Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › remblokken Zafira 2006 vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2010 om 13:24 #17228102
Ik moet mijn remmenblokken voor en achter vervangen van mijn zaf. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden of kan ik dat zonder problemen doen? Ooit wel een keer een verhaal gehoord dat je bij alfa kleppen in het remsysteem open moest laten zetten omdat je dan alles kapot zou drukken.
Aan de achterkant moet ik ook de schrijven vervangen.
6 november 2010 om 16:16 #17754718Voor is geen probleem, hoe je het los haalt, moet je het ook weer vast zetten.
Achter het zelfde verhaal, alleen heb je gereedschap nodig om de zuigers terug te draaien.
Als je het goed en netjes wil doen.Zorg ervoor dat de glijbussen gangbaar zijn bij monteren.
6 november 2010 om 19:05 #17754719origineel gepost door denwarr
Voor is geen probleem, hoe je het los haalt, moet je het ook weer vast zetten.Achter het zelfde verhaal, alleen heb je gereedschap nodig om de zuigers terug te draaien.
Als je het goed en netjes wil doen.Zorg ervoor dat de glijbussen gangbaar zijn bij monteren.
Weet je toevallig hoe dat stukje gereedschap heet?? Of een andere manier??
9 november 2010 om 10:25 #17754720Als je nieuwe remblokken heb op “oude” schijven en je gaat je schijven vervangen moet je dan ook je blokken vervangen???
9 november 2010 om 10:37 #17754721Remzuiger trekker/duwer.
Een grote bankschroef werkt ook. of een houten plankje op de zuiger zetten en dan met een waterpomp tang. Kwestie van opletten dat je het netjes recht doet.Als je schijven vervangt, doe dan ook de blokjes erbij. Nieuwe blokjes werken wel in op een profiel wat in de schijf is gesleten, maar oude blokjes doen dat niet zo graag.
Nieuwe schijven met nieuwe blokjes of oude schijven met nieuwe blokjes is wat aangeraden wordt iig.Oh, en als je de mogelijkheid hebt, vervang dan bij de schijven ook je rem-olie.
DOT4 (en alle andere varianten van DOT) zijn hygroscopisch, wat betekent dat het vocht opneemt en na verloop van tijd minder gaat presteren en je minder rem-druk overhoud.
Het hoeft niet elke keer met de blokjes, maar bij de schijven zou ik het wel doen. En een flesje DOT4 olie zijn de kosten ook niet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.