Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Rekord E Caravan/Commodore C Voyage vraagjes/advies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2010 om 16:18 #17218410
Ben op termijn op zoek naar een nieuwe daily/winterauto. Moet een grote station zijn en eentje waar ik een autotransporter achter kan hangen. En niet geheel onbelangrijk, motorrijtuigenbelastingvrij.
Mijn keus valt op een Rekord E Caravan of een Commodore C Voyage. Nu heb ik totaal geen ervaring met deze auto’s dus vandaar ff een paar vraagjes;
Wat zijn de zwakke punten/aandachtspunten van deze Opels en is er nog goed aan onderdelen te komen?
Hoop op termijn een mooie, nette en originele Caravan of Voyage op te kunnen halen. Restauratie-projecten zijn ook geen probleem trouwens, maar dan zou de basis goed moeten zijn.
9 maart 2010 om 16:41 #17627201AnoniemLid sinds:
1 January 1970staat er hiero een leuke te koop
dacht van henk jan;)9 maart 2010 om 16:43 #17627202AnoniemLid sinds:
1 January 1970jep henk jan 80
hiero t linkje
http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=1216629 maart 2010 om 16:45 #17627203AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb zelf ook wel zoiets gezocht
enkel t trekkend vermogen viel mij toch nog wat tegen
deze mag ook 1500 trekkener vanuitgaande dat de meeste ambulance,s rond de 500kg zitten
mag je dus nog 1000 kg laden
hangt dus n beetje vanaf wat voor auto,s je wilt transporteren
;)9 maart 2010 om 18:59 #17627204ik heb ook nog wel een e2 rekord te koop
2.4i 4 traps automaat
loopt op lpg nog niet op kenteken
wel een tank met certificaat
ligt een ringtank in maar heb de beugels er nog niet voor
dus kan ik nog niet keuren
zit wel wat werk aan als je hem echt mooi wil hebben
1600 euro
met nog wat reserve delen9 maart 2010 om 19:10 #17627205AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door obelix
ik heb ook nog wel een e2 rekord te koop
2.4i 4 traps automaat
loopt op lpg nog niet op kenteken
wel een tank met certificaat
ligt een ringtank in maar heb de beugels er nog niet voor
dus kan ik nog niet keuren
zit wel wat werk aan als je hem echt mooi wil hebben
1600 euro
met nog wat reserve delenis dat ook n station???
10 maart 2010 om 10:05 #17627206origineel gepost door obelix
ik heb ook nog wel een e2 rekord te koop
2.4i 4 traps automaat
loopt op lpg nog niet op kenteken
wel een tank met certificaat
ligt een ringtank in maar heb de beugels er nog niet voor
dus kan ik nog niet keuren
zit wel wat werk aan als je hem echt mooi wil hebben
1600 euro
met nog wat reserve delenAls dat een Caravan is mag je me wel een u2u’tje sturen.
Die van henkjan_80 is idd super, maar die is boven m’n prijsklasse. Hij is meer bedoeld voor daily/winterauto dus hoeft niet al te duur te zijn. En een beetje hobby ben ik niet vies van. :D
De auto’s die op de autotransporter gaan zijn A-Corsa’s. Dus dat moet prima te doen zijn. Alle Rekord E Caravans mogen minimaal 1250 kg geremd trekken volgens Autoweek.nl
10 maart 2010 om 17:21 #17627207origineel gepost door Alfred
origineel gepost door obelix
ik heb ook nog wel een e2 rekord te koop
2.4i 4 traps automaat
loopt op lpg nog niet op kenteken
wel een tank met certificaat
ligt een ringtank in maar heb de beugels er nog niet voor
dus kan ik nog niet keuren
zit wel wat werk aan als je hem echt mooi wil hebben
1600 euro
met nog wat reserve delenAls dat een Caravan is mag je me wel een u2u’tje sturen.
