Remblokken en/of schijven versleten?

Forumindex Forums Modellen Astra Remblokken en/of schijven versleten?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Dimitri

Hallo allemaal,

Sinds gisteren maakt m’n auto linksvoor een schurend geluid met remmen. Wat me wel opvalt is dat dit alleen gebeurt(hoorbaar is) als ik een paar km gereden heb, dus warm geremd is. Nou vraag ik me af hoe ikzelf kan controleren in een oogopslag of deze versleten zijn? Ik heb de auto nou +/- 5 jaar en nog nooit iets aan de remmen gehad, weet niet hoelang remblokken/ schijven meegaan bij normaal gebruik, het betreft een 1.6 16v uit 1999.

Dimitri

Oenatje
      Deelnemer

blokken op. wat je hoort is metaal op metaal.

kaneelschep
        Deelnemer

:shock:
          Remblokken vervangt men meestal eens in 5 jaar tijd ja. :P

Dimitri

Okee!! Bedankt, dinsdag gaat de astra de garage in voor nieuwe blokken..(en een grote beurt..)

Dimitri

Even een update: garage belde net met een niet zo’n prettige mededeling: Remblokken en schijven versleten, stuurkogel links en rechts versleten, dus uitlijnen erbij en ook de schokdempers achter lek.. phoe phoe…

RISL
              Moderator

Tja, op twee keer blokken vervangen moet je ongeveer één keer je schijven vervangen. Dus die kans is wel groot dat je schijven ook versleten waren.
                Succes met de reparatie. Stuurkogels en schokdempers zijn niet moeilijk om zelf te doen (blokken en schijven trouwens ook niet), dus je kunt aardig wat besparen als je het zelf doet.

Peter Reedijk
                Deelnemer

@RISL wrote:

Tja, op twee keer blokken vervangen moet je ongeveer één keer je schijven vervangen. Dus die kans is wel groot dat je schijven ook versleten waren.
                  Succes met de reparatie. Stuurkogels en schokdempers zijn niet moeilijk om zelf te doen (blokken en schijven trouwens ook niet), dus je kunt aardig wat besparen als je het zelf doet.

Ik dacht dat je speciaal gereedschap moets hebben om je schokdempers te vervangen?

Dimitri

Volgens mij heb je een speciale tang nodig voor de stuurkogels, weet t niet zeker.
                    Als ik de plaats en de tijd had, zou ik t wel zelf willen proberen, maar helaas toch maar de garage..

Peter Reedijk
                    Deelnemer

@Dimitri wrote:

Volgens mij heb je een speciale tang nodig voor de stuurkogels, weet t niet zeker.
                      Als ik de plaats en de tijd had, zou ik t wel zelf willen proberen, maar helaas toch maar de garage..

Ik heb hem in de tijd gewoon boven de moer door gezaagd kan je hem er zo uit halen.

RISL
                      Moderator

Speciaal gereedschap voor je schokdempers is niet nodig. Wel handig (noodzakelijk trouwens) is zo’n klem waarmee je je veren kunt spannen, zodat die er niet afspringen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.