rekord E 2.4 ombouw

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232252
    jeangt
      Lid sinds:
      9 June 2010

      We zijn bezig een rekord op te knappen, echter de motor loopt niet helemaal lekker. Omdat we nog een 2.4 CIH hebben liggen, met bijpassende 5-bak, was het ons idee om deze hier in te bouwen.

      Kunnen we dit zo omzetten, en past alles dan? Dan zit ik met name dat er genoeg ruimte voor de versnellingsbak is, en dat
      het weer gaat passen op de originele aandrijfas.

      Tevens weet ik uit ervaring van mijn kadett ombouw dat de benzinetank ook een probleem op gaat leveren, omdat we van carburateur naar injectie gaan.

      Als iemand ideeen heeft, of een topic weet of heeft waar hier iets over wordt omschreven, alle hulp is welkom.

      #17811666
      chriske
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 October 2008

        normaal zou dat geen problemen mogen geven
        want rekord e is met 2.4 uitgekomen

        en voor benzinetank deze is ook verkrijgbaar met retour ( dus voor injectie ) denk m&m dronten deze heeft stuur maar mail indien hij niet op zijn site staat

        ik ga ook nog een 2.2 met 5 bak in een rekord e1 plaatsen wanneer weet ik nog niet eerst monza rijklaar maken

        daarmee dat ik deze info weet

        grtz

        #17811667
        bettus accu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2009

          rekord E met 2.4? wel met 2.2….

          #17811668
          wingersv
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            2.4 past er zonder problemen in. je moet idd even een injectietank plaatsen.
            ook naar mijn weten is de rekord niet geleverd met een 2.4.
            ik weet niet of je een e1 of een e2 hebt? maar als je een e1 hebt dan kan ik wel foto’s voor je maken als je zie nodig hebt, ik rij zelf namelijk in een e1 met een 2.4 :D

            greetss

            #17811669
            Freestyler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 January 2006

              Bij een E2 zit er al een (afgedopte) retour op de tank.
              Verder gaat het idd probleem loos passen.

              Mocht je nog een aandrijfas zoeken voor 5 bak, dan kan ik je daar wel mee helpen.
              Heb er nog 1 liggen.

              #17811670
              chriske
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 October 2008

                oeps foutje van mij dan , wist zeker van de 2.2
                dacht 2.4 ook , maar da s omega zeker

                grtz

                #17811671
                HAICO
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 January 2005

                  juust ,2.4 is omega en frontera ;)

                  je kan ook een tank van een commodore C 25E nemen!

                  #17811672
                  jeangt
                    Lid sinds:
                    9 June 2010

                    oke, ik zal deze week eerst de motor afbouwen. Hij zou eerst op carburateurs in een c-kadett worden gezet, maar krijgt nu dus een andere bestemming. De 2.0 die we eruit halen komt nu dus op carbs. in de kadett.

                    Dank voor de reacties, en ik houd jullie op de hoogte.

                    #17811673
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      [rquote=1861639&tid=142045&author=HAICO]juust ,2.4 is omega en frontera ;)

                      je kan ook een tank van een commodore C 25E nemen![/rquote]

                      Nu weet ik dat de caravan uitvoering van de commodore C, rekord E, en omega A alle dezelfde tank hebben.
                      Weet alleen niet of dat met de sedan ook zo geldt?!?

                      #17811674
                      HAICO
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 January 2005

                        ja hoor de commodore C is een rekord met senator neus(vanaf de voorruit)

                        ik heb laatst nog een trekhaak van een rekord E1 onder een C commodore gemonteerd;)

                        #17811675
                        GS2.6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 March 2011

                          Sedan en caravan hebben beide een totaal andere tank.

                          #17811676
                          HAICO
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 January 2005

                            [rquote=1884896&tid=142045&author=GS2.6]Sedan en caravan hebben beide een totaal andere tank.[/rquote]

                            dat klopt ook weer.

                            maar het gaat hier om een tank van een sedan en die is van de rekord E en commodore C gelijk.

                            en zoals freestyler al melde, zijn de station’s onderling ook gelijk,zelfs de omega A !

                            #17811677
                            GS2.6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 March 2011

                              Inderdaad, zo is het.

                              Sedan – sedan

                              Caravan – caravan

                              Omega A klopt ook, alleen moet je de dan vulpijp omzetten.

                              #17811678
                              Jigsaw
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 April 2007

                                en een omega A caravan tank past met een kleine aanpassing ook weer onder een monza ;)

                                #17811679
                                jeangt
                                  Lid sinds:
                                  9 June 2010

                                  Vandaag zou ik dus de motor in de rekord gaan hangen, alleen dik probleem. De versnellingsbak die ik heb past dus voor geen ene meter. Ik kan de baksteun op deze manier niet aan het chassis vast krijgen, en mijn carterpan komt tegen het subframe aan.

