Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Rem probleem help!!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2010 om 14:28 #17227196
Vandaag de remschijven en blokken van de Corsa B uit 1999 1.2 16v vervangen en alles is tot zover gelukt tot ik het rempendaal intrapte.
Voorheen zat het rempendaal vrij hoog en remde vrijwel direkt, nu zit het pendaal heel laag en remt hij heel zwak.Het volgende heb ik gedaan,
Remmen ontlucht
Andere hoofdremcilinder
maar tot nu toe mag het niet uitmaken.Als ik b.v. de vacuumslang van de booster afhaal dan krijg ik wel druk op het pendaal maar remmen doet hij niet.
Zodra de vacuumslang weer terug zit valt het penaal weer naar de bodem.Wie o wie kan mij een tip of oplossing geven.
16 oktober 2010 om 14:52 #17743707heb het zelf ook een keer gehad maar had toen alleen de remblokken vervangen.
kon het toen ook niet vinden.
maar na een tijdje toen de remblokken weer goed in geremd waren werkte alles weer prima.
weet niet of je al wat gereden heb?16 oktober 2010 om 15:38 #17743708Normaal na vervangen en ontluchten moet het pedaal gewoon goed hard en direct zijn.
Heb je tijdens het ontluchten goed in de gaten gehouden of het reservoir altijd vol was ?
Of heb je een ontluchtingsapparaat gebruikt ?
Welke volgorde van ontluchten heb je aangehouden ?16 oktober 2010 om 16:03 #17743709toch nog lucht in systeem,denk ik.. :agent de ene keer ben je zo klaar met ontluchten de andere keer ben je 2 uur aan kutten…. eerst GOED ontluchten.. met ontluchtingapparaat is wel makkelijk.. blijft vaak lucht bij hoofdremcillinder zitten die het apparaat wel verder duwt..
16 oktober 2010 om 16:23 #17743710idd goed ontluchten, ook ff de achterkant gelijk weer meepakken..
Weet niet wat je allemaal los gedraait heb ok de blokken te vervangen??16 oktober 2010 om 17:02 #17743711Ik heb een klein rondje gereden en vertrouwde het niet dus daarna niet meer gereden.
Volgorde van ontluchten is volgens mij pompen vasthouden ontluchtingsnippel los en pendaal vasthouden en ontluchtingsnippel weer vast.
Ik heb alleen de klauwen los gehaald doormiddel van de 2 imbus bouten waar deze mee op het fuseestuk vast zitten ik heb dus geen slangen of leidingen los gehaald tijdens het verwisselen van de blokken.Maandag dan maar eens een keer ontluchten, wie weet helpt dit.
Alvast bedankt voor de snelle en zinvolle reacties, verder reacties zijn altijd welkom.
16 oktober 2010 om 17:31 #17743712remklauwen wel goed teruggezet, dwz de remslangen niet gedraaid/geknikt?!
16 oktober 2010 om 18:53 #17743713Nou ik bedoelde met volgorde dat je eerst het verste van het reservoir ontlucht en dan steeds een wiel dichterbij (meestal dus rechtsachter eerst, dan linksachter, rechtsvoor en linksvoor)
Van dat pompen weet ik niet want bij mijn vorige stagebedrijf moest ik gewoon nippel losmaken, dan wachten tot er geen bubbeltjes meer uitkwamen en dan dichtdraaien en dan naar t volgende wiel.
Bij mijn huidige stagebedrijf hebben we gewoon een ontluchtingsapparaat.Ik heb het wel een keer gedaan dmv. pompen bij mijn brommer maar dat vond ik wel zo een kl*tekarwei :P
Succes alvast!
