Forumindex › Forums › Modellen › Manta › rem probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2015 om 01:57 #18270534
@mantadevil wrote:
Gaat dit om die blauwe mancona ???
Had deze gisteren achter me zitten tussen Zwolle en Hasselt ,reed zelf in een witte a corsaJa gaat om de blauwe manta
31 januari 2015 om 02:07 #18270535We hebben afgelopen week de remmen laten ontluchten voor de zekerheid. Ze hebben alles tot in Den treure ontlucht maar er zat geen lucht in totaal niets .
Alle koppelingen na gekeken en geen 1 lek (of het nou met een bolle of holle aansluiting is ) gister avond de achter remmen gedemonteerd omdat we erachter kwamen dat deze niet meer te verstellen was .hopen dat het hier in zit .anders gaat de hele zooi dr af en net als freestyler verzwaren de boel .
31 januari 2015 om 06:16 #18270536Hij moet ergens de druk verliezen, als het geen zichtbare lekkage is, geen lucht in de leiding en geen opzwellende slangen. Blijft er niet veel over.
Ik zou het dan gaan zoeken in de HRC (als het wisselen van de rem cilinders niets uithaalt). Of hij lekt dan langs de cupjes af, of hij lekt de bekrachtiger in.1 februari 2015 om 09:46 #18270537maar dat komt zelden voor bij een nieuw exemplaar Freestyler.
maar de achterremmen niet meer te verstellen?
dus dit functioneerde ook niet?
1 februari 2015 om 11:27 #18270538Klopt Ghanz, komt idd maar zelden voor. Maar je zult maar net dat geluk hebben zo een te treffen…
1 februari 2015 om 11:51 #18270539Bij mijn ex-corsa had ik rondom alles vernieuwd, ook koper leidingen enz onder de auto.
Bij de RDW was alles goed, eenmaal thuis viel mij op dat ik een koppelingetje nat had, ipv een bolletje had ik een schoteltje op de leiding gedrukt…. :sleeping
Eerst niets gezien, zelfs niet met de pomp van het werk en 1 bar druk niets gezien.
Na verloop van tijd toch lekkage gevonden.Kan het zo zijn dat jullie ook ergens een verkeerde flens op een leiding hebben zitten thv een koppelstukje?
1 februari 2015 om 15:29 #18270540Zo remmen komen niet meer onderin ….oorzaak de rembekrachtiger was lek ik heb hem gereviseerd en nu blijft het pedaal netjes tot halverwege. Nu heb ik net even gereden en het valt me tegen Hoe hard hij remt .Dus er komt wel een zwaardere rembekrachtiger en hrc op .eerst maar keuren en intussen opzoek naar zwaarder spul …Dus mocht iemand nog wat hebben liggen graag .
Trouwens de achter remmen werkte wel maar kon ze niet goed afstellen maar heb alles weer netjes gangbaar gemaakt dus het werkt weer naar zoals het moet .Bedankt voor het meedenken allemaal
1 februari 2015 om 18:41 #18270541niet hard genoeg remmen .???
met 4×4 cali remsetup?
:thumb :thumb :thumb
heb het hier ook, gehad.. en echt.. dat spul remt zelfs met een orginele (oude) hrc als een blok
toch TOP dat je het euvel inmiddels gevonden hebt
:thumbmaar wil je perse zwaarder..
senator B bekrachtiger en HRC nemen
2 februari 2015 om 23:24 #18270542nog even een vraagje
nu er een 3.0 24v in ligt is ie van voren erg maar dan echt erg laag .
nu de vraag hoe lang zijn org veren [denk dat ie ooit al verlaagt is ]
en door welke is dit op de goede hoogte te brengen ?bedankt wederom
3 februari 2015 om 11:05 #18270543@hum wrote:
nog even een vraagje
nu er een 3.0 24v in ligt is ie van voren erg maar dan echt erg laag .
nu de vraag hoe lang zijn org veren [denk dat ie ooit al verlaagt is ]
en door welke is dit op de goede hoogte te brengen ?bedankt wederom
Ja dat was te verwachten met zo`n motor.
Voorveren van de Ascona-B DIESEL moet je hebben, of anders aangepaste veren van een MERC W123 of was het de W124?
Efkes de zoekfunctie gebruiken en WALLA het goede antwoord komt boven drijven. ;)
Of er komt een expert, en die vertelt van hoe en wat. :thumb4 februari 2015 om 17:32 #18270544Oké maar tussen w 124 en w123 zit nogal verschil ….
4 februari 2015 om 17:42 #18270545Ben dr al uit 123 moet et wezen .
4 februari 2015 om 17:46 #18270546Ben laatst met een veer van mijn auto langs de sloop gegaan om te kijken wat er allemaal op lijkt.
De achterste van een focus zijn ook interessant.
Maar de Mercedes veren zijn niet progressief dus dat is wel mooi, kan je dan gewoon inkorten zonder problemen. :thumbup
6 februari 2015 om 16:38 #18270547Nu het volgende ….we hebben calibra remklauwen. …maar de schijven zijn na mijn inziens te klein (Door vorige eigenaar gemonteerd ) deze zijn 240 mm .
Nu moet er dus 26.50 op welke passen hiervoor?6 februari 2015 om 23:14 #18270548Schijven van Barry (sniksnak hier op het forum) monteren.
Deze passen plug en play op de naven van de manta.
Afmeting is 260×24 geventileerd.
Passen perfect in combinatie met vectra/astra/calibra klauwen.
Heb deze setup zelf ook.10 februari 2015 om 22:58 #18270549probleem is opgelost .bedankt voor jullie reacties
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.