remklauwen LUCAS omega 3.0 V6

Forumindex Forums Modellen Manta remklauwen LUCAS omega 3.0 V6

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    mar10manta
    Deelnemer

passen deze klauwen op een manta B , LUCAS remtangen van een opel omega 3.0 V6.?

tevens volvo turbo klauwen hoe grote schijven passen daar max. in?

Maartuh
      Deelnemer

volvo turbo klauwen (geventileerde versie!) past met prelude schijven als je die om boort naar 4 bouts. Welke grootte max weet ik alleen niet

Asko
        Deelnemer

Meende dat 263 het maximum was

fredericki200
          Deelnemer

als het goed is moetten die klauwen van een omega 2.5 en 3.0v6 het zelfde zijn als die van een senator.
            dus daar heb je de schijven 296mm voor nodig.
            deze zijn leverbaar bij pink opel power meen ik.
            zou alleen niet weten wat ze kosten.

heb eventueel nog wel een setje klauwen liggen van een omega 2.5 v6
            dus bij interesse hoor ik het wel

RacesconaB204
            Deelnemer

Ik denk dat je wel de geschikte klauwen hebt.

Ik zou zeggen, kijk eens even op http://www.mantablog.nl. Hier staan de verschillende mogelijkheden netjes uitgelegd.

Ik rijd zelf ook al jaren met 296x28mm schijven en klauwen Omega A 2.6i t/m 3.0-24V / Omega B DTI en 6 cilinders.
              Die van een Senator-A zijn kleiner en die van een Senator-B zijn ook niet allemaal 296x28mm. Dus wel even opletten.

Werkt perfect. Je moet wel even opletten dat je ca. 3mm plaatjes op de stuuraanslagen last, anders kunnen de slangaansluitingen op de klauwen de veren raken bij max. insturen!

In de beschrijving op het mantablog draaien ze het centreergat van de schijf uit. Ik zelf heb de achterkant van de naaf een klein beetje afgedraaid en de schijven ongemoeid gelaten.

Omega schijven 296×28 zijn er op eBay genoeg te vinden Zimmermann/Brembo zou je voor zo’n 110,- wel bijna moeten kunnen vinden.

4-zuiger Girling klauwen van een Volvo 240 gaan met Honda Prelude 2.0 16V ’87-’91 remschijven tot 262x21mm. Je hoeft niet perse naar een turbo te zoeken hoor. De meeste 240-achtigen hebben wel deze klauwen, je moet alleen wel even kijken of de klauwen wel voor geventileerde schijven zijn, want ze passen deze ook toe op ongeventileerde schijven en dan past de Prelude-schijf er dadelijk niet tussen.

Succes!

mar10manta
              Deelnemer

[rquote=1869057&tid=142715&author=Rik Ophuis]Ik denk dat je wel de geschikte klauwen hebt.

Ik zou zeggen, kijk eens even op http://www.mantablog.nl. Hier staan de verschillende mogelijkheden netjes uitgelegd.

Ik rijd zelf ook al jaren met 296x28mm schijven en klauwen Omega A 2.6i t/m 3.0-24V / Omega B DTI en 6 cilinders.
                Die van een Senator-A zijn kleiner en die van een Senator-B zijn ook niet allemaal 296x28mm. Dus wel even opletten.

Werkt perfect. Je moet wel even opletten dat je ca. 3mm plaatjes op de stuuraanslagen last, anders kunnen de slangaansluitingen op de klauwen de veren raken bij max. insturen!

In de beschrijving op het mantablog draaien ze het centreergat van de schijf uit. Ik zelf heb de achterkant van de naaf een klein beetje afgedraaid en de schijven ongemoeid gelaten.

Omega schijven 296×28 zijn er op eBay genoeg te vinden Zimmermann/Brembo zou je voor zo’n 110,- wel bijna moeten kunnen vinden.

4-zuiger Girling klauwen van een Volvo 240 gaan met Honda Prelude 2.0 16V ’87-’91 remschijven tot 262x21mm. Je hoeft niet perse naar een turbo te zoeken hoor. De meeste 240-achtigen hebben wel deze klauwen, je moet alleen wel even kijken of de klauwen wel voor geventileerde schijven zijn, want ze passen deze ook toe op ongeventileerde schijven en dan past de Prelude-schijf er dadelijk niet tussen.

Succes![/rquote]welke rembekrachtiger gebruik jij?

fredericki200
                Deelnemer

kan met standaard rembekrachtiger
                  opelclanermelo rijd ook met deze klauwen en remschijven achter.
                  remt perfect.

RacesconaB204
                  Deelnemer

[rquote=1870615&tid=142715&author=mar10mantawelke rembekrachtiger gebruik jij?[/rquote]

Een standaard rembekrachtiger en geen pedal-box.

Ik zou de ombouw naar de grote schijven zeker doen. Het remt veel beter en raakt nooit meer oververhit, maar er zit eigenlijk wel 1 nadeel aan. Als je verder niets aanpast klopt de rembalans tussen voor en achter niet meer.
                    Normaal gesproken merk je hier niets van, maar feit is dat de achterremmen niet meer zo goed meedoen. Dit komt doordat de remschijfdiameter aan de voorkant zoveel groter geworden is. De remkracht die de remblokken op de schijf uitoefenen grijpt verder uit het hart van het wiel aan dan origineel (Moment = kracht x arm). Je hoeft dus echt veel minder kracht uit te oefenen op de grote schijf om het wiel bij wijze van spreken te laten blokeren. Volgens mij is de remzuigerdiameter ook nog eens groter dan origineel. Dit samen maakt dat de oliedruk bij remmen lager is dan origineel. De achterremmen krijgen in verhouding ook veel minder oliedruk dan normaal bij originele schijven en klauwen aan de voorkant (eerder moest je ook harder trappen). De achterremmen doen dus gewoon wat minder mee. Nogmaals dit nadeeltje weegt niet op tegen de voordelen aan de belangrijkste kant , de voorkant.