16 oktober 2010 om 20:15 #17743714he man,
ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan met een astra…
had toen alleen de blokken vervangen….remzuiger dus teruggeduwt (geen slangen losgehaald enzo!)en weer alles in elkaar.
precies dezelfde symptomen die jij beschrijft…..en ja ook een rembekachtiger en remcilinder gehaald,nieuwe rubber om de zuiger gedaan…..weer ontlucht …maar helaas….geen effect.
heb toen maar corsa a gsi remklauwen erop gegooid want ik werd er schijtziek van zo 2 dagen kutten en klooien.
die gsi remmen had ik toen ontlucht en voila! perfect remmen.wat mij opviel is dat bij de oudere remklauwen, de nippels meer bovenop zitten en bij de astra remmen niet helemaal bovenop, waardoor ik denk dat je de remmen nooit helemaal kan ontluchten met de “op de trap rem in en open nippel” manier, maar dat je een onluchtingsapparaat nodig hebt.
mischien het proberen waard? succes!!
laat even weten of het gelukt is!:thumbup
18 oktober 2010 om 16:39 #17743715Vandaag d.m.v. een ontluchtingsapparaat het hele systeem ontlucht en daarna een uur gereden. Maar ook dit heeft niet uitgehaald.
18 oktober 2010 om 17:59 #17743716controleer de remcilinders achter eens.
18 oktober 2010 om 18:04 #17743717Remcilinders achter ook gecontroleerd en deze zijn allebij droog en werken zoals het hoort, Ik heb div. mensen gesproken en die vertellen allemaal dat de hoordremcilinder stuk is. Dus deze maar voor een nieuwe vervangen en dan verder zien.
18 oktober 2010 om 18:15 #17743718zitten de remklauwzuigers niet vast?
18 oktober 2010 om 18:41 #17743719origineel gepost door mallemalle
zitten de remklauwzuigers niet vast?We hebben die avond ervoor nog gewoon mee gereden en mijn vrouw rijdt er gewoon dagelijks in.
En met terug drukken van de zuigers had ik ook geen probleem dit ging soepel.18 oktober 2010 om 19:48 #17743720Mja klinkt misschien stom, wat voor’n vloeistof heb je erin?
De remmen heb je ontlucht met een ontluchtingsapparaat? Alle remmen??
Raak je olie kwijt? Lekt hij ergens?
Ik kan alleen maar zeggen, pomp de remmen eens 3 keer op, dan een klein stukje de ontluchtings nippel los draaien, zodra je weer wat vloeistof eruit hebt weer snel dicht draaien. (dit doen terwijl dat het rempedaal onder druk staat. en niet op de bodem hangt.)
Daarna weer 3 keer laten pompen op ‘t rempedaal, druk op de rem houden, ontluchtingsnippel weer klein stukkie open (Rem pedaal klein stuk laten zakken dus). Daarna weer 2 keer dit doen…
En dan moet er wel rem druk zijn… Werkt bij mij ALTIJD, bij mij remmen de auto’s telkens boven in op de rem al :)
18 oktober 2010 om 22:07 #17743721lijkt mij sowiso geen lucht, omdat de remblokken + schijven zijn vervangen dus neem aan dat er geen slang of wat dan ook is los geweest?
dus kan er nooit ineens lucht in gekomen zijn20 oktober 2010 om 15:45 #17743722mischien even een gekke vraag maar heb je de remblokken wel goed om gemonteerd?
bij sommige remblokken zitten er puntjes in het midden of aan de zeikant als je ze verkeerd om monteert zitten de puntjes dus nie goed en daardoor kan het ook niet goed remmen.
anders keer goed opnieuw ontluchten en gewoon rustig inremmen.succes.
20 oktober 2010 om 16:08 #17743723kan de hoofdremcillinder ook zijn.. dopje van potje niet los gehad..? als het potje vol was voor je begon, kan het zijn dat je de hoofdremcillinder kapot gedrukt heb.. :swear
20 oktober 2010 om 22:30 #17743724origineel gepost door mattemaker
kan de hoofdremcillinder ook zijn.. dopje van potje niet los gehad..? als het potje vol was voor je begon, kan het zijn dat je de hoofdremcillinder kapot gedrukt heb.. :swearzou je dit even kunnen uitleggen?
ik heb trouwens met het gekloot met de remmen van de astra ook van de sloop een andere rembekrachtiger + remcilinder gehaald en dat had ook niet het gewenste effect.
het probleem was gewoon: motor uit -wel remdruk motor aan -geen remdruk.
effect met motor aan maar vacuumslang naar de bekrachtiger los—-wel weer remdruk:hmmz21 oktober 2010 om 08:01 #17743725Er zit op deze auto’s geen hydrolische koppeling cylinder welke mee ontlucht moet worden?
