remklauw vervangen

Forumindex Forums Modellen Kadett remklauw vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    ginkelvanmichiel
    Deelnemer

Wegens een vastzittende remklauw ben ik genoodzaakt deze te vervangen. Het is er een van het Delco-systeem.
      Nu vroeg ik me af hoe het ding vast zit, want wanneer ik aan de achterzijde kijk zie ik enkel twee zwarte ‘doppen’ zitten waarmee de klauw aan de voorpoot zit. Kan iemand mij zeggen hoe ik het ding los krijg?

hanskadett

deze doppen kun je ar af wippen daar onder zitten twee inbusbouten deze losdraaien en klaar hij is eraf

ginkelvanmichiel
        Deelnemer

ah, prima, het zijn dus écht doppen. Dat kon ik niet goed zien. Nou prima, dan kan ik binnenkort er eens even een verse klauw op monteren.

folkyc20xe

idd doppen eraf wippen, daar zitten grote imbusbouten achter.
            Benodigd gereedschap:
            * imbus 10 met ratel, of zo’n imbus ding en dan verlengen met buisje ofzo ( want die 2 bouten zitten en horen krengachtig vast)
            * waterpomptang om de zuiger een beetje terug te drukken en om de zwarte doppen eraf te wrikken
            * sleuteltje 11 om de remslang los te draaien
            * remmenreiniger en een doekje om de ringetjes van de remslang schoon te maken (of evt nieuwe ringetjes)
            * sleuteltje 9 voor de ontluchtingsnippel (controleer bij de goede remklauw of de nippel wel gangbaar is.

(heb t zelf een uurtje geleden nog gedaan,remklauw gemonteerd :agent )

mrmonkey
            Deelnemer

ik zou gelijk het nieuwe systeem remklauw halen (astra f/corsa b) past er zo onder zonder aanpassingen en gaat niet vast zitten :)

ginkelvanmichiel
              Deelnemer

is dat een klauw met een dubbele zuiger dan? (of wat zorgt ervoor dat ie niet meer vast gaat zitten?)

Heb je wat meer specs van zo’n klauw? In mijn ‘dett zit een 1800 motor, weet niet of dat nog iets zegt over het type klauw dat er minimaal op moet…

mrmonkey
                Deelnemer

zijn remklauwen zonder die pennen (dat is de reden waarom ze altijd vast zitten)

je kan er meteen astra gsi remmen op zetten moet je alleen ook schijven vervangen!

ginkelvanmichiel
                  Deelnemer

In mijn geval blijft de zuiger steken, die gaat niet meer terug in z’n rustpositie

hanskadett

dan kun je idd beter astra klauwen pakken die zijn twee delig is ook fijner remblokken verwisselen

ginkelvanmichiel
                      Deelnemer

ok, zou het type dat standaard op een astra F 1.6 passen? (wat voor type remblokken gaan daarin? ik had nog een set nieuwe voor de oude namelijk)

robbyrood
                        Deelnemer

:):wors:thumbup:P:wub

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.