RemcoV is terug!

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik RemcoV is terug!

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    RemcoV

He guys,

Al lid sinds 2006 maar een tijdje niet meer hier geweest sinds de verkoop van het Tigra’tje een jaar of 4 geleden.

Even opnieuw voorstellen, Remco Visbeen, 24 jaar uit Hellevoetsluis. Op dit moment mobiel in een VW Polo GTI 6R van nog geen jaar oud:

Vanwaar dan weer hier zou je denken? De Polo mag de deur uit, volgende week ga ik eens bij verschillende Opel dealers peilen wat de mogelijkheden zijn en aan welk verlies ik zou moeten denken na nog geen jaar. Waarom? Het 1.4TSI blok, en alles wat er omheen hangt is gewoon nog steeds niet genezen van de kinderziektes. Het DSG, de distributieketting, olieverbruik, bougies en bobines zijn allemaal zwakke punten. Garantie toch zou je denken? Bij VW werken ze met kleine zwarte lettertjes, nuff said. Daarnaast wordt je nog associaal behandeld ook, reden genoeg voor mij om nooit ter nimmer meer een VAG product aan te schaffen.

Genoeg over VW, daar wil ik geen worden meer aan vuil maken, ik ga dus weer terug naar Opel! Hiervoor bijna 3 jaar zonder problemen in een Corsa’tje C 1.2 Twinport gereden, en daarvoor een Tigra’tje, dus het Opel virus komt toch weer naar boven.

Maar welk model dan? Ik heb een 3 tal opties:

– Corsa OPC Nürburgring ’12
      – Astra GTC 1.6T ’12
      – Astra GTC OPC ’12

De Corsa is de ,,goedkoopste” uit de rij, aangezien ik een GTC dik zal aankleden en deze dan al over de nieuwprijs van de Corsa heen schiet. De Corsa is wel wat aan de kleine kant en qua interieur vind ik het toch wat ,,goedkoop” ogen m.b.t. het dash. Zeker voor zoveel geld, bij de Polo is dat toch wel erg veel strakker! Ook vind ik hem standaard behoorlijk stug, het is echt een stuiter karretje.

De Astra GTC spreekt mij het meeste aan, vooral vanwege de ruimte en de hoeveelheid auto die je krijgt. Nu heb ik in de 1.6T gereden maar ik mis het sportieve. Ondanks dat de 1.6T 180pk heeft voelt hij niet spannend aan, er lijkt niet veel leven in het blokje te zitten. Het rijdt voorderest fantastisch met de technieken die Opel toepast, echt magnifiek!

Dan blijft er nog een keuze over en dat is het net uitgebrachte OPC model van de Astra GTC. Een sportievere hothatch is er niet volgens de kenners op dit moment. Het nadeel hier is alleen weer het prijskaartje. Toch een goede 46 mille voor de uitvoering die ik in gedachte had.

Zo zal ik voor mijzelf de voor en nadelen nog moeten afwegen en van daaruit mijn beslissing maken. Volgende week maar eens wat dealers langs en peilen wat ik terug zal krijgen qua inruilwaarde voor de Polo!

Groetjes,

Remco

Kermitkiller

welkom trug :D

kaneelschep
        Deelnemer

:) vw dealers zijn niet altijd de meest behulpzame nee. Maar lees hier eerst maar eens goed hoe mensen tegenwoordig ook over de opel dealer denken. dan kom je misschien nog wel snel op je besluit terug ;)
          Een tigra was inderdaad een prima auto, maar geen vergelijking met wat er allemaal stuk en fout kan gaan met een nieuwe opel. en de afhandeling daarvan door de dealer.
          wat je ook kiest; succes!!

RemcoV

@kaneelschep wrote:

:) vw dealers zijn niet altijd de meest behulpzame nee. Maar lees hier eerst maar eens goed hoe mensen tegenwoordig ook over de opel dealer denken. dan kom je misschien nog wel snel op je besluit terug ;)
            Een tigra was inderdaad een prima auto, maar geen vergelijking met wat er allemaal stuk en fout kan gaan met een nieuwe opel. en de afhandeling daarvan door de dealer.
            wat je ook kiest; succes!!

Wat ik al gemerkt heb / had is dat sommige Opel dealers / verkopers een beetje hoge pet van zichzelf / het merk op hebben.

Voordat ik de Polo kocht was ik serieus geïntresseerd in de Corsa D OPC. Bij de dealer hier wezen praten maar de verkoper werkte echt niet mee. Allemaal slappe excuses waarom een proefrit niet mogelijk zou zijn.

Vorige week was ik in Rotterdam en kwam ik toevallig langs een kleine Opel dealer, daar stond de GTC in de showroom. Even naar binnen gelopen, de GTC bezichtigd / erin gezeten etc maar de verkopers zaten rustig languit in hun stoel en waren niet van plan eruit te komen. Na 15 min liep ik naar een verkoper toe: Zo, geen zin om een nieuwe auto te verkopen? * o sorry, wist niet dat je geïntresseerd was! * Nee, ik kom hier voor jandoedel een GTC bekijken, adios!

Ik ben dan nog een jong ventje en ik zal mij echt niet kleden alsof ik een belangrijk iemand ben, maar ik vind het zo irritant als je niet eens geholpen wordt omdat er in hun hoofd om gaat dat ik geen geld heb / toch geen potentiële koper ben. Stakkers, ik verdien heel wat meer als zo’n verkopertje. king: Bij Ford, Peugeot, Renault en zelfs de VW vliegen de verkopers bij wijze van spreken op je af. Je wilt toch auto’s verkopen of niet? ;)

Bij de werkplaats werdt ik hier altijd wel netjes geholpen, dus ik ga volgende week de dealer hier nog maar opnieuw een kans geven om mij een van de in gedachte keuzes aan te laten smeren en anders ga ik naar de dealer waar ik destijds mijn Corsa’tje vandaan heb. :)

Opelmuis29

welkom

kaneelschep
              Deelnemer

Hahaha :) Het is inderdaad vaak maar hoe je je kleedt bij dealers. Met pak en strop om komen ze je bij elk merk tegemoet vliegen. In je ouwe spijkerbroek komen ze niet eens het kantoortje uit. Zo dom..

astraTD

Welkom terug ;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.