rekord ombouwen naar 5 gaats

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD rekord ombouwen naar 5 gaats

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244327
    Boskje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 June 2011

      Ik wil mijn Rekord E1 graag ombouwen naar 5 gaats .
      kan ik er voor wielnaven onder zetten van een commodore, en achter steekassen verwisselen. Hoe komt het met remmen alleen andere schijven en trommels of moet alles omgebouwd worden?
      Tevens zoek ik alle onderdelen voor de ombouw.

      mvg Abe

      #17960898
      deziggy
        Lid sinds:
        3 January 2006

        waarom wil je je rekord naar vijfgaats ombouwen ?

        grtz ziggy

        #17960899
        Boskje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 June 2011

          Ik wil er graag BMW velgen om, en met adapters van 4×100 naar 5×120 kan (bijna) niet omdat de gaten elkaar overlappen. en opel commodore is 5×120 dus leek mij makelijker.
          ik weet dat de ET waarde niet klopt maar dat is wel op te lossen met spoorverbreders.

          #17960900
          deziggy
            Lid sinds:
            3 January 2006

            vind het nogal omslachtig om dat alleen te doen om die reden, je gaat volgens mij vrij veel moeten veranderen, de remschijven zijn groter van een commodore, dus andere remklauwen, daar zitten dan weer grotere zuigers in dus word het ook een andere hoofdremcilinder, voor die grotere hoofdremcilinder heb je ook een grotere remservo nodig,enz…..

            dacht dat die bmw velgen al verder naar buiten kwamen dan de originele opelvelgen.

            grtz ziggy

            #17960901
            rekordherm
              Lid sinds:
              28 August 2005

              heb het al een paar keer gedaan die ombouw naar vijf gats achter het beste een complete commodore c as monteren want alleen met steekassen red je het niet omdat hier ook weer verschilde types in zitten en voren ge woon complete veerpoten van een commodore c of monza a1/a2 of senator a1/a2 gebruiken als je geluk hebt zitten de remmen er nog op dan nog effen kijken welke hoofdremcilinder je hebt deze moet dan 22 of 23 zijn

              #17960902
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @rekordherm wrote:

                heb het al een paar keer gedaan die ombouw naar vijf gats achter het beste een complete commodore c as monteren want alleen met steekassen red je het niet omdat hier ook weer verschilde types in zitten en voren ge woon complete veerpoten van een commodore c of monza a1/a2 of senator a1/a2 gebruiken als je geluk hebt zitten de remmen er nog op dan nog effen kijken welke hoofdremcilinder je hebt deze moet dan 22 of 23 zijn

                inderdaad dit is de beste makkelijkste manier ;)

                en de ziggy
                beetje dom om jou mening zo te ventileren
                want er zijn ook zat die hun auto volhangen met allerlij polyether shit
                om hun auto”mooier “”te maken (wat vaak totaal mislukt)

                dan is zo,n ombouw naar 5 x120 toch heel wat anders
                heeft t nog n functie ook voordeel is dat je dan ook grotere remmerij krijgt
                wat de veiligheid weer ten goede komt

                zelf heb ik al een b manta en een b ascona en een d rekord station omgeboud van 4×100
                naar 5×120 ;)

                #17960903
                deziggy
                  Lid sinds:
                  3 January 2006

                  ik stelde gewoon in vraag of de gehele ombouw wel interresant was alleen om andere velgen te plaatsen, als je de onderdelen niet hebt liggen gaat het toch al snel wat kosten….
                  het heeft weinig met mijn mening te maken maar met afwegingen.
                  heb ook nog nooit remkracht te kort gekomen bij mijn rekords maar kan volledig begrijpen dat als je met zwaardere motoren begint te rijden extra remkracht wel van pas komt maar daar ging de topicstarter zijn vraag niet overdacht ik.

                  grtz ziggy

                  #17960904
                  rekordherm
                    Lid sinds:
                    28 August 2005

                    jonge als je een ombouw doet naar vijf gats bevestiging krijg je ook automatisch grotere remmen logo daar de vijfgats alleen voorkomen in de grotere en sterkere opels ;)

                    #17960896
                    Boskje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 June 2011

                      Er staat ook een motor ombouw te wachten, en ik rij veel met aanhanger dus meer remkracht is ook welkom.

                      Is een commodore as er ook met 3.67 eindoverbrenging, dat is die van een 2.3 diesel wel en dat komt met de motor ombouw ook weer het beste uit.

                      #17960897
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Als je veel met een aanhanger rijd neem dan niet de serie remmen van een Monza/Senator die 271x22mm schijfjes die zijn geen drol waard neem dan minstens Sennie B 24V schijven van 296×28..

                        #17960905
                        m400
                          Lid sinds:
                          22 November 2004

                          Maar wat nog niet gemeld is, is of er iemand nog wat heeft liggen voor een ombouw. Ben ook op zoek naar wat delen…..

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.