Remblokken voor al na 20.000km vervangen Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Remblokken voor al na 20.000km vervangen Astra G

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    T-Bone
    Deelnemer

In mei 2012 hoorde ik een wat schrapend geluid bij het scherp sturen. Aangezien ik toch voor andere werkzaamheden bij de garage moest zijn heb ik dit aan hen voorgelegd. Na een testritje de voorwielen eraf gehaald en het metalen indictator lipje van de remblokken drukte op de remschijf. De remblokken waren dus aan vervanging toe.

Deze toen vervangen. Nu sinds een week ofzo hoor ik weer dit geluid. Echter, ik heb misschien 20.000km gereden met die blokken en ze zitten er nu net iets meer dan 2 jaar onder. Mijn inziens heel snel. Ik rem wel eens stevig omdat je van die mafkezen hebt die de auto er zo voorgooien, geen voorrang verlenen enz. In de meeste gevallen laat ik de dikste snelheid uit de auto gaan door het gas los te laten en later wat bij te remmen. Zo heb ik altijd nog gereden en nooit heb ik zo snel mijn remblokken hoeven laten vervangen (was wel met andere auto’s, qua gewicht hetzelfde als de Astra).

Het is bij een Opel dealer / service center vervangen in 2012.

Ligt het aan mij of is dit gewoon heel snel? Wat mag ik verwachten qua gemiddelde levensduur?

Opeltje17
      Deelnemer

Als ie een indicator heeft geeft ie dit ook weer op je boordcomputer (remblokken)

En je kan zelf ook eens je wielen eraf trekken en kijken of links en rechts ongeveer hetzelfde afgesleten zijn.

Wellicht dat aan één kant de remklauw vast blijft hangen of glij pennen vast waardoor de blokken extra snel slijten.

En 20K en 2 jaar is met normaal rijgedrag wel snel ja.

T-Bone
        Deelnemer

Ik heb geen boordcomputer in het dashboard. Daar heb ik radio display, temperatuur en datum / tijd. Verder branden er geen lampjes o.i.d. voor de remmen. Maar dat was de vorige keer ook niet, terwijl de blokken toen wel echt af waren. Zal wel eens overleggen met ze.

Opeltje17
          Deelnemer

Dan zal er dus ook geen indicator op je remblokken zitten.

T-Bone
            Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

Dan zal er dus ook geen indicator op je remblokken zitten.

Ze hebben mij de vorige keer een lipje laten zien die bij slijtage op de schijf in een aparte rand valt waarbij je dus geluid hoort bij het scherp insturen.
              Dus geen indicator in de zin van een melding op het instrumentenpaneel / boordcomputer.

gerben rsv
              Deelnemer

Weet je hoeveel kilometer de schijven er al op zitten?

Als deze erg versleten zijn blijft er aan de buitenzijde een klein randje staan waardoor hij dus sneller gaat piepen!

Wat ook nog het geval kan zijn is dat het plaatje verbogen is en hierdoor er tegen aan komt.

T-Bone
                Deelnemer

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoelang deze schijven er al opzitten. Ik ben de tweede eigenaar van de auto sinds 3 jaar. De auto zelf is uit 2000. In het onderhoudsboekje kan ik er niets over vinden in ieder geval qua vervanging.

Wel 3 maand geleden de auto een grote beurt laten geven waarbij alle remmerij los is geweest, wanneer de remblokken versleten / bijna versleten waren hadden ze dat moeten zien lijkt me. Ze moeten er maar even naar kijken, dat geeft denk ik het best antwoord op de vraag.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.