Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › remblokken voor versleten indicator brand
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2009 om 12:09 #17209444
Hallo,
Ik heb nog een vraagje. Ik heb nieuwe sport remschijven (brake max :afro ) en blokken voor gezet. Nu blijft de indicator in mijn dashbord nog steeds branden. Weet iemand hoe ik deze weer weg krijg? Heb in het opel boekje gekeken maar daar stond het helaas niet in.
Gr
CalibraV69 april 2009 om 12:10 #17476530Door lussen
9 april 2009 om 16:55 #17476531waar heb je de sensoren uit de oude blokken gelaten?
9 april 2009 om 19:36 #17476532AnoniemLid sinds:
1 January 1970De sensoren van je remblokken zijn dan defect.
Dit gebeurdt heel veel.Persoonlijk vind ik doorlussen een beunhaas oplossing. Wat je niet ziet is er niet, maar kapot is het wel.
En zo duur zijn nieuwe sensoren nou ook weer niet.
Mogelijk zelfs dat je deze niet heb teruggeplaatst, maar mijn ervaring is dat ze ze gewoon mee moet vervangen als je blokken vervangt, zeker als je wat later bent met vervangen van je blokken.Bij het bedrijf waar je je remschijven hebt gekocht kan je ook deze sensoren bestellen.
Daarna is het lampje weer verleden tijd totdat je blokken te ver heen zijn.
Als je ze doorlust is het lampje altijd verleden tijd, ook als je ijzer op ijzer rijdt, wat niet zou kunnen omdat er dan een lampje moet gaan branden.10 april 2009 om 06:48 #17476533wat is de bestel code van dat sensoretje
heb t zelfde probleem erg irrie net alles der nieuw op zitten
hebben ze de sensor vergeten10 april 2009 om 07:54 #17476534eens gelezen dat het bij opel 40euro is voor de 2.
10 april 2009 om 17:20 #17476535normaal kun je remblokken met en zonder sensoren bestellen. het verschil is vaak enke euro’s per remblok setje, meer niet. In de tijd dat ik bij brezan werkte deed ik bij twijfel altijd een bloksetje mee met sensoren, zo gering was het prijsverschil.
Wat ze los kosten weet ik niet.
Als je op tijd bent met vervangen kun je ze gewoon overzetten op je nieuwe blokken, heb ik ook gedaan.
Als je ze vergeten ben er uit te halen is dat niet slim, en als je vergeten bent remblokken met sensoren te bestellen is dat ook niet slim
doorlussen is inderdaad een beunhaasoplossing, het werkt wel, maar gelijk is de hele functie er van weg…
10 april 2009 om 17:36 #17476536bij autoparts online zijn ze 12.50 euro pst .kost niks dus:thumbup
10 april 2009 om 19:02 #17476537Kan wel een beunhaas oplossing zijn, maar dat lampje gaat al branden, wanneer blokje nog op de helft is. Op het moment dat je zoiets in kan stellen, en kritisch kan zetten, dan ben je al te laat, dus met andere woorden,
Beunhaas oplossing is toch wel handig,:thumbup
13 april 2009 om 18:00 #17476538Ik ben de sensoren vergeten. Zal deze bij idd autopartsonline bestellen. Heb daar mijn brakemax schijven vorige week ook gehaald. Staat echt gaaf onder mijn caliba. Volgende maand worden de achterschijven ook vervangen door BrakeMax.
Gerard(calibraV6)13 april 2009 om 19:03 #17476539heb ook de brake max onder mijn cali. staan perfect is niet duur vond ik.:thumbup
13 april 2009 om 19:30 #17476540origineel gepost door opel4ever
Door lussenDit is de beun oplossing.
lekker sensoren vervangen is de nette oplossing
vind het altijd wel fijn dat wat er op zit ook goed werkt
Sensoren kosten mij een 10tje per stuk.
Willem
14 april 2009 om 10:42 #17476541origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door opel4ever
Door lussenDit is de beun oplossing.
lekker sensoren vervangen is de nette oplossing
vind het altijd wel fijn dat wat er op zit ook goed werkt
Sensoren kosten mij een 10tje per stuk.
Willem
Kan wel een beunhaas oplossing zijn, maar dat lampje gaat al branden, wanneer blokje nog op de helft is. Op het moment dat je zoiets in kan stellen, en kritisch kan zetten, dan ben je al te laat, dus met andere woorden,
Beunhaas oplossing is toch wel handig,
14 april 2009 om 12:10 #17476542AnoniemLid sinds:
1 January 1970kan handig zijn, maar is niet voor niets beunhaas oplossing.
Als jij er blij mee bent, dan prima.
Als jij zo met je auto om gaat, dan wil ik hem niet van je overkopen.Ieder zijn ding.
Als het de topic starter irritant gaat worden hoe snel die gaat branden, dan kan hij hem altijd alsnog doorlussen. Hoef je niet 3 keer te herhalen.
