Forumindex › Forums › Modellen › Astra › remblok/zuiger scheef
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2014 om 21:30 #17264834
Hallo,
Hoe groot is de kans dat bij een Astra J, met electr. handrem, er iets tussen de remblok en schijf komt enof tussen remblok en zuiger of zoiets dergelijks, zodat de zuiger enof remblok bleef hangen, scheef zat, althans volgens de dealer. En wel zodanig dat achter zowel remblokken en remschijven zijn vervangen.
Een en ander kwam ik achter omdat de boel aan een kant, achter, behoorlijk heet werd.Volgens mij kwam een en ander door de handrem, welk niet wilde lossen en dan altijd bij het achteruit rijden met de handrem erop. Moest ik vaak eerst iets naar voren, handrem loste dan gelijk.
Overigens probleem deed zich nooit voor als ik naar voren wegreed met de handrem erop. Handrem was dan gelijk los.
Volgens dealer kon dit er niets mee te maken hebben.De kans dat er iets tussen schijf/blok of blok/zuiger komt lijk mij ook nul komma nul. Als het goed is zit er geen ruimte tussen door de restdruk in het systeem en het geheel zit beschermd in de velg.
Wie heeft er ervaring/ info omtrent het blijven hangen van de handrem enof het scheef gaan zitten van remblokken/zuigers doodat er iets tussen komt?Frans
4 april 2014 om 09:42 #18225368Dat kan prima. Het hoeft ook niet direct tussen blok en zuiger of blok en schijf te zijn.
Het kan ook tussen blok en een deel van de remklauw zijn. Dan blijft het blok ook tegen de schijf aan zitten.4 april 2014 om 19:32 #18225369Leuk dat er toch nog iemand reageert.
Kan inderdaad ook.
Maar wat zou daar dan tussen kunnen gaan zitten, moet dan eigenlijk ook nog eens tijdens het remmen gebeurt zijn.Gebruik overigens de auto niet als terreinwagen, maar gewoon op de openbare weg.
Frans
5 april 2014 om 07:07 #18225370Een heel klein steentje is genoeg.. Heb dit zelf ook gehad.. echt een heel klein steentje maar het was genoeg,
Echter het verhaal met je handrem moet naar mijn mening niet kunnen, Kijk ik heb de wagen hier niet voor me, maar ik denk toch stiekem dat je handrem iets is blijven aanlopen en dat de dealer het onder het tapijt probeert te vegen
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
6 april 2014 om 20:08 #18225371Het probleem zocht ik ook bij de handrem en dan met name bij het achteruit rijden, dan loste de handrem niet altijd even soepel, maar de dealer beweerde bij hoog en laag dat dit het probleem niet kon zijn geweest. Want dan zou het een garantie zaak zijn geweest.
Frans
1 oktober 2014 om 13:50 #18225372Kom toch nog terug op mijn probleem en nu een probleem van mijn zoon.
Mijn zoon heeft een Astra J Tourer 2011, 56 k gelopen en vorige week een grote beurt gehad bij de Opel dealer.
Afgelopen zaterdag kwam hij op de camping aan en de warmte links achter straalde hem tegemoet.
ANWB erbij gehad bleek volgens ANWB remblok zelf bleef hangen in de klauw. Volgens monteur speelde dit probleem al langer, scheurtjes in de voering en blauwe remschijf.
Boel schoon gemaakt, wat kopervet en probleem was verholpen.Is dit nu toeval dat wij met z,n tweeen hier last van hebben?
Mijn inziens is dit een tenminste Astra J probleem zijn en moeten hier meer mensen last van hebben enof gehad?Frans
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.