2012 om 13:40 #17895366jefferke zijn het achteraan geen remtrommels? of is dat bij de gtc anders?
indien het je lukt kan je er eens een howto van maken of bestaan dit al?
gewoon weet niet hoe ik er zou aan beginnen.18 maart 2012 om 13:47 #17895367Als ik het volgende week doe, zal ik een How to maken…
Ik heb overal klauwen hoor… ondanks dat wij hetzelfde vermogen hebben, heb jij achteraan trommels en vooraan klauwen en heb ik overal klauwen.
@Oenatje:
Heb ik dan verschillende bussen nodig (grondlaag etc?), kan ik gewoon de “normale” motip nemen, of heb ik er nodig die tegen hitte kunnen?
Ik wou niet moeilijk doen, maar weet er gewoon nietveel van en ik was overtuigd van de goede resultaten van de Engelsen ;)
Die Hammerite is alles in één… primer/finish…18 maart 2012 om 17:41 #17895368ik heb velgenspray kleur goud gebruikt. auto was donkerblauw. mooie combi
geen primer gebruikt als de ondergrond maar goed schoon en droog is. zit er na 5 jaar nog steeds op
18 maart 2012 om 17:43 #17895369Subaru effect :) Blauw en goud zijn altijd mooi.
18 maart 2012 om 19:31 #17895370Ik heb de losse roestdelen met een staalborstel behandeld.. Niet overdreven veel aandacht aan gegeven!.. Heb het met hammerite geverfd! 2 lagen.. De trommel linksachter is wat gaan bladeren na 2 dagen. De rest zit er nog op en kijk het eerst nog even aan.
18 maart 2012 om 19:40 #17895371Zou het inderdaad goed schoonmaken met een staalborstel en remmenreiniger, daarna kan je de boel zo spuiten.
18 maart 2012 om 19:44 #17895372over roest heen spuiten vind ik de grootste BS dat er is werkt voor geen meter en vind dat zonde van je werk!!
verf kan er wel 5 jaar opzitten maar dan moet je er niet aankomen denk ik :jerry
primer zou ik altijd gebruiken is juist de roestwering de kleur heeft totaal geen roestwering is voor het aanzicht!
deze heb ik ge glaspareld in de priner gespoten en in de aflak,helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid om dit te doen dat snap ik maar is wel de juiste manier voor iets moois en GOEDS :thumbwat je wel kunt doen is een staalborstel op de boormachine en op die manier goed schoonmaken maar ook echt goed tot er geen roest meer opzit
denk dat je 1 bus primer en 2 bussen kleur nodig hebt om een mooi resultaat te krijgen..succes ermee :kewlpics
grtz Denny
18 maart 2012 om 19:50 #17895373Die zijn wel proper gedaan DennyD ;)
18 maart 2012 om 20:48 #17895374Inderdaad Denny… heel strak gedaan.
Bedankt voor de goeie tips… de klauwen er afhalen is dus het beste?
Daar ben ik dus wat bang voor :/18 maart 2012 om 21:02 #17895375tja veel doen het niet en gaan globaal eromheen tis een mogelijkheid maar net wat ik zei vind het zonde van je werk!!
ik heb een setje remklauwen erbij gekocht en die netjes gereviseerd en behandeld andere setje verkoop je gewoon weer heb je je geld weer terug :thumbals je verders geen verstand hebt van ontluchten kun je em wel loshalen maar laat je em gewoon aan de remslang hangen en kun je ook overal bij,lijkt mij de beste optie voor jou!
wel ff de vlakken waar de remblokken overheen glijden goed schoonmaken na het behandelen..
gr Denny18 maart 2012 om 21:11 #17895376Deze remklauwen zien er inderdaad verbluffend goed uit !!
Rik :)
18 maart 2012 om 21:40 #17895377Zal al de tips in mijn gedachten houden :)
Alvast hartelijk bedankt!19 maart 2012 om 14:13 #17895378Ik heb ze laatst ook gewoon goed schoongemaakt met staalborstel in boormachine en remmenreiniger gespoten met een busje motip, zal vanvond eens foto’s posten
19 maart 2012 om 16:29 #17895379VInd het allemaal maar onzin. Het kan veel makkelijker en goedkoper.
Ik doe zelf heel simpel…….Staalborstel er over, en remmenreiniger om de boel schoon te spuiten.
