remklauw geeft herrie

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum remklauw geeft herrie

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    sneuper2000

goede,

De rechterachterrem blijft een beetje hangen…heb de remklauw gedemonteerd,nieuwe blokken gemonteerd,daar bij is het rubberhoesje over de uitgaande cillinder een beetje gescheurd.
      Ik wou de hele klauw demonteren maar deze blijft “hangen“ aan de handremkabel deze krijg ik met geen mogelijkheid los…(ingeperst lijkt me niet, anders zou je bij elke vervanging van de klauw ook de handremkabel vervangen?)verder als ik nu het getik hoor en de handrem een beetje aantrek is het lawaai weg…..heeft iemand hier ervaring mee of wordt het toch alles vervangen??
      Betreft een vectra c bj 04 gts 2.0 turbo.

alvast bedankt Gr Ronald

jraaf
      Deelnemer

Ik weet het niet zeker maar volgens mij dien je de handremkabel eerst te ontspannen via de stel schroef bij de handrem zelf. Hiervoor dien je de middentunnel van je armsteun(als die er in zit en anders de bak) te demonteren. Losdraaien,
        De handremleiding dan op de klauw samendrukken en dan dient ie los te komen.
        Groet jraaf

GTS Power
        Deelnemer

Als je de hevel van de handremkabel maximaal omzet dan kun je met een waterpomptang de kabel er achterheen gooien.
          Dit kan wel erg moeilijk gaan dus dit kun je beter doen als de klauw nog gemonteerd zit.

Bij het terug oppompen van de remmen altijd met de voetrem doen anders is je kabelafstelling verzet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.