Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Remklauwen Astra F op een Kadett E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2013 om 19:20 #17256893
Beste leden,
Ik heb een vraag over de remklauwen van mijn Kadett E 1988.1.6i.
Deze gaan nog wel eens vastzitten en dan wordt de hele velg heet nu heb ik ze wel eens laten reviseren.
Echter het probleem komt eens in de zoveel tijd vooral na winterslaap weer terug.
Nu heb ik wel eens gelezen ook op het forum dat je ook Astra F remklauwen kunt gebruiken.
Omdat hier de techniek anders van zou zijn hebben deze hier geen last van.
Heeft iemand hier ervaring mee en past dit zonder aanpassingen?
Hopelijk kan iemand hier iets over vertellen,Groetjes John
8 april 2013 om 19:41 #18124891Past zonder problemen, zo lang de schijfdiameter en dikte gelijk is en het past binnen je velg dan kan het er zo op…
Dit is inderdaad een bekend probleem, jij hebt dan Delco klauwen en je moet die van Ate hebben.
8 april 2013 om 20:57 #18124892Hou er wel rekening mee dat de klauwen van een Astra groter kunnen zijn als kadett 1.6.
Volgens mij hebben de astra’s allemaal geventileerde schijven, maar weet ik niet helemaal zeker!
Indien je met originele 13″ stalen velgen rijdt, zou ik zo ie zo kiezen voor de geventileerde schijven met blokken en klauwen van een Corsa combo/gsi!
Daar passen de 13″ gewoon omheen en het remt nog eens als een malle ook.
Ik zeg win/win situatie!8 april 2013 om 21:05 #18124893Astra F heeft ook massieve voorschijven gekend, in elk geval voor de facelift….
http://www.ebay.de/itm/BREMSE-BREMSEN-SET-KIT-VORNE-VOLL-236-OPEL-ASTRA-F-1-4-1-6-/111045431452?pt=DE_Autoteile&hash=item19dad2d09c” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar inderdaad goed advies, hoewel massieve schijven ook prima remmen hoor… Goedkope geventileerde schijven hebben ook juist vaker last van kromtrekkerij..
9 april 2013 om 16:32 #18124894Bezuinigen op remmerij vindt ik zo ie zo kul!!!
Ik had destijds op mijn 18i vanwege hetzelfde probleem een set combo klauwen van de sloop gehaald en gemonteerd en een set nieuwe schijven met blokken voor corsa gsi bij de dealer gekocht!
Zeer degelijk en remmen als een dolle!10 april 2013 om 20:25 #18124895Bedankt voor julie snelle reacties,
Ik ben zelf niet handig genoeg om ze er zelf op te zetten,dit laat ik de garage doen.
Aan Vinci heb ik de volgende vraag namelijk de Ate remmen bedoel je hier de Astra F remmen mee
Of heeft de Kadett E ook probleemloze remmen gekend?
En aan Patrick de vraag waarvan ik denk ik het antwoord al ken de volgende,bedoel je inderdaad de remklauwen van een
Corsa B GSI?
En wat zou ik in totaal moeten laten vervangen de klauw in combinatie met geventileerde remschijven?
Ook van een Corsa B GSI danwel Corsa Combo?
Heb ik dan alles of zie ik nog iets over het hoofd zoals de remblokken?
Of iets anders.Groetjes John
10 april 2013 om 21:04 #18124896John, het lijkt omslachtiger dan het is! Het staat er idd wat verwarrend maar de voorremmen van de gsi en de combo zijn hetzelfde maar als je klauwen van een gsi koopt zijn ze ineens een stuk duurder!
Vandaar de tip om ze van een combo te pakken.
Er was destijds iets met de schijven, die konden ze niet leveren oid dus heb ik ze van een gsi besteld.
Heel raar, ze zijn het zelfde maar ze hebben wel andere bestelnrs en prijzen. Vandaar de tip.Oh en idd wel de hele set vervangen, je red het niet met alleen de klauwen dus ook schijven en blokken vervangen!
Let wel op dat het van een b Corsa combo moet zijn want de kadett combo zijn de klauwen e.d. Weer groter.En de kadett heeft ook probleemloze remmen gekent, helaas zaten deze alleen op de 2.0 modellen en bestel modellen.
