Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Rekord gekocht, enkele vragen (wordt aangevuld)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2016 om 18:15 #17277207
Hey iedereen,
ik heb me vorige week een Opel Rekord E2 uit 1985 met 18S motor aangeschaft.
Ik weet dat jullie gek zijn op :kewlpics , dus bij deze:
Zoals jullie kunnen zien is er wel wat opknapwerk aan, maar t is dan ook een projectje :).
Ik hoop hier mijn vragen te kunnen bundelen, ga ook een vraagbaak aanschaffen om m helemaal onder de knie te krijgen.
Meteen al een vraagje:
Bij koud starten draait hij eerst wat brak, en schudt hij wat. Na wat spelen met t gas schiet hij de toeren in (choke) en draait hij mooi.
Daarna nog wat spelen met t gas en na een tijdje zakken de toeren naar stationair en draait hij mooi.
Maar, op stationair toerental heeft hij last om te volgen als ik te snel gas geef. Traag gas geven loopt hij mooi mee op in toeren, maar snel gas geven lijkt hij te willen uitvallen.Ook blijft hij na t stilleggen nog heel ff doorlopen.
Ik hoorde al volgende zaken van mensen:
– acceleratiepompje carbu (of gewoon carbu algemeen) schoonmaken
– ontsteking controleren/afstellen
– vacuumslangetjes nalopenNog ideeën wat ik kan doen, en hoe ik t moet doen?
Voor de duidelijkheid, ik ben ermee naar huis gereden en op zich loopt hij zeker niet slecht, het is enkel wat ik boven beschrijf dat ik graag verholpen zou hebben.
Hij heeft ook wel lang stilgestaan, ben sowieso van plan alle filters, olie, bougies, distributie, waterpomp etc etc te vervangen.
Alvast dank!
Chris
30 juni 2016 om 20:45 #18322132welkom da s deze die te koop stond met volle benzine tank en kapotte batterij
grtz
30 juni 2016 om 21:18 #18322133Haha, ja idd :p. Heb m zondag opgehaald.
Tank is inmiddels iets minder vol en de accu vernieuwd :).7 juli 2016 om 18:47 #18322134Updateje hier:
vandaag hoop onderdelen mogen ontvangen (midden- en einddemper, knipperrelais, ruitenwissers, filters, nieuwe remblokken en schijven vooraan.
Voorlopig kan ik daarmee aan de slag.
Vandaag alvast even nieuw knipperrelais ingezet en alle zekeringen vervangen.
Knipperlichten deden t echter nog steeds niet. Dan maar de stekker aan de stuurkolom ff uit elkaar halen en alles doormeten, en als bij wonder kwam er nadien langzaam aan leven in ;).
Waarschijnlijk van ‘t stilstaan dat er ergens slecht contact ontstaan was.
De knipperlichten doen ‘t dus weer.Zaterdag gaan we verder met een deel van het onderhoud en de uitlaat. Update en :kewlpics volgen daarna ;).
Tips betreffende het slechte lopen zijn nog steeds welkom!
7 juli 2016 om 19:04 #18322135Goed bezig :thumb
Ga er maar eens een x goed mee rijden,kan hij goed veel beter lopen king:God weet Hoelang hij al stilstaat,en mischien alleen maar stadsverkeer gereden
7 juli 2016 om 22:52 #18322136Hij was van een ouder koppel.
121000 gelopen op 30 jaar, tja.Als hij wat opgemaakt is ben ik idd van plan ermee rond te rijden, wat laten kennismaken met de wegen hier in de buurt.
Een auto moet immers rijden, daar is hij voor gemaakt ;).10 juli 2016 om 17:17 #18322137Gisteren uitlaatlijn en wielnaaf rechtsvoor gedemonteerd (links kan ik ff niet bij :p), om vooraan nieuwe remmen te plaatsen en gehele uitlaatlijn te vervangen.
Wacht nog even op de voorpijp, die is besteld, en hoop tegen het einde van komende week alle werkzaamheden klaar te hebben zodat hij naar de koetswerkhersteller kan om de deuk achteraan en de achterste wielkas randen aan te pakken.
Daarna nog ff carburateur reviseren en hij kan ingeschreven worden! :D
10 juli 2016 om 18:49 #18322138:thumb goed bezig
2 september 2016 om 17:31 #18322139Update: staat nu al een tijdje bij de koetswerkhersteller. Heb nieuwe voorste pijp liggen, die moet er nog onder.
Remmen voor zijn vernieuwd.
Ook ga ik de glijbussen van de voorremmen vernieuwen, zitten muurvast…Ik had nog een vraagje: kan ‘t spiegelglas van t buitenspiegeltje passagierskant vervangen worden zonder heel de spiegel te moeten vervangen?
Maw kan dat glaasje eruit?Ga morgen ook een lot onderdelen ophalen voor Rekord E2, waaronder andere tellerbak met toerenteller, voltmeter, oliedrukmeter.
En als alles klaarligt gaan we weer een dagje knutselen. Alles op z’n tijd, nietwaar? :D
2 september 2016 om 17:46 #18322140Alleen glas veranderen van een buitenspiegel is mogelijk, volgens mij voorzichtig met een schroevendraaier het glas er uit wippen. Dit weet ik niet zeker.
Denk bij het inbouwen van je nieuwe klokkenspel dat je wel een oliedruk sensor dient te plaatsen voor je oliedruk meter.
Succes
2 september 2016 om 18:03 #18322141Ok, zal t eerst eens proberen op de slechte spiegel, breekt die is het geen ramp ;).
Ja inderdaad, oliedruksensor en dan de andere meters ook aansluiten. Maar daar maken we hopelijk snel werk van :).
Wil ook niet meteen alles aanpakken, anders raakt hij nooit ingeschreven :p.Bedankt alvast!
3 september 2016 om 10:55 #18322142Glas kan je het beste met een breed plamuurmes er uit wippen. En dan een wat dikker/sterker plamuurmes. Met een schroevendraaier zet je veel druk op een klein punt en dan kan die knappen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.