Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Rem druk verloren onder het rijden.
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 april 2017om 23:06 door bart-gsi.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2017 om 21:10 #18342222
Mijn astra beschikt over ABS (eerste auto met ABS, 2 dagen geleden reed ik 80 tot ik er tot grote schrik achterkwam dat mijn remdruk weg was en bereide me al voor op een ongeluk met een lantaarnpaal.
Gelukkig remde hij toch genoeg om de bocht te nemen en daarna deed die het weer normaal.
De remmen zijn wel gemaakt voor ik hem kocht (apk puntje) dus denk daarom zelf dat er misschien lucht in zat.
Ik ga het in de gaten houden, maar wat denken jullie?
16 april 2017 om 21:48 #18342231Als je het echt niet vertrouwd: spoedig naar de garage! Visueel kun je een aantal dingen controleren, zoals vloeistofniveau, remvoering, lekkage of een storingslampje.
Als er lucht in (één van) de leidingen zit merk je dit aan een zompig pedaalgevoel. Remmen gaat dan nog wel, maar je moet dan het pedaal een stuk dieper intrappen omdat lucht comprimeerbaar is.Groet,
Jasper
17 april 2017 om 01:46 #18342242[quote quote=18342231]Als je het echt niet vertrouwd: spoedig naar de garage! Visueel kun je een aantal dingen controleren, zoals vloeistofniveau, remvoering, lekkage of een storingslampje.
Als er lucht in (één van) de leidingen zit merk je dit aan een zompig pedaalgevoel. Remmen gaat dan nog wel, maar je moet dan het pedaal een stuk dieper intrappen omdat lucht comprimeerbaar is.Groet,
Jasper
[/quote]
Zal morgen of overmorgen (ligt aan of het open is) bij de buurman met garage langs gaan en hem vragen een kleine inspectie te doen of zo een antwoord heeft.
Zal sowiezo rustig rijden en even aankijken ook, als het zich een week niet voordoet.
18 april 2017 om 01:59 #18342300Je remdruk valt niet zomaar , zonder reden, weg dus laat er goed naar kijken,
je zou maar een noodstop moeten maken omdat er een kind een bal de weg op schopt of zoiets en er weer doorheen trappen,
Als er zo niks te zien is kan je hoofdremcilinder van binnen ook nog lek zijn.18 april 2017 om 23:24 #18342344[quote quote=18342300]Je remdruk valt niet zomaar , zonder reden, weg dus laat er goed naar kijken,
je zou maar een noodstop moeten maken omdat er een kind een bal de weg op schopt of zoiets en er weer doorheen trappen,
Als er zo niks te zien is kan je hoofdremcilinder van binnen ook nog lek zijn.[/quote]
Ik zal er naar laten kijken, heb het nu niet meer gehad, en het zou ook raar zijn als er iets kapot kan zijn, er zit net een maand APK op.
Ik hou het stevig in de gaten en zal eens vragen aan de garage.24 april 2017 om 22:45 #18342597Ik ben ergens toch wel benieuwd of je het nu gevonden hebt?,
en zo ja wat het was
Staar je trouwens niet blind op de apk, apk is uiteindelijk een moment opname
geen garantie dat alles zeker een jaar heel blijft :)24 april 2017 om 23:06 #18342600Laat eens je hoofd rem cilinder nakijken op lekken.. is 9 van de 10 keer het probleem bij een wegvallende remdruk..ook als je stilstaat en je je rempedaal intrapt dat deze langzaam naar de bodem gaat…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.