Ik weet wel dat met pompen dat je niet helemaal naar de bodem moet trappen omdat het rubber van de hoofdremcylinder normaliter niet zo ver komt. Er kan roestvorming zijn ontstaan in het ongebruikte deel, en door het afdicht rubber over de roestige wand te laten schuiven kan er een lek ontstaan.
21 oktober 2010 om 14:17 #17743726Vandaag een nieuwe hoofdremcilinder erop gezet bij een garage en het is iets beter maar het is nog niet zoals het was.
We gaan weer verder zoeken.Oplossing komt vanzelf hier als ik het gevonden heb.
Verder ter info.
We hebben nadat ik de schijven en blokken heb vervangen geen leidingen of iets van het remsysteem los gehad.
Nadat we de hoordremcilinder vervangen hebben is alles ontucht met een ontluchtings apparaat.Corsa A GSI@
Remblokken kunnen er maar op 1 manier in.rammaz@
het probleem was gewoon: motor uit -wel remdruk motor aan -geen remdruk.
effect met motor aan maar vacuumslang naar de bekrachtiger los—-wel weer remdruk.Dit klopt wat jij zegt maar dan remt hij ook slecht want dan heb je geen bekrachtiging. Dit heb ik ook gedaan en met de afgedopte vacuumslang gereden maar dan remt hij ook slecht net zoals de vacuumslang er wel op zit. dus dat is het probleem ook niet.
21 oktober 2010 om 14:22 #17743727Niet iets van een lekke of verstopte vacuüm slang ?
Aangezien hij hetzelfde doet bij wel of geen slang als ik je laatste zin goed begrijp21 oktober 2010 om 15:20 #17743728Hoofdremcilinder (HRC)kapot.
Remklauwen teruggedrukt, met de voet je rempedaal een paar keer ingedrukt en dat redelijk diep.
Door het dieper intrappen heeft wat vuil dat in je HRC zat de afdichting (seal) beschadigt en daardoor rem je nu niet goed meer, lekt dus intern.Is een probleem wat vaker voorkomt na het verwisselen of ontluchten van een systeem.
21 oktober 2010 om 15:39 #17743729origineel gepost door rammaz
origineel gepost door mattemaker
kan de hoofdremcillinder ook zijn.. dopje van potje niet los gehad..? als het potje vol was voor je begon, kan het zijn dat je de hoofdremcillinder kapot gedrukt heb.. :swearzou je dit even kunnen uitleggen?
ik heb trouwens met het gekloot met de remmen van de astra ook van de sloop een andere rembekrachtiger + remcilinder gehaald en dat had ook niet het gewenste effect.
het probleem was gewoon: motor uit -wel remdruk motor aan -geen remdruk.
effect met motor aan maar vacuumslang naar de bekrachtiger los—-wel weer remdruk:hmmznou het remsysteem heeft 2 zwakke punten die bij lekkage niet direct te zien zijn.. .. 1 de seals in de Hremcillinder..(2) en de zuiger/piston afdichting in de rem klauw/cillinder..
maar in beide gevallen zakt het pedaal rustig..
ik heb het meegemaakt ,dus vandaar dat ik die optie gaf hier..
:hmmz:hmmz is het terugslagklepje in de slang van rembekr/inlaat goed..?21 oktober 2010 om 16:30 #17743730Als je nu de vacuumslang uit de rembooster trekt moet je dan een soort afblaas of sis horen?
Ik kan me herinneren dat ik dit wel hoor als ik het bij de Manta doe en dat werkt hetzelfde.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.