Met gewone autolak….motip of honkieponkie spuit ik schijf en klauw over.Niks afplakken of primer of weet ik het.
De remschijf rem je vanzelf weer kaal en je houd de lak op de delen waar niet geremt wordt.
Ik gebruik zelfs geen hittebestendige verf, gewoon goedkope normale spuitbusjes.Doe het al jaren zo, en gaat perfect.
Die dure zooi is echt niet nodig, goed voor de economie van de plasticfantasticshop maar verder dikke onzin.
19 maart 2012 om 16:33 #17895380zou er nog wel een laagje blanke lak over doen,kan geen kwaad
19 maart 2012 om 16:51 #17895381@Fearless wrote:
VInd het allemaal maar onzin. Het kan veel makkelijker en goedkoper.
Ik doe zelf heel simpel…….Staalborstel er over, en remmenreiniger om de boel schoon te spuiten.
Met gewone autolak….motip of honkieponkie spuit ik schijf en klauw over.Niks afplakken of primer of weet ik het.
De remschijf rem je vanzelf weer kaal en je houd de lak op de delen waar niet geremt wordt.
Ik gebruik zelfs geen hittebestendige verf, gewoon goedkope normale spuitbusjes.Doe het al jaren zo, en gaat perfect.
Die dure zooi is echt niet nodig, goed voor de economie van de plasticfantasticshop maar verder dikke onzin.
ben je pools ??? :-P nee dol je maar wat.
ik wil niet zeggen dat goedkoop altijd slecht is.
maar denk wel dat je verschil hebt op de manier hoe jij het doet en dennyDop afstand zal je er niet zo veel van zien en ja ze worden vaak toch weer zwart.
maar ja een auto spuit je vaak zelf ook niet (of je moet het goed kunnen) terwijl je dat op afstand ook niet ziet.het is maar niet hoe je het zelf wil hebben ,
niet te nadelen maar ja ik laat denny mijne reviseren en spuiten ,
dan weet ik dat de klauwen weer als nieuw zijn en mooi kleurtje.en ja je hebt gelijk kan ook goedkoop busje erop gooien,
maar vind ik zonde van de auto die geef ik al veel liefde,
dan zou ik dat niet even snel snel doen.19 maart 2012 om 17:54 #17895382Uhm, ik ben onder de indruk van de mooie foto’s maar heb toch een vraag:
wat is de meerwaarde van het spuiten van remklauwen ?
Roestwering of gewoon een opvallende verschijning tussen je (stalen) velgen maken ?Rik :)
19 maart 2012 om 18:04 #17895383Doorroesten zal het nooit doen dus ik denk dat men het mooi vind staan. Ik spuit ze gewoon zwart met een el cheapo busje.
19 maart 2012 om 18:25 #17895384staat toch zo wie zo mooier,wie vind het nu mooi als er een paar mooie velgen onderliggen en er hangen een paar roetige remklauwen erachter :jerry
19 maart 2012 om 19:39 #17895385Als je een setje 18 of 19″ velgen plaatst, zelfs 17″, komt dat zoveel mooier uit… ook al rijdend… zie je alles mooi in de wielen terwijl ze draaien.
Als je nu 14 of 15 inch hebt of wieldeksels, heeft het enkel nut als roestwering natuurlijk.19 maart 2012 om 20:19 #17895386@KadAstra-EF wrote:
Uhm, ik ben onder de indruk van de mooie foto’s maar heb toch een vraag:
wat is de meerwaarde van het spuiten van remklauwen ?
Roestwering of gewoon een opvallende verschijning tussen je (stalen) velgen maken ?Rik :)
dat je 20 pk extra hebt :wtf
19 maart 2012 om 20:29 #17895387Ik spuit mijn remklauwen,en verf mijn naven,1x per jaar,ook gewoon met gewone ,goedkope spuitbussen.
Het blijft er makkelijk en jaar opzitten en kost daarbij ook geen drol.
Inderdaad goed met de staalborstel eroverheen,daarna doe ik er een keer met ammoniak over en klaar om te beginnen.20 maart 2012 om 00:29 #17895388@ Jeferke, dat is niet helemaal waar! Zelfs toen ik mijn mazda nog had met 15 inch was het zeer goed te zien!
Overigens heb ik het gedaan met een setje van autostyle en ik ook ik eerst de boel bewerkt met een staal borstel en er toen overheen geschilderd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.