Die van henkjan_80 is idd super, maar die is boven m’n prijsklasse. Hij is meer bedoeld voor daily/winterauto dus hoeft niet al te duur te zijn. En een beetje hobby ben ik niet vies van. :D
De auto’s die op de autotransporter gaan zijn A-Corsa’s. Dus dat moet prima te doen zijn. Alle Rekord E Caravans mogen minimaal 1250 kg geremd trekken volgens Autoweek.nl
het is een station
zal zaterdag wel foto’s maken10 maart 2010 om 18:38 #17627208De foto’s en zoveel mogelijk info mag je dan wel mailen naar: alfredpostma@hotmail.com
Maar heeft iemand nog aankooptips en punten waar ik op moet letten??
10 maart 2010 om 18:42 #17627209AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Alfred
De foto’s en zoveel mogelijk info mag je dan wel mailen naar: alfredpostma@hotmail.comMaar heeft iemand nog aankooptips en punten waar ik op moet letten??
bij een e rekord willen de voorste veerpotten
graag roesten en zelfs scheuren
dus daar moet je even extra oplettenverder de gewone dingen dorpels
enz;)die foto,s van de station van obelix wil ik ook wel ff zien hoor
;):thumbup:thumbup10 maart 2010 om 18:54 #17627210En dat bij de veerpoten, is dat goed te repareren? Is daar reparatieplaatwerk voor, of..?
10 maart 2010 om 19:03 #17627211Is goed te repareren als je de tijd neemt,imitatie plaatwerk is der genoeg maar dit is allemaal vrij dun,kan je aanraden om zelf wat te maken van bv 2mm dikke plaat dan weet je zeker dat het niet kapot gaan.
En imitatieplaatwerk moet je toch altijd op maat snijden dit is net zo snel gebeurt als zelf wat maken.
10 maart 2010 om 19:09 #17627212Zoals in het verkoop topic te lezen is, gaat het mij in de eerste plaats om een interesse peiling. De prijs die ik er neer heb gezet is dan ook meer omdat er een prijsverplichting geldt.
Het gaat er mij om dat ik wel ‘n keer wat anders wil. D’r is zat te koop maar ik wil dan gewoon eerst m’n Rekord kwijt dan weet ik ook waar ik aan toe ben (financieel gezien).Die van Obelix voor 1600 euro is niet duur, maar daar wil de ik mijne niet voor missen, dan rij ik er wel mee door.
Je mag natuurlijk altijd komen kijken, praten kunnen we altijd!
10 maart 2010 om 19:13 #17627213Heb zelf twee Commodore Yoyage’s.
Kijk goed naar de chassisbalk bij de achterste wielkasten. Daar zit een aansluitstuk en willen ze nog wel eens goed gaan roesten.
Binnenschermen van de record (4 cil.) passen niet in een commodore.
Binnenscherm bij voorste veerpoot vrijwel altijd rot, dus niet gelast let op.
En haal voorste spatborden er maar af en controleer de (deur)stijl.Kijk voor een 4 traps automaat, 5 versnellingsbak of overdrive. Met 4 bak rij je gemiddeld 1 op 7.
Onderdelen nog redelijk genoeg. Maar met een complete auto heb je niet veel nodig als de gebruikelijke dingen; uitlaat, verdelerkap, motorpakkingen enz.
Heb je nog specifieke vragen, laat maar weten.
Groet, Marco
10 maart 2010 om 19:20 #17627214alfredo ook opzoek naar een rekord/commodore.
zelf ook rond gekeken naar een station/voyage maar aanbod is erg beperkt!
heb uiteindelijk een normale commodore sedan gekocht, commodore mag direct al meer trekken dan rekord!
1600kg als ik me niet vergis, dat is voldoende om een corsa op de ambu te trekken (dat is dus ook een van de redenen dat ik een big opel wou!)
kijk wel een beetje uit met wat voor motor er in zit of wat je eisen zijn, want vermogen ‘over’ hebben ze nagenoeg niet de kleinere motoren!
dingen op te letten is roest roest roest en nog eens roest!
er is veel troep te koop…. ook al klinkt het nog zo mooi aan de telefoon!
10 maart 2010 om 19:21 #17627215Oh ja,
De gordelbevestigingspunten van de achterbank zitten aan de buitenzijde in de achterste wielkasten, grote kans dat daar ook roest zit. Heb ze bij mij moeten lassen.
