Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › rekord E2 diesel start niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2016 om 11:24 #17277510
ik had mijn rekord een poosje uitgeleend aan een vriend.
hij melde me dat de motor al eens uitviel op de autosnelweg.
ik raade hem aan de brandstoffilter eens te vervangen.nu start hij helemaal niet meer.
als ik de verstuiverleidingen losmaak komt er geen diesel bij het starten.ik heb de filter goed ontlucht, maar moet de pomp misschien ook ontlucht worden ?
mvg ziggy
29 juli 2016 om 11:41 #18323786De brandstofafsluiter is kapot, of kabelbreuk zodat deze geen spanning krijgt.
Zit op de brandstofpomp, dikke stift met 1 draad er aan.p.s. er zit nog voldoende brandstof in de tank? ;)
Is vaker gebeurt. :jerry :thumb
31 juli 2016 om 10:01 #18323787Oei, dat wordt de diesel leiding ook weer vacuüm zuigen. Die blokjes zijn gelukkig geen rocket science dus dat moet wel goed komen.
1 augustus 2016 om 10:30 #18323788de afsluiter is het helaas niet, die krijgt stroom en klikt, ook even getest met het binnenwerk er uit zodat hij niets kan afsluiten maar toen deed ook niets…
ik zal er voor de zekerheid wat diesel bijdoen, metertje staat in het rood… maar ik krijg nog wel brandstof als ik de ontluchting van de filter open en pomp.
1 augustus 2016 om 14:06 #18323789Er zit ook een mechanische opvoerpomp op, is net zo eentje als bij de benzine uitvoering.
Komt daar brandstof uit tijdens het starten?
Een nieuwe brandstoffilter is ook geen gek idee, voor het monteren vol gieten met diesel.
Dan ontluchten.1 augustus 2016 om 14:15 #18323790Anders een stuk transparante leiding tussen je pomp en de aanvoer monteren, kan je zien of ie lucht aanzuigt.
1 augustus 2016 om 19:12 #18323791ga ik eens testen
17 augustus 2016 om 19:12 #18323792voor de filter losgemaakt en gestart, diesel spuit er uit, daarna na de filter los, diesel spuit er ook uit….
maar uit de injectorleidingen geen druppel….19 augustus 2016 om 14:14 #18323793als er lucht in de leidingen vanaf de pomp naar de verstuivers is gekomen dan moet je de aansluiting op de verstuiver een beetje los draaien en lang doorstarten totdat er diesel uitkomt, en dan een voor een weer vast draaien.
kan nooit meer zijn als lucht, en dat kan wel eens hardnekkig zijn -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.