Alle “gewone” modellen en de eerste gsi’s hadden :swear remmen.10 april 2013 om 21:18 #18124897ATE heeft zowat alle remmen gemaakt voor Opel, zowel op de Astra F, Combo, as de Kadett. Enkel de eerste series 8V Kadett (Ook GSI) kregen de Delco klauwen, maar die zijn inmiddels wel aardig uitgestorven, want de meeste gingen na 10 jaar volledig vast zitten en werden dan weggedonderd. Als je die nu nog vindt is het zowat een museum stuk hoor!
Wat Patrick zegt, super tip! Alleen weet ik niet welke diameter velgen je nu hebt? Volgens Patrick past 13 inch er omheen, en zijn die Combo remmen het zelfde als de GSI, maar als dat 256mm schijven zijn ben ik er nog niet zo zeker van of alle 13 inch velgen daar omheen passen. Mijn eerdere 14 inch alu zaten al best strak om mijn GSI remmen namelijk… maar dat was alu heh….
Ik rij nu met 15 inch alu en 288mm schijven. Die remmen kocht ik bij LMF in Engeland, voor 200 pond had je die set met ATE klauwen en standaard blokken en schijven. Heb zelf wat duurdere genomen uiteindelijk, maar goed… Maar dat past echt nét in 15 inch…
10 april 2013 om 21:24 #18124898@Vinci wrote:
Wat Patrick zegt, super tip! Alleen weet ik niet welke diameter velgen je nu hebt? Volgens Patrick past 13 inch er omheen, en zijn die Combo remmen het zelfde als de GSI, maar als dat 256mm schijven zijn ben ik er nog niet zo zeker van of alle 13 inch velgen daar omheen passen. Mijn eerdere 14 inch alu zaten al best strak om mijn GSI remmen namelijk… maar dat was alu heh….
B Corsa geventileerde schijven en de klauwen zijn net 1 slag kleiner als de set van een kadett gsi.
Ik reed destijds in de winter met 13″ en kwam om die reden op deze set up!
Ik spreek dus echt uit praktijk ervaring!10 april 2013 om 21:34 #18124899Okee, maar dat is dan 13 inch staal? Alu is net effe dikker en dan kan het afhankelijk van de vorm wel eens net effe anders uitpakken…
11 april 2013 om 07:35 #18124900Ik rijd op de originele 13 inch GT velgen.
Verder heb ik in de tuin ook nog 15 inch GT velgen liggen van mijn Kadett GT 1990 1.6i.
Maar die liggen er al enkele jaren.
Maar als ik het goed lees zouden er ook Kadett Ate klauwen bestaan en hebben deze dan ook de
nieuwere techniek?
En als je die van een Astra F neemt dan zijn ze altijd goed?Groetjes John
11 april 2013 om 08:34 #18124901Je kan ze heel makkelijk herkennen hoor, ate is dicht aan de buitenkant en bij delco kijk je zo tegen de remblokken aan…
18 april 2013 om 14:58 #18124902@Vinci wrote:
ATE heeft zowat alle remmen gemaakt voor Opel, zowel op de Astra F, Combo, as de Kadett. Enkel de eerste series 8V Kadett (Ook GSI) kregen de Delco klauwen, maar die zijn inmiddels wel aardig uitgestorven, want de meeste gingen na 10 jaar volledig vast zitten en werden dan weggedonderd. Als je die nu nog vindt is het zowat een museum stuk hoor!
Je bedoelt deze (Delco) klauwen….
Ze zitten er bij mij nog op
Dus deze mogen het museum in ;)18 april 2013 om 15:44 #18124903Ja, die bedoel ik.. Die zien er uit alsof ze ook elk moment vast kunnen lopen. Zou dat lekker upgraden naar fatsoenlijke remmen, zelfs als je deze reviseert heb je nog niet een kwart van de remprestaties van ATE klauwen.
18 april 2013 om 17:32 #18124904Ze doen het nog goed….maar als ze kuren beginnen te krijgen weet ik wat ik moet doen ;)
18 april 2013 om 19:17 #18124905heb vorige week setje astra f klauwen weggegooid, omdat ik dacht dat niemand ze nodig had king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.