Forumindex › Forums › Modellen › Astra › rem onderhoud advies gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2011 om 11:35 #17233171
Hallo mannen
Ik heb altijd een vervelend bijgeluid tijdens het remmen,
maar de trommels en de remschoenen zijn volgens de garage in orde.Ik kreeg van een kennis de suggestie dat de trommel ovaal zou kunnen zijn, maar ook dit word door de garage ontkracht.
Het geluid lijkt inderdaad wel op een ovale trommel,
omdat het geen constant geluid is maar een geluid dat onderbroken word, gelijk aan de omwentelingsnelheid van het wiel.
Bij lage snelheid hoor je het geluid dus met een langere interval, dan bij hogere snelheid, want dan worden de tussenpossen minimaal…ik hoop dat ik het duidelijk uitleg.Ze hebben de trommel goed ontroest, waarna het even beter leek te gaan, maar nu komt het gewoon weer terug.
Ik wil er nu zelf naar kijken, maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik dan specifiek op moet letten, of naar kijken.
Ongetwijfeld zitten er hier technische mannen die vaker met dit bijltje hebben gehakt.
Dus ik zou heel graag tips en adviezen ontvangen, waarvoor alvast bij voorbaad dank.Oh, en een tekening is ook altijd makkelijk, misschien dat daar iemand een link van heeft.
het gaat om de Astra.GGroeten Hans
22 februari 2011 om 11:38 #17821988Kromme trommels merk je in het pedaal. Die slaat dan telkens terug…trillend rempedaal zeg maar.
Meestal zit de ankerplaat tegen de trommel aan te schuren, hier en daar wat bijbuigen en het zal wat beter zijn.
Verder gewoon de remsegmenten goed schuren en schuine kantjes aanschuren.
Denk dat er gewoon iets aanloopt tegen de trommel aan.
22 februari 2011 om 16:24 #17821989Wiel per kant even met een krik vrij zetten en kijken welke kant
aanloopt en misschien (maar denk het niet) kun je direct iets zien.
Anders daarna wiel eraf halen en dan met en zonder de trommel kijken.
gr & S6.22 februari 2011 om 16:55 #17821990anders eens een stukje rijden en rijdend de handrem erop trekken (niet de wielen blokkeren), kijken of het geluid veranderd.
Willem
22 februari 2011 om 17:36 #17821991ik ga is heel menselijk reageren deze keer :hmmz
Het is verdomd jammer dat glanarbrug een eind weg is ik had je graag uitgenodigd en die staat toch wel je bent welkom ,om is samen met je je eerste topic ergenissen lijst met je door te spitten en het rem verhaal wat te verhelderen .
ik blijf het idee hebben dat je is een goede beun moet benaderen die je desnoods bij het onderhoud betrekt (net wat ik met jan 0405 heb gedaan ) je krijgt dan wat meer inzicht in de werking van de diverse delen van je wagen .en dat is bij een garage absoluut niet de bedoeling dat jij weet hoe het zit of werkt .
en natuurlijk zal je met jou km stand aan wat ??? ander als standaard onderhoud toe zijn .
ik zou de remmen zooi achter wel eens willen zien :o zal vast geen 230.000km oud zijn en zowel dan vind ik €90 voor 2 trommels en €66 voor een komplete set voering geen overdadige luxe ,,
maar dat is mijn idee ik zou voor die €90 niet gaan lopen klooien met trommels uitdraaien kost ook geld .waarom wel blokken en schijfen vervangen bijvoorbeeld (om dat dat zichtbaar versleten is) ???en geen trommels ook die zijn eens op .
ik zou als beun proberen je te betrekken en je te laten zien wat er zit hoe het werkt kan je je zelf daar beter een goede voorstelling van maken als je weer is wat verneemd ,,dan is het :angel o ja zo zit het en het kan dit of dat zijn .