Het blijft een oplossing waarbij je het systeem kapot maakt.
Ik rij op zulke sensoren.
Dat is wel niet goed misschien, maar ik heb niet altijd tijd om alles na te lopen.Als ik jou auto dus koop, dan houdt dat in, dat ik ijzer op ijzer ga rijden als het niet bij de APK opgemerkt word.
dan betaal ik wel 2 tientjes extra, dat is het mij wel waard. mijn eigen veiligheid.14 april 2009 om 13:35 #17476543^^ dus jij kijkt ook pas naar je olie als je lampje gaat branden?
snap best dat je t werkend wilt hebben, maar om dan gelijk te roepen, als jij zo met je auto omgaat wil ik m niet van je kopen…
kan ik ook van jouwe zeggen, want jij kijkt er pas naar als er lampjes gaan branden…
14 april 2009 om 14:05 #17476544AnoniemLid sinds:
1 January 1970Olie is even peilen, blokken is even velgen van je auto afhalen.
Dat is een grot verschil.
Buiten dat weet ik in welke staat mijn auto is, welke olie ik gebruik en welke interval ik hanteer voor beurten.Waar het hier om gaat is dat er geadviseerd wordt willens en wetens systemen uit te schakelen om een paar euro te besparen.
Zo een auto hoef ik niet nee.
Das het zelfde als rondrijden op 2e hands gecupte banden, en dan zeggen het rijdt toch, ook al is dat misschien dan weer ver gezocht. Maar het principe wat je niet ziet dat deert niet.Een auto moet gewoon 100% zijn, en expres dingen gaan uitzetten omdat dat goedkoper is, vindt ik van de gekken.
Die sensors zijn de kosten niet he, en dan daarop al bezuinigen.
Waar eindigt het dan. Te koop als de kosten de pan uit reizen.Maar goed heb al veel te lang over deze onzin gediscussieerd.
Ik wist dat er een reden was waarom ik lange tijd hier niet geweest ben.
ik zal me in ieder geval weer koest houden en zeker mensen die verkeerd advies krijgen niet wijzen op dit soort beun prakteiken14 april 2009 om 14:12 #17476545Zitten deze sensoren ook op een Astra G bouwjaar 1999 ? (hij is bijna antiek maar misschien zitten ze er op)
Verder ben ik van mening dat je beter niet op lampjes ed. kunt vertrouwen !
Op de vrachtwagen waar ik mee rijdt kun je alleen oliepeilen op het dashboard , er is geen ouderwetse
oliepeilstok aanwezig .
Ik ben hier niet zo kapot van , maar het zal allemaal wel goed zijn .Groeten Ronald
14 april 2009 om 15:23 #17476546origineel gepost door mayhem
^^ dus jij kijkt ook pas naar je olie als je lampje gaat branden?snap best dat je t werkend wilt hebben, maar om dan gelijk te roepen, als jij zo met je auto omgaat wil ik m niet van je kopen…
kan ik ook van jouwe zeggen, want jij kijkt er pas naar als er lampjes gaan branden…
Dat bedoel ik dus met heel het verhaal te vertellen, op het moment dat er een lampje gaat branden vind ik persoonlijk dat je al te laat bent.
@ illusion,
Als je goed leest zie je dat mensen in herhaling vallen op mij, dus doe ik niks anders dan een copy en pasten van mijn tekst.
oja en nog iets illusion, als je het hier niet bevalt waarom kom je dan nogsteeds op het forum, om elke keer te vertellen hoe lang je wel niet hier geweest bent?
Ik zeg toedeloe!14 april 2009 om 16:02 #17476547AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik lees juist heel goed wat je schrijft.
Zo wil je de sensor niet omdat het lampje al gaat branden als jou blokken nog niet voor de helft versleten zijn, maar vindt je wel dat je dan al te laat bent.
:jerry:jerry:jerry.
Zullen we het er maar bij laten dat er 2 oplossingen mogelijk zijn, en dat naar gelang je eigen persoonlijke voorkeur een keuze gemaakt kan worden.
Ik zal bij deze mijn uitspraak aanpassen.
Als iemand sensors doorverbindt, en hij vermeld dat niet bij de verkoop, dan kan dat tot vervelende situaties leiden bij de minder oplettende autorijder, daarom lijkt het mij prettig als ik een auto koop, dat dat bij die auto niet gebeurd is.Als iemand hiervan kan maken dat ik niet goed voor mijn autotje zorgt dan mag dat van mij.
en waarom ik weer op het forum kom, zijn meer mensen hier, waar ik wel goed mee om kan gaan.
Zoals ik al zei, ik zal me in ieder geval weer koest houden.Dat ik me niet meer zou vertonen zijn jou woorden.
14 april 2009 om 20:29 #17476548Kijk dat zijn al heel andere woorden,
Maargoed ik zeg nogsteeds toedeloe!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.