Remdruk valt weg!!!

Forumindex Forums Modellen Astra Remdruk valt weg!!!

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Opeltje2005

Hallo iedereen,

Afgelopen maandag heb ik de remschijven en blokken voor vervangen. De remklauwen heb ik niet losgekoppeld.

Na het monteren ben ik een stuk gaan rijden en de auto remt als een spons. 2 keer ontlucht en er zit wel een lichtelijk verbetering in. Bij een draaiende motor zakt de druk rustig weg. En bij een stilstaande motor kan ik gewoon druk opbouwen en het zak niet weg.

Het lijk me raar dat de HRC zomaar kapot gaat tijdens het vervangen van je remschijven en blokken.

Ik heb ergens gelezen dat het ook kan zijn dat je eerst een poosje de coating laag van de remschijven eraf moet remmen. Dat het dan beter word.

Het gaat om een opel astra H 1.7cdti uit 2005

Kan iemand mij hier helpen?

Opeltje17
      Deelnemer

Je hebt de remklauw niet los gehad van de rem slang zeg je?

Hoezo heb je dan ontlucht??

Pedaal mag niet wegzakken ook met nieuwe blokken en schijven niet.

bart-gsi
        Deelnemer

Heb je je remmen wel goed schoon gemaakt en in geremt?? (Coating eraf remmen)
          Net als bij de astra F uit een ander topic kan de HRC idd zomaar kapot gaan als het een tijd ingesleten en verouderd is door de zelfde beweging..

Je zou eens een druk test kunnen laten uitvoeren bij de garage of je HRC intern geen druk opbouwd..

Opeltje2005

Nee ik heb de remklauwen inderdaad niet los gehad. Bij het ontluchten kwam er wel degelijk wat lucht uit.

De coating is bijna van de schijf af. Maar ik geloof niet dat het door de coating komt.

Ik zal de HRC even laten controleren bij de garage.

bart-gsi
            Deelnemer

Hoe waren de binnenzijdes van de remklauwen?? Nat of droog??
              Als ze nat zijn dan zit daar een lekkage.. Dan kan het zijn dat een seal vannde zuiger in de remklauw lek is..

Opeltje2005

De binnenzijdes waren droog. Overalgezocht naar een lekkage. Uitwendig niks te zien.

Maar als de HRC inwendig kapot zou zijn. Dan zou de druk ook langzaam weg moeten lopen bij een motor die uit is?

bart-gsi
                Deelnemer

nee hoeft niet.. de motor trekt een vacuum in de HRC zodat je pedaal terug naar boven komt en de vloeistof terug loopt als er geen vacuum is kan er bijvoorbeeld geen remvloeistof langs de seals en cupjes in het HRC gezogen worden waardoor je druk weg kan vallen…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.