het is een beetje tik van me om dingen uit te pluizen en de mens inzicht in de auto te geven ,ook ik ga ook al weet ik de oplossing donders goed naar de garage vragen hoe of wat of wat zij me kunnen bieden ,,zie Vectra deel met draad carterstop plug rot ,,de oplossing voor de hand maar de garage denkt in €€€€€€€€€€€€€€€€€ en bied aan je mag hem laten staan en het gaat u ….kosten
ik Bert (61jaar)zou je graag van dienst zijn (heb ook alle tijd )ik denk ook Wim v6 wel maar de afstand is erg groot .
ook mag je met mijn vectra of astra,s rijden zijn in top conditie maar hebben alle wel wat geknars en gekraak,,mijne is keurings klaar is absoluut fijloos maar rij over een drempel en je hoort de voor veren inveren zal wel zo horen ze doen het allemaal ook de 2 sintra,s hier dus ???
maar eens een Opel altijd een Opel houd moed en vertrouwen
Bert
23 februari 2011 om 09:41 #17821992Bert, dank je voor het aanbod, maar de intentie is inderdaad om meer zelf te gaan doen,
en minder vaak de garage te bezoeken.
Daarom vroeg ik ook om tips, en die heb ik inmiddels weer, waarvoor mijn dank aan allemaal.
Zo gauw het voorjaar voelbaar aanbreekt ga ik met een aantal zaken aan de slag,
gesteund door de nog aan te schaffen vraagbaak.
Ik moet wel zeggen dat mijn garage mij tot dusver altijd fair heeft behandeld,
en het vel niet over de oren heeft getrokken.Als ik met de Astra voor een beurt naar de garage ga, dan combineer ik dat meestal met een vraag als,
Kijk even naar de remmen aub want daar hoor ik een bijgeluid.
Tot dusver is volgens de heren monteurs alles in orde, maar ik ben niet tevreden zolang dat geluid hoorbaar is.Dus zit er niets anders op dan zelf de boel grondig te inspecteren, waarbij dan jullie tips zeker een welkome aanvulling zijn.
Ondanks de hoge kilometer stand is de Astra in goede conditie, want er is nooit een beurt overgeslagen.
En de beurten laat ik ook wel door de garage uitvoeren, want ik wil hier op de oprit niet met olie aan het kliederen.
Dat zou de buurt ook niet echt waarderen vrees ik.Maar een rem en toebehoren ga ik ondertussen wel een uitdaging vinden.
23 februari 2011 om 10:59 #17821993Heb zelf ook een 1.6 16V sport gehad uit 1999. En daar piepte de remmen ook vaak had meestal met de weersomstandigheden te maken. Bij mij was het de oplossing om ander merk remblokken te nemen. nadat ik dat gedaan had geen problemen meer gehad. De standaard remblokken die opel gebruikt geloof ABS staan bekend dat ze gaan piepen bij droog weer. Had te maken met er nu geen asbest meer gebruikt mag worden in de remmen. Wat vroeger nog wel kon. Er is nu een ander stof toegevoegd wat helaas niet zo goed is. Dus heb je van die irritante rem geluiden. Ik heb toen Brembo eronder laten leggen nadat de oude remmen aan vervanging toe waren en daarna geen problemen meer gehad.
Succes met je vervelend gepiep bij het remmen.
23 februari 2011 om 11:16 #17821994Ik denk Hans als je de remtrommels er af haalt (je vermeld niet of het de eerste zooi is ) en is kijkt naar de inslijt randen in de trommel . persoonliojk je rijdt best km,s zou ik de boel nog een keer goed opfrissen en voor 2 trommels en nieuwe voering gaan .
dan ben je van alle gekke dingen (mits goed gemonteerd )af .
kijk is op http://www.hbase.nl dan met je kenteken naar je auto toe dat is de prijs lijst waar ook Brezan en zo mee werken is een heel goede richt lijn klik je op het onderdeel krijg je een vergroting te zien met bemating en zo .
en ja je garage ook ik heb hier een goede(Vak garage) die voor mij keurt maar ik heb op zijn manier van werken???ook zo me vraagtekens zooi om de auto,s heen veel praten ,besteed wel werk uit daar i.v.m de prijs maar kom teveel vergeten of nalatig heden tegen . zeg beslist niet dat die van jou of waar ik kom slecht is ,,,maar niet mijn manier van omgaan met de auto maar dat is voor mij een ander begrip geworden .
en zou je het er voor over hebben 150 km kost je verder niks wil ik je met de remmen graag van dienst zijn de automobiel onderdelen boer zit om de hoek bij me dus ????het is aan jou ik wil je graag op rit helpen .