En remleidingen liever eerder vervangen.
Er zijn overzetstukken te koop voor het plaatwerk bij de veerpoot, in principe niet zo moeilijk.
10 maart 2010 om 19:22 #17627216Voyage van mij heeft 1400 kg op kenteken.
10 maart 2010 om 19:31 #17627217Thanx voor de tips tot dusver! :thumbup
Aanbod is idd zeer beperkt maar dat geeft niet. Staan zo af en toe wel een paar leuke tussen. Geef met name de voorkeur aan een station omdat ik vrij regelmatig met grote onderdelen heen en weer rij (van huis naar m’n hobbyloods en weer naar huis :P). En vind dat net ff praktischer dan een sedan, die ervaring heb ik wel met de Vectra van m’n ouders.
En mag best een opknapper zijn, misschien heb ik dat wel liever. En haast heb ik zeer zeker niet. Wil me er eerst goed in verdiepen e.d. Zolang m’n ’88-er Corsa nog rijdt hoef ik nog niet zo snel iets nieuws. Bakje rijdt perfect, net een nieuwe APK en kost me ook niets. :)
10 maart 2010 om 19:44 #17627218corsa a rijden is sowieso goedkoper rijden dan een big opels, sowieso kwa onderhoud maar vooral in benzine consumptie! maar overal valt lpg op te bouwen :D
heb in de tijd voor ik mijn commo gekocht heb ik iets van +-18/20 senators/commodores/ rekords bekeken. en het was keer op keer niks!
er is nog heeeeeel veel nieuw voor te krijgen, dus als je eerst een goeie zoekt en dan ook nog wil/kan gaan opknappen, zou ik dat doen.
dan heb je ook geen verrassingen achteraf….
10 maart 2010 om 20:02 #17627219Basis moet idd goed zijn, dat ben ik met je eens. Maar wil er best een hoop aan hobby’n. Moet natuurlijk niet zo zijn dat het een enorme rotte peer is waar geen land mee te bezeilen is. Het moet de moeite waard zijn.
En idd, als het een benzine is, moet er lpg in. Is ‘t een diesel… Dan wil ik eens kijken naar de mogelijkheden om er een 2,5l 6 in lijn td’tje van een B-Omega te gaan inbouwen. Maar das voor de toekomst een zorg. Eerst maar eens orrienteren. :)
10 maart 2010 om 20:34 #17627220Als je belang in de mijne hebt, ik heb ook geen haast……
10 maart 2010 om 22:18 #17627221AnoniemLid sinds:
1 January 1970:D
Corsa drivers going Big-opel.
:afroSuc6 met je zoektocht!
12 maart 2010 om 21:32 #17627222de 2.2i motor wordt toch zeer gewaardeerd onder de opel liefhebbers toch;
13 maart 2010 om 08:11 #17627223AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door kenny900wb
de 2.2i motor wordt toch zeer gewaardeerd onder de opel liefhebbers toch;dat is wel n hele mooie
en dan valt z,n prijs ook nog mee
enkel die 2,2
zou eigenlijk iets van een 3,024v moeten zijn
maar das ook zelf wel te doen
de bijpassende neus zit der in ierdergeval al wel op;):thumbup13 maart 2010 om 13:21 #17627224hier staan de foto’s van mij rekord tussen
http://s197.photobucket.com/home/obelixmonza/index
het is dus een rekord c2.4ne 4 traps automaat aw 0371l bak
cylinder kop is er pas afgeweest
kleppen opnieuw ingeslepen
zitten nieuwe klepstoters in
motor loopt goed
en bak schakelt perfect
auto met stuurbekrachteging
zit een senator interieur in vloermat in het bruin is er wel bij
zit er nog niet in
afdekhoes in de koffer orgineel opel
zie je niet vaak
de auto moet van buiten een beetke aangepakt worden
en beetje afwerken zoals lpg tank vast maken
lpg leiding moet met wat extra beugeltjes vast gemaakt worden
voor de rdw keuring -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.