Rekord E1 gekocht, paar vragen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord E1 gekocht, paar vragen

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Stender
    Moderator

Heb als tourauto weer een Rekord gescoord, dit keer een E1 Berlina uit 1981, op gas, met een automaat. Heerlijke auto, maar heb wel wat vragen:

– Heeft iemand nog een achterbumper liggen (chrome)? Deze mist namelijk en deze wil ik zsm weer monteren. Beugels heb ik ook niet.
      – Wie heeft er een origineel schuifdak en wilt mij helpen? Er zit een nieuwe hemel in maar er zit geen uitsparing in voor het schuifdak. Onderdelen zitten er wel bij maar er moet dus een gat worden gemaakt.
      – Er zit nu een 3-bak in. Prima ding maar wel rumoerig op de snelweg. Kan er een 4-bak in?

Woensdag komt er een APK op dus dan kan ik er fijn mee rijden (voor zover ik vrije tijd heb haha).

GSE
      Deelnemer

Bumper kan ik je niet aan helpen..

Schuifdak origineel is een apart verhaal het dak is compleet anders,als je der nu een gat in moet gaan maken….Dan moet je het hele dak vervangen voor de ruimte waar het paneel in komt..weet waar je aan begint.

4-gang bak (automaat) zou wel gaan als je een zware 4 cil hebt met een korte achteras…de 4-de gang is erg lang 0.69 dit krijgt een 20s bv met een 3.45 as niet getrokken…

Stender
        Moderator

Heb net de achterklep leeggehaald en veel onderdelen gevonden voor het schuifdak. Het gaat alleen om de hemel hè! Het schuifdak zit er al in, er zit nu echter een hemel in zonder gat voor het schuifdak. Er hoeft dus alleen een gat te worden gemaakt.

Mbt de automaatbak en achteras: hij maakt nu 3400tpm bij 110km/u op de teller. Hoe kan ik dit effectief verlagen?

2000
          Moderator

Gefeliciteerd, toevallig wat fotos gemaakt?

hans-rekord-e
            Deelnemer

http://link.marktplaats.nl/586153743″ onclick=”window.open(this.href);return false;
              kijk hier eens voor de bumper die je zoekt

Stender
              Moderator

Die advertentie had ik gezien ja, morgen even bellen. Wil wel een bumper zonder rosetten, al heb ik die nog liggen zag ik.

Ik maak pas foto’s als er APK op zit haha.

Nog een vraag: iemand nog een elektrische ontsluiter voor de achterklep? De schakelaar heb ik al, het draadje zit er ook en er zit wel een palletje, maar er zit geen servo of iets.

Stender
                Moderator

Inmiddels auto gewassen, veel gereden, speakers erin gezet (van 30 jaar oud, haha) en veel kleine dingen. Achterbumper heb ik inmiddels maar moet nog een goeie set steunen hebben.

Hier een (slechte) foto:

Vraagje: door de gastank achterin hangt ‘ie naar achter. Is er een manier om de voorkant te verlagen en toch het comfort te houden? Ik heb al gelezen over BMW-veren maar dan moet ik weer andere veerpoten gaan kopen. Kan dat niet anders?

Freestyler
                  Deelnemer

zwaardere veren achter? eventueel dempers met hulpveren, of highjackers eronder (oppompbare dempers)

Stender
                    Moderator

Ja hulpveren heb ik ook aan gedacht (had mijn vorige ook) maar ietsje lager is ook mooi.

Anoniem

Mooie auto kerel. Die vorige was al netjes, maar deze is helemaal top. Is hij nog in originele staat, of heeft deze al een restauratie gekregen?

Stender
                        Moderator

Vorige was 2 weken voordat ik ‘m verkocht pas netjes haha. Deze is echt enorm hard.

Gekocht van een handelaar, was een gestrand project. Buitenkant is goed (originele lak) maar vooral de binnenkant is echt prachtig, totaal geen slijtage. KM-teller staat bijna op de 85.000 en aangezien het stuur en de pedalen nog 100% zijn lijkt mij dat ‘ie nog niet rond is gegaan.

Zal binnenkort mijn projecttopic eens updaten, Manta is ook weer een beetje veranderd.

wingersv
                          Deelnemer

als je de voorkant wil verlagen kan je veerpoten van een e2 nemen en verlagingsveren voor een e2 nemen, deze kan jegewoon 1 op 1 omwisselen. je houd dan gewoon je comfort.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.