23 februari 2011 om 22:39 #17821995Bert, ik vind het tof dat je wilt helpen, maar de afstand is wel behoorlijk, dus ik bedank ervoor.
Bij H-Base krijg ik flinke korting dus als straks blijkt dat de trommels inderdaad niet meer lekker zijn,
dan vervang ik de hele handel gewoon, maar het moet eerst een beetje redelijk weer worden.24 februari 2011 om 10:53 #17821996ja ik denk dat je 140€ kwijt zal zijn genoemde prijs was bruto ex dus wat er af en voor het land er bij (btw) dan heb je voor een nette prijs de boel nieuw .
en is net een uurtje werk en is dan wel 100%
en vragen of je komt zelf je bent van harte welkom .
bert
24 februari 2011 om 19:31 #17821997[rquote=1876426&tid=143213&author=Hans van Dijk]Bert, ik vind het tof dat je wilt helpen, maar de afstand is wel behoorlijk, dus ik bedank ervoor.
Bij H-Base krijg ik flinke korting dus als straks blijkt dat de trommels inderdaad niet meer lekker zijn,
dan vervang ik de hele handel gewoon, maar het moet eerst een beetje redelijk weer worden.[/rquote]Hey Hans, Dat is toch een geweldig aanbod :D:D:D:D
150 km is ongeveer anderhalf uur rijden ! Zo’n aanbod zou ik daarom niet afslaan. Als ik hier hulp vraag en men bied aan om langs te komen dan zou ik niet moeilijk doen om die paar kilometers. je kunt het ook zien: Je komt eens ergens anders, Nederland is een mooi land……..
Groet, Rik :D
25 februari 2011 om 04:38 #17821998Hoi Rik,
jazeker is dat een geweldig aanbod, en ik waardeer het ook echt.
Ik houd de optie ook wel open hoor, mocht ik er echt niet uitkomen dan kan ik altijd nog een keer richting Bert gaan.Mijn streven is in eerste instantie om meer dingen zelf te gaan doen, en al doende leert men.
Daarbij is het dan wel handig als je de mening en adviezen van een ander hoort.
Ik hoef het wiel immers niet opnieuw uit te vinden, maar wil het eerst zelf geprobeerd hebben.Als het me zelf lukt, dan is de bevrediging natuurlijk het grootst :)
25 februari 2011 om 07:42 #17821999Altijd mooi dat er mensen zijn die bereid zijn andere mensen te helpen helaas zie je dat steeds minder. :D
26 februari 2011 om 12:15 #17822000Ik heb door eerder advies hier, tijdens het rijden de handrem eens aangetrokken, en dan hoor ik het geluid niet,
simpele conclusie, het komt dus van voren weg bij de schijven…..denk ik tenminste.
Iemand een idee wat er met schijven mis kan zijn,
kunnen schijven bijvoorbeeld kromgetrokken zijn, en onregelmatig contact met de remvoeringen maken.
En dus daardoor dat kloppende geluid maken tijdens het remmen.Of l*l ik nu ongelovelijk dom uit mijn nek…..dat zou namelijk zo maar kunnen hoor :P
26 februari 2011 om 12:20 #17822001Als je nou gewoon de auto is op de krik zet en vervolgens de wielen een slinger geeft? Hoor je dan ook wat?
Als je de krik onder het krikpunt voor zet (garagekrik gebruiken) dan kan je hem zo hoog heffen dat ie van achter ook vrij komt.
26 februari 2011 om 20:47 #17822002[rquote=1878152&tid=143213&author=Fearless]Als je nou gewoon de auto is op de krik zet en vervolgens de wielen een slinger geeft? Hoor je dan ook wat?
[/rquote]Nee, bij vrijlopende wielen valt er niets te horen, enkel en alleen als ik afrem.
28 februari 2011 om 14:29 #17822003Zijn de remblokken nog voldoende. Misschien niet recht afgesleten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.