Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › remklauw /cilinder ontluchten????? opgelost
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2011 om 16:17 #17234491
Help
Van de week heeft mijn vectra b station uit 99 met één vastgelopen remblok gestaan.
Nou heb ik vandaag netjes alles uit elkaar gehaald schoongemaakt en met koper vet ingesmeerd.
Ik heb ook de rem cilinder gedemonteerd en met veel moeite weer terug geplaatst.
Nou probeer ik te onluchten maar krijg geen druk.
Uit het nippeltje op het remhuis komt wat lucht maar dit is maar een heel klein beetje.
Zou ik met monteren het rubber in het huis hebben beschadigd of weet iemand wat ik fout doe?
ontluchten doe ik als volgt nippel op de remklauw iets los dan pompen hoor dan een heel klein beetje lucht er uit komen maar verder geen rem olie.
De olie in het reservoir gaat ook niet omlaag.
moet ik na elke trap het nippeltje dicht draaien?Mvg Ruth.
20 maart 2011 om 16:56 #17841551ruth, dit is voor het mooie een klus voor met z,n 2e.
1 trapt een paar keer op het rempendaal en houd het dan ingedrukt en de ander
draaid dan het ontluchtings ventiel open en weer dicht, en dan beginje weer
te pompen op het rempendaal, (een keer of 5) pendaal in gedrukt houden, en het ventiel dan weer open en dicht draaien, na dit een paar keer gedaan te hebben
moet je van zelf druk op je rempendaal krijgen.
doe wel ff een slangetje op je ontluchtings nippel anders zit alles onder de remolie,succes gr, jac.
20 maart 2011 om 20:11 #17841552inderdaad met zn 2en :)
de ene pompen, druk houden, ventiel open/dicht, opnieuw pompen, etc. . . . tot er geen lucht meer uit komt.of je moet een vacuumpomp je hebben (zo’n ding voor op de compressor)
dan moet je zorgen dat je reservoirtje vol zit en dan trek je de nieuwe vloeistof er doorheen.20 maart 2011 om 20:21 #17841553Helaas dit hebben we zo geprobeerd maar geen olie uit de nippel.
Zelfs geen olie uit de aanvoer slang.
misschien de hoofd rem cilinder?
iemand enig idee?Mvg Ruth.
20 maart 2011 om 20:49 #17841554zakt de remolie wel in het potje, kan het zijn dat de leiding leeg is, dan ben je wel even zoet om het achter te kijgen.
tevens, langzaam met lange slagen pompen.
Willem
20 maart 2011 om 21:04 #17841555Nee de olie zakt niet.
Zag ook wat olie onder het reservoir hangen.
Neem aan dat dit het hoofdremcilinder is.
Dit is alleen na veel pompen meer dan 50 keer.
had ergens gelezen dat wanneer je ontlucht je niet je rempedaal helemaal moet intrappen omdat dit schadelijk zou zijn voor de hoofdremcilinder?
Ik heb na de remklauw gedemonteerd te hebben het slangetje omhoog gehangen en deze heeft nagenoeg niks gelekt.
Hoe kom ik erachter dat het hoofdremcilinder stuk is?Mvg Ruth.
20 maart 2011 om 21:06 #17841556remsysteem is gekruisd.
als het bij de hoofdremcilinder al fout gaat remt ie of linksvoor en rechtsachter NIET, (komt dan ook geen olie), of Rechtsvoor en Linksachter geen Remwerking (en dus geen olie).
Er komen maar 2 leidingen uit de hoofdrem cilinder.
Deze worden in de ABS pomp naar 4 leidingen gesplitst.
Willem
10 april 2011 om 19:23 #17841557probleem is opgelost.
verkeerde rem olie (htm) gebruikt gevolg een nieuwe hoofd remcilinder en nieuwe remklauw slangetjes
iedereen bedankt voor de hulp10 april 2011 om 19:56 #17841558oei
das een duur geintje geworden dan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.