Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Rekord E1 met Mercedes E300 turbodiesel UPDATE 23-03
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2013 om 09:32 #18105348
Hoi Danny,
ik hoorde van Nick dat je zijn Jetta ook al gezien had op Facebook. :D
Als het goed is gaat hij vandaag de eerste meters rijden ermee. :wub Nog een paar kleine dingetjes en dan moet hij vandaag in ieder geval een paar meters kunnen maken.
Erg gaaf project dit, Rekord Caravan is een van mijn favorieten. :agent
Ben je niet bang dat je de achteras gaat slopen? of ga je iets sterkers monteren? Die OM606 kan nogal wat koppel genereren namelijk.
Nu op naar de Holset en dikke plunjer pomp… :jerry
groeten Remco
17 maart 2013 om 17:43 #18105349Yep de had ik gevonden op facebook. Ook wel gaaf in een jetta.
Ik heb afgelopen 2 a 3 weken niks kunnen doen ivm erg druk met de zaak en de griep.
Maar wil binnen NU en 4 weken toch wel kunnen testen.Ik heb een dikke en sterkere achteras liggen die gaat eronder met sperdifferentieel.
Hoop van de week weer foto’s / filmpje te kunnen posten.
17 maart 2013 om 22:34 #18105350100 % kneiter gaaf project.
100% jammer van de motor…maar vermoedelijk ook wel weer de juiste keus.
kom m snel een keer bewonderen… want ook al is het een (voor mij) foute motor…
het project zelf, en daar gaat het immers om.
PETJE AF!! onmeunig mooi ! succes met puntjes op de I Danny :thumb18 maart 2013 om 08:53 #18105351Niks mis mee met die motor. Betere diesel kun je je niet bedenken.
En een motor wat heel veel waggies lastig gaat maken.18 maart 2013 om 22:37 #18105352tja… gin OPEL he
king:
en dat bij Danny…. nee, nooit verwacht :D
19 maart 2013 om 18:15 #18105354Alles beter als een oude Opel diesel zou ik juist zeggen… :hmmz
En deze Mercedes is een van de leukste dikke dieselblokken die je kunt hebben. :afro
19 maart 2013 om 19:27 #18105355@giuliettaevo wrote:
Alles beter als een oude Opel diesel zou ik juist zeggen… :hmmz
En deze Mercedes is een van de leukste dikke dieselblokken die je kunt hebben. :afro
Yep :wub
http://www.youtube.com/watch?v=MnBPefGwTKg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Alleen gaat de Rekord niet het vermogen krijgen van dit filmpje.
19 maart 2013 om 20:40 #18105353Porno jonguh! :wub
19 maart 2013 om 21:01 #18105356Zit ondertussen naar een mooi lijkende velg te zoeken. Dat valt niet mee.
Had de Brock B1 9×16 nog maar deze vind ik te klein.
Iemand handig met photoshop? En dan iets van 18 inch.Hulpje erbij!
19 maart 2013 om 21:29 #18105357ik vind de velgen niet te klein (juist mooi)
maar ik denk dat je auto wat zakken moet dan zijn de wielkasten mooier gevuld
(mijn bescheiden mening) ;)
19 maart 2013 om 21:35 #18105358Ik heb al een fotoshopje op m’n telefoon dat ie laag is, maar vind het niet echt dat je zegt van wauw
19 maart 2013 om 21:42 #18105359haha… mooi he die ‘hulp’ :D
lager zou ik een station voor de functionaliteit niet doen…
dan maar slag grotere band, geeft ook nog eens comfort !20 maart 2013 om 06:46 #18105360
Is dit wat Danny?
Je gaat hem toch ombouwen naar 5 gaats :hmmz23 maart 2013 om 19:01 #18105361Zo, vandaag weer eens verder geweest.
Een sterke/zware/grotere achteras gemonteerd met sperdifferentieel.
Happy mee
De oude as.
De ”nieuwe” as
1 of ander mercedes wiel :wtf
Klepdeksel en inlaatspruitstuk liggen bij de poedercoater.
Eindelijk gevonden! Een mechanische brandstofpomp.
23 maart 2013 om 20:40 #18105362Die wheels staan hem wel goed.
23 maart 2013 om 20:56 #18105363Kan het op de foto niet goed zien, wat voor overbrenging heb je erin gezet ? 3.15 ?
24 maart 2013 om 10:29 #181053643:45
24 maart 2013 om 11:32 #18105365Is het dan een tijdelijke as of ga je er niet echt veel mee op straat mee rijden ?
En waarom de mechanische pomp ?
24 maart 2013 om 12:46 #18105366Rijdt niet echt lekker, dat wiel zo excentrisch…..
Maaruh commo C-asje, 5×120?? of behoudt je de rekord steekassen?24 maart 2013 om 12:50 #18105367Tijdelijk, de.as is ook niet gepoedercoat etc.
Mechanische pomp omdat je dan niet de hele kabelboom vab de mercedes uit hoeft te pluizen en je kan em met zo.n pomp heel goed meer vermogen geven :wub heb inmiddels ook al een variabele garret turbo ;)
24 maart 2013 om 12:52 #18105368Jo, rekord e td, heeft ook dikke steekassen
24 maart 2013 om 12:54 #18105369Nu die plunjers even om laten zetten van de originele OM606 pomp naar de OM603 pomp en je wint al meteen iets van een halve mm aan plunjerdiameter. ;)
Wat voor een bak zit erachter? 3.45 lijkt mij nog steeds vrij kort namelijk. :???:
24 maart 2013 om 13:00 #18105370Van de week komt er info binnen over 7mm plunjers, zet ze er zelf in.
Ben nog zoekende naar een langere as overbrenging maar die zijn dun gezaaid.
24 maart 2013 om 13:02 #18105371Zit een om 603 bak achter met mechanische km teller aandrijving.
24 maart 2013 om 18:09 #18105372Met 7mm plunjers kun je wel met een flinke turbo gaan rijden. 400+ pk…:thumb
Alleen ga je wel hele serieuze problemen krijgen met je bak en koppeling denk ik dan. In de Jetta zit een vlakgedraaid Mercedes vliegwiel met een Sachs-racing drukgroep en sinterplaat van een BMW 535i 240mm, zou goed moeten zijn voor 800Nm. Bak is een Getrag 265 met een aangepast koppelingshuis. Koppeling is niet echt grappig om in te trappen, file wil je niet meemaken… :???:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.