Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Remcontrol –> Automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2010 om 21:03 #17216044
Beste mensen,
Ik heb weer eens een probleem.
Normaal gesproken als je de auto start staat er in het scherm remcontrole of iets dergelijks. dat verdwijn als je de rem indrukt en hij weet dat de remmen werken. dan kun je ook de auto in de versnelling zetten(automaat) Veilig idee opzich. :thumbup alleen dat remcontrol blijft tegenwoordig in beeld staan. Moet dus de automaat met de schroevendraaier in de versnelling zetten. Remmen werken overigens perfect.Nu dus de vraag welk onderdeel ik moet vervangen en wat het kost…
Ziet er namelijk raar uit zo om de auto steeds dmv een schroevendraaier in de versnelling te zetten. :P10 januari 2010 om 21:16 #17587961Er staat op het scherm remlicht control. (aftkorting van remlicht controle).
als deze niet uit het scherm gaat betekend dat dat je remlichten niet aangestuurd worden en dus de remlicht schakelaar kapot is.
waardoor ook de automaatbak niet vrijgegeven word.
Willem
10 januari 2010 om 21:31 #17587962De remlicht schakelaar hoeft toch niet gelijk kapot te zijn?
Kan zijn dat ie niet helemaal lekker meer is uitgelijnd ten opzichte van het rempedaal?
Weet dat dat bij m’n frontera het probleem was.Of ben ik nu weer onzin aan het verkopen?
Groeten,
Wouter
10 januari 2010 om 21:48 #17587963De remlichten werken overigens wel… Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. De cruisecontrol weer niet. die deed het voor dit probleem nog wel.
Is dit een duur grapje om te laten repareren :vertag
mag hopen van niet10 januari 2010 om 21:53 #17587964Het is wat Willem zegt het is de lampen check control module die kijkt of de remlichten werken als je het rempedaal intrapt, is de verlichting goed is gaat de melding uit.
Je krijgt een melding op je display als een remlicht kapot is als je het rempedaal in drukt.
Als de zekering kapot is krijg je een zelfde melding en krijg je ook de selectorhendel niet meer uit park.
Als de zekering goed is dan is waarschijnlijk de remschakelaar kapot, kijk even ter hoogte van het rempedaal en kijk even naar je remschakelaar.
10 januari 2010 om 21:57 #17587965Wat zou ik eraan moeten zien als hij kapot is. Zal van de week mijn garage opstoken en eens rustig gaan kijken.
Mocht hij kapot zijn. is die dan ook een beetje door een handig iemand zelf te vervangen.10 januari 2010 om 22:07 #17587966origineel gepost door O.t.a_pinda
De remlichten werken overigens wel… Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. De cruisecontrol weer niet. die deed het voor dit probleem nog wel.
Is dit een duur grapje om te laten repareren :vertag
mag hopen van nietDe CC wordt ook door de remschakelaar bedient.
Remschakelaar is dubbel uitgevoerd één kant voor de remlichten en één kant voor de CC.Opzicht vreemd dat de remlichten wel werken en de selectorhendel niet, staat namelijk op hetzelfde circuit.
Anders moet je de melding in het display even letterlijk melden.
10 januari 2010 om 22:10 #17587967origineel gepost door O.t.a_pinda
Wat zou ik eraan moeten zien als hij kapot is. Zal van de week mijn garage opstoken en eens rustig gaan kijken.
Mocht hij kapot zijn. is die dan ook een beetje door een handig iemand zelf te vervangen.Opzicht niks denk ik, eerst even kijken of alles nog goed is aangesloten en met de hand bedienen of het allemaal nog soepel werkt.
Het is niet de handigste plaats maar moet goed te doen zijn.11 januari 2010 om 09:30 #17587968Heb je de de rem ccntrol. melding al eens proberen weg te drukken dmv de knop waarmee je je boordcumputer bediend? Dus die op je richtingaanwijzer-hendel zit. Als het daarmee wel gaat is het 2e dek van je remlichtschakelaar kapot want je zegt dat je remlichten wel werken.
Gr Mark
12 januari 2010 om 17:05 #17587969ja klopt. remlichten werken wel. alleen de automaat krijg ik niet op de normale manier meer uit de parkeerstand. en de cc werkt niet meer.
Heb van de week tijd om te kijken. Alvast bedankt voor de tips en info. :thumbup13 januari 2010 om 09:42 #17587970EDIT :sleeping
Ik bedoel het knopje op het hendel van de ruitenwisser ipv richtingaanwijzer:wub, dus die waarmee je de boordcomputer mee bedient.
Als je op je scherm een melding krijgt, bijv check ruitensproeier, check olieniveau of de tempindicatie knippert onder de 3 C, druk je daarop om het weg te krijgen. Ook de rem control melding krijg je daarmee weg.13 januari 2010 om 22:06 #17587971origineel gepost door O.t.a_pinda
ja klopt. remlichten werken wel. alleen de automaat krijg ik niet op de normale manier meer uit de parkeerstand. en de cc werkt niet meer.
Heb van de week tijd om te kijken. Alvast bedankt voor de tips en info. :thumbupalsnog remlichtschakelaar, circuit 2 kapot..
Willem
14 januari 2010 om 19:28 #17587972@Marksman.
Ik weet wat je bedoeld. daar krijg ik hem mee uit het scherm. alleen blijft er dan onder in de hoek check staan en als ik hem in de p zet dan krijg ik hem daarna er weer niet uit. evenals de cruisecontrol die niet werkt.
@wim-v6
Zal dat morgen avond gaan bekijken. Klinkt ook wel logisch.Thnx voor alle reacties.
17 januari 2010 om 17:06 #17587973De schakelaar opzich werkt. Blijft niet hangen. denk dat er iets in het blokje kapot is. valt dit zelf te repareren.
zo nee, wat kost een nieuwe ongeveer.
en zo ja en zo nee.. hoe krijg je die schakelaar uit dat stalen beugeltje :hmmz . kan niet echt indruk klemmetjes vinden. stekker heb ik er al wel af.17 januari 2010 om 19:25 #17587974uit beugeltje, draaien..
Verders zou ik m gewoon vervangen, dacht iets van 20 euro, let wel op dat je 4 draads haalt he..
er zijn ook 2 draads sensoren..
Willem
17 januari 2010 om 20:20 #17587975Is goed. thanx voor de tips. sensor is nu helemaal kapot. remlichten werken ook niet meer. Morgen maar gelijk een nieuwe halen/bestellen.
Bedankt allemaal :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.