rembalans niet goed

Forumindex Forums Modellen Kadett rembalans niet goed

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274177
    Sylvian
      Lid sinds:
      25 February 2008

      Ben al weer paar jaartjes aan het freubelen met mn kadettje,. Omgebouwd naar 2.0s, ‘dikke’ 1600 achteras. Getrag 240, 1600 remmen, etc.
      Een ombouw zoals door velen al gedaan.

      Plaatje bij het praatje,

      in ieder geval, waar ik nu tegen aan loop is dat de rembalans ver te zoeken is. Als ik ook maar een beetje stevig wil gaan remmen blokkeren de achterremmen. Ik heb de concentrische nokken in de trommels al gechecked 1tje zit gewoon los (hoe dit weer vast te krijgen is me ook nog een raadsel) en de ander heb ik dusdanig terug gedraaid dat ie niks meer doet. Maar voor zover ik begrijp verleg je hiermee alleen het aangrijppunt.

      Zelf zat ik te denken.. kan het zijn dat mijn leidingen achter groter zijn qua diameter? (De leidingen op de as zagen er namelijk erg netjes uit dus ik dacht destijds, hoppa eronder) en er zodoende makkelijker druk kan worden opgebouwd? (Heb ik nog niet gechecked overigens omdat dit pas net in me op kwam.) Of is anders een remdrukbegrenzer een optie?

      groeten!

      #18301611
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Kijk eens vanaf de hoofdremcilinder. In de leiding naar achter, zit daar nog een drukregelaar?
        Kan zijn dat die overleden is. dan vervangen voor een universele instelbare

        #18301612
        commo 67
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2013

          leg al eens eerst een schuin kantje aan uw remschoenen…

          #18301613
          Sylvian
            Lid sinds:
            25 February 2008

            :hmmz Ik snap u niet helemaal… bedoel je zoiets als dit? Van |___| naar __/ (en dat dan de onderste lijntjes het loopvlak van de remschoen is)

            Maar heb inmiddels het volgende besteld.

            http://www.qspproducts.nl/remdrukverdeler-knop.html#.VkR-Knvb_MI” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Alleen… tegenwoordig zijn koperen leidingen min of meer de standaard… dus… toch proberen de bestaande stalen leiding door te snijden en te velsen, of gewoon de hele leiding naar achter vervangen? De een zegt dat er dan kans bestaat dat ik mn gereedschap sloop, de ander zegt dat prima kan.
            (Eigenlijk zegt mn verstand, gewoon de hele leiding vervangen…. maar ben bang dat de nippels goed vast zitten)

            #18301614
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Koper kan je velsen…gaat perfect. Staal wil wel met goed gereedschap..
              Maar je kunt tegenwoordig verloopjes krijgen met snijringen. Werkt ook goed. Dan ga je van staal naar koper met zo’n dingetje er tussen.

              #18301615
              commo 67
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2013

                als je de remschoen bekijkt in de draairichting van de remtrommel,
                leg je een schuin kantje aan vooraan en eventueel achteraan het rembeleg
                dit om het oplopen (blokkeren) van de remmen te voorkomen
                een half uurtje werk en kost geen geld
                helpt dit niet, kan je beginnen denken aan leidingen e.d. te vervangen
                ik denk niet dat nieuwe remleidingen alleen het blokkeren van de achterremmen gaat oplossen

                #18301616
                Sylvian
                  Lid sinds:
                  25 February 2008

                  @Commo 67, bedankt voor het meedenken, maar heb inmiddels de spullen in huis om in ieder geval de leiding naar achter te vervangen & het bijbehorende gereedschap.. morgen komt als het meezit de drukregelaar binnen…

                  @ Fearless, ik hoorde bij de auto materialenzaak ook al zoiets, vooralsnog wil ik proberen de boel gewoon meteen vanaf de hoofdremcilinder los te halen, heb er al even flink wat wd40 op gespoten maar lees her en der wel horror verhalen over het los krijgen van dat nippel/moer/bout geval met een brander.. maar laten we hopen dat het meevalt…

                  tips en dergelijke waarbij ik geen brander nodig heb zijn natuurlijk welkom :D

                  #18301617
                  Sylvian
                    Lid sinds:
                    25 February 2008

                    Ben toch maar gewoon begonnen alle leidingen te vervangen..

                    Gisteravond gekeken of ik zelf een beetje een leiding kon maken, ging best.

                    Vandaag de oude remdrukverdeler eruit gehaald & de instelbare geplaatst. En nog 2 leidingen gemaakt. De voorkant klaar gekregen net voor het donker :)

                    Morgen nog de leiding onder de auto vervangen en ontluchten.. hopelijk ist dan goed :)

                    O ja, wat ik niet helemaal snap,.. waarom loopt bij de orginele opstelling de leiding links voor wel door de verdeler en is zit rechts gewoon rechtstreeks op op de HRC? Ik snap die logica niet..

                    #18301618
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      Nieuwe leiding ziet er netjes uit, je kunt zo door voor loodgieter! Wat betreft je vraag, je remmen zijn diagonaal gescheiden zodat als je een lek in je circuit hebt je nog links achter en rechtsvoor kunt remmen of andersom.

                      #18301619
                      aad102
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2005

                        Achterremmen worden door 1 rem leiding voorzien van remolie.
                        Maar idd vreemd dat de ene rem voor door de rembegrenzer gaat en de andere niet.
                        Die er wel door gaat regelt op een vage manier de druk naar achter..

                        #18301620
                        Sylvian
                          Lid sinds:
                          25 February 2008

                          Thnx Midnight Black :) Maar zoals Aad zegt is het inderdaad zo dat er maar 1 leiding naar achteren gaat, en die splitst op de achteras…
                          Enfin, als het straks goed remt vind ik het mooi :) Maar het blijft idd vreemd,..

                          Weet iemand trouwens hoe de concentrische stelbouten in de ankerplaat van de achteras vastzitten? En hoe deze los te halen/vervangen?

                          #18301621
                          Sylvian
                            Lid sinds:
                            25 February 2008

                            Eigenlijk had ik gehoopt vandaag klaar te zijn maar het viel allemaal een beetje tegen. Heb gelukkig wel de oude leiding er onder vandaan gekregen, En een poging gedaan een nieuwe te maken. Maar die mag overnieuw met inbegrip van een koppelstukje om het plaatsen een stukje aangenamer te maken..

                            Paar plaatjes voor de leuk,..

                            Hopelijk de volgende keer iets meer licht en iets minder wind..

                            #18301622
                            Sylvian
                              Lid sinds:
                              25 February 2008

                              De klus is geklaard :D

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.