Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Rem revisie set en wiel lager voor verschil
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2015 om 11:42 #17270938
Hallo,
Ik heb een paar vragen:
– de senator van mijn vader heeft achter vaste ATE remklauwen,
Ik wil daar een revisie setje voor bestellen maar er zijn 2 soorten, 1 voor 38mm zuiger en voor 40mm zuiger.
De remklauwen zitten nog ingebouwd op de auto dus meten gaat niet (want wil de setjes op reserve hebben liggen).
De senator heeft geen ABS hij is van 1985 met een 3.0E 180pk 4 bak automaat.
Weet iemand zo welke maat er dan in zit ?– Het voorste wiel lager dezelfde vraag
Voor senator is er maar 1 soort:
SKF VKBA 526Maar voor mijn Rekord e2 1986 handgeschakelt weer 2 soorten:
SKF VKBA 526 (is voor rekord met stuurbekrachtiging en automaat)
SKF VKBA 944 (is voor rekord zonder stuurbekrachtiging en handgeschakelt)Wat is nou echt het verschil tussen deze 2 lagers ?
Want de naven van een Rekord en een Senator zijn toch gelijk ?
En de naven van een Rekord met of zonder stuurbekrachtiging zijn ook gelijk toch ?
Ik snap er even niks meer van??gr Wybe.
8 maart 2015 om 12:49 #18277033Lagers kan ik je wel vertellen voor de vooras zijn heel wat verschillen in kwa tonnetjes in en gierigheid hoe dun alles is merken zoals SKF Timms maken goede lagers
En van bv een kadett E achter passen bij een senator of rekord ook op de vooras maar daar zijn ze te zwak voor gemaakt een E kadett is veel lichter als een Senator/Rekord E.
(Kadett E past achter passt 100% bij Rekord E of een Senator A voor)Ook zijn de veerpoten van een E rekord dunner als van een Senator A en dan bedoel ik de as waar de naaf lagers overheen gaan
8 maart 2015 om 13:08 #18277032Dus dan moet ik voor de senator de SKF VKBA 526 bestellen ?
En voor de Rekord de SKF VKBA 944 ?8 maart 2015 om 13:23 #18277034http://www.ebay.de/itm/RADLAGER-SATZ-SKF-OPEL-REKORD-E-1-8-1-9-2-0-2-2-VORNE-/260813245749?pt=DE_Autoteile&hash=item3cb9ae4d35″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Senator is groter als de E rekord of een E record automaat met stuurbekrachteging anders is weet ik niet heb niet veel ervaring met Rekord,s.
Staat wel iets in de geest van:
Niet voor auto,s met automaat airco en stuurbekrachteging.Koop een Senator lager en als je dat hebt vergelijk het met het rekord lager wat je zoekt dan weet je het zo der zijn 2 verschillende types groot en klein voor de E rekord Senator is altijd groot.
http://www.ebay.de/itm/Opel-Admiral-Diplomat-B-Monza-Senator-A-Radlagersatz-vorne-/271357659340?pt=DE_Autoteile&hash=item3f2e2d48cc” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 maart 2015 om 16:01 #18277035senator voor heeft maar 1 soort lager
deze komt overeen met de rekord diesel voor en de kadett e achternormale rekord is kleiner en past niet
meestal zijn de a1 en a1.5 hetzelfde met 40 mm zuigers en de a2 met 38 mm zuigers
maar dat wil nog wel eens verschillen
anders even op de remklauw kijken daar staat het meestal wel op
8 maart 2015 om 17:23 #18277036Oke Rob,
Dus als ik het goed begrijp moet ik voor de senator de SKF VKBA 526 bestellen,
en voor mijn Rekord de SKF VKBA 944 ?Zal het wiel er morgen even af halen om te kijken of de maat daar staat!
8 maart 2015 om 18:15 #18277037ik weet even niet meer welke wagen je hebt
maar het merendeel van de rekords heeft de kleinen lagers
alleen de diesels en 2.2 met abs hebben de grotere lagers net als de senator
even met een roestborstel over de achterste remklauwen en daar moet de maat staan
8 maart 2015 om 18:32 #18277038Oke bedankt weet ik genoeg! :thumb
heb een rekord e2 2.0s handgeschakeld zonder stuur bekrachtiging.9 maart 2015 om 10:57 #18277039heb vanochtend even gekeken er staat 40 op.
Dus ben ik gered kan ik de juiste revisie setjes bestellen!
Iedereen bedankt voor de info! :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.