Ik merkte dit op een gegeven moment op het circuit toen ik er stelselmatig uitgeremd werd door E36 cup BMW’s, hoe goed ik ook m’n best deed:wtf.
                    Uiteindelijk bedacht ik me bovengenoemde en heb ik de originele remcilinders in de (wel grote) trommels van mijn Ascona/Manta vervangen door remcilinders van een Rekord 2.2i. Deze hebben een wat grotere diameter en zullen dus met dezelfde remdruk een grotere kracht uitoefenen. Dit was een verbetering, maar ik weet nu dat het nog beter kan. Mijn huidige remschijven aan de achterkant zijn Ø285mm (Volvo 240). Nu moet ik met de remdrukregelaar de remdruk naar achteren weer begrenzen anders blokeren de achterwielen eerder (en dat wil je dus zeker niet!). Nu kan ik met mijn wat lichtere auto net zo laat, of later dan die cup-auto’s remmen:thumbup. Helemaal geweldig. Ook dit heeft natuurlijk weer een nadeeltje; vroeger hoefde ik aan de achterkant bijna nooit de remvoering te vervangen. Nu zijn ze achter ongeveer drie keer zo snel weg dan aan de voorkant:o, maar het werkt super.

mar10manta
                    Deelnemer

oke duidelijk, ik heb er nu al volvo klauwen opzitten met een rekord 2.2E rembekrachtiger

mar10manta
                      Deelnemer

heb je die van een 2.2E gepakt plunjer 19,05MM of van een station plunjer 22,19MM

Tomvt

[rquote=1870797&tid=142715&author=Rik Ophuis][rquote=1870615&tid=142715&author=mar10mantawelke rembekrachtiger gebruik jij?[/rquote]

Een standaard rembekrachtiger en geen pedal-box.

Ik zou de ombouw naar de grote schijven zeker doen. Het remt veel beter en raakt nooit meer oververhit, maar er zit eigenlijk wel 1 nadeel aan. Als je verder niets aanpast klopt de rembalans tussen voor en achter niet meer.
                          Normaal gesproken merk je hier niets van, maar feit is dat de achterremmen niet meer zo goed meedoen. Dit komt doordat de remschijfdiameter aan de voorkant zoveel groter geworden is. De remkracht die de remblokken op de schijf uitoefenen grijpt verder uit het hart van het wiel aan dan origineel (Moment = kracht x arm). Je hoeft dus echt veel minder kracht uit te oefenen op de grote schijf om het wiel bij wijze van spreken te laten blokeren. Volgens mij is de remzuigerdiameter ook nog eens groter dan origineel. Dit samen maakt dat de oliedruk bij remmen lager is dan origineel. De achterremmen krijgen in verhouding ook veel minder oliedruk dan normaal bij originele schijven en klauwen aan de voorkant (eerder moest je ook harder trappen). De achterremmen doen dus gewoon wat minder mee. Nogmaals dit nadeeltje weegt niet op tegen de voordelen aan de belangrijkste kant , de voorkant.

Ik merkte dit op een gegeven moment op het circuit toen ik er stelselmatig uitgeremd werd door E36 cup BMW’s, hoe goed ik ook m’n best deed:wtf.
                          Uiteindelijk bedacht ik me bovengenoemde en heb ik de originele remcilinders in de (wel grote) trommels van mijn Ascona/Manta vervangen door remcilinders van een Rekord 2.2i. Deze hebben een wat grotere diameter en zullen dus met dezelfde remdruk een grotere kracht uitoefenen. Dit was een verbepaasei, maar ik weet nu dat het nog beter kan. Mijn huidige remschijven aan de achterkant zijn Ø285mm (Volvo 240). Nu moet ik met de remdrukregelaar de remdruk naar achteren weer begrenzen anders blokeren de achterwielen eerder (en dat wil je dus zeker niet!). Nu kan ik met mijn wat lichtere auto net zo laat, of later dan die cup-auto’s remmen:thumbup. Helemaal geweldig. Ook dit heeft natuurlijk weer een nadeeltje; vroeger hoefde ik aan de achterkant bijna nooit de remvoering te vervangen. Nu zijn ze achter ongeveer drie keer zo snel weg dan aan de voorkant:o, maar het werkt super.[/rquote]

probleem heb ik nu ook volgens mij, sinds ik de nieuwe remmen voor heb heb ik het gevoel dat ie heel snel blokkeert voor maar ik denk dus ook dat dit komt omdat ie achter nu gewoon tekort komt.

RacesconaB204
                          Deelnemer

[rquote=1871069&tid=142715&author=mar10manta]heb je die van een 2.2E gepakt plunjer 19,05MM of van een station plunjer 22,19MM[/rquote]
                            Weet ik niet zeker (zaten op een 2.2i achteras die ik gekocht had voor de bevestingingspunten van de onderste langsdragers), maar ik zou zeker voor de 22,19 gaan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.