                                  Nu heb ik nog een getrag 240 bak liggen. Ik heb al wat liggen meten, en denk dat dit beter gaat passen. Alleen moet ik nu dus een aantal onderdelen van de 2.0 op de 2.4 zetten om het allemaal pas te krijgen.

                                  Sowieso de carterpan moet om, en als de getrag 240 bak ook past, dan moet het vliegwiel, de koppeling + drukgroep, enz. allemaal ook nog van de 2.0 af. Dan zet ik dit allemaal op de 2.4.

                                  trouwens mijn getrag 240 bak heeft spiebanen op het eind, en ik heb nog een achteras met tussenas liggen die dit ook heeft. Alleen betwijfel ik het dat dit allemaal in de rekord gaat passen.

                                  Graag jullie reactie hierop.

                                  #17811680
                                  gtw
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    240 gaat er achter passen, als deze van een CIH is, en carter kan blijven zitten, maar dan moet je een paar ringen onder je motorsteun leggen, zou het net moeten kunnen, als je de koppeling ed van een 2.0 gebruikt, ga je wel je P bout probleem oplossen ?
                                    en de rest is hiero wel ergens te vinden

                                    #17811681
                                    jeangt
                                      Lid sinds:
                                      9 June 2010

                                      kan ik de koppeling en drukgroep van de 2.4 wel blijven gebruiken dan, in combinatie met de 240?

                                      En ik zit dus echt met mijn aandrijfas, ik moet nu één hebben met spiebanen binnenin. Er ligt hier wel wat, maar betwijfel of dat onder de rekord gaat passen.

                                      Zal morgen wel even wat foto’s schieten en posten.

                                      #17811682
                                      gtw
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        neem als stel regel, koppeling en vliegwiel hoort bij je versnellingsbak, dus de boel van de R25/28 welke achter de 2.4 zit, past niet in de 240, andersom past het wel, maar aangezien het vliegwiel veel dunner is, krijg je de koppeling niet vrij
                                        staat toch allemaal beschreven dacht ik hier op het forum ?

                                        #17811683
                                        jeangt
                                          Lid sinds:
                                          9 June 2010

                                          Ik zal het even opnieuw kort samenvatten.

                                          Ik heb, een rekord e2 met een 2.0s blok op carburateur. Hierachter zit een 4-bak, waarvan ik het type niet weet. Hij wordt geschakeld door 2 stangen die langs de zijkant van de bak lopen.

                                          Hierop komt een aandrijfas waar zeg maar een puntje aan zit, wat weer in de flens komt die aan de bak zit (flens kan ik er trwns ook zo uitpakken).

                                          Hierbij heb ik een c24ne blok met alu. carterpan en r25 bak. Dit blok heeft alu. motorsteunen.
                                          Het blok er dus in gelegd, en kwam meteen met de carterpan tegen het subframe.

                                          Als eerst maar de motorsteunen van de 2.0s gepakt. Hiervan werd het iets beter, maar nog niet helemaal oke.
                                          Wat opviel was dat de baksteun ook nooit zou gaan passen.

                                          Zaakje er weer uitgehaald, en vervolgens een getrag 240 bak gemonteerd met het vliegwiel en de koppelling + drukgroep enz. van de 2.0s.

                                          Weer passen, en het past weer niet.

                                          Vervolgens maar de carterpan van de 2.0s onder de c24ne gehangen.

                                          Weer passen. Past volgens mij redelijk nu, echter komt de koelvin tegen de radiateur aan, omdat de 2.0s geen visco heeft, en deze dus wel. Hoe ik dit oplos moet ik nog maar even bekijken.

                                          Wat me meer zorgen baat, ik heb geen goede baksteun. De hartmaat van de boutgaten van de 240 komen niet overeen met de 4-bak, en ook niet met de r25. Hier moet ik dus ook nog een andere voor regelen.

                                          En de aandrijfas gaat op deze manier ook niet echt passen.

                                          Als met al, heel wat probleempjes. Dus wie ideeen heeft, deze zijn welkom.

                                          En wat wordt bedoeld met het p-bout probleem? Want ik ben geen problemen tegengekomen tijdens het wisselen van de vliegwielen. Heb wel kunnen zien dat de spoed van de draad anders is bij een 2.0 en een 2.4

                                          #17811684
                                          Freestyler
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 January 2006

                                            tip: lees het CIH gedeelte van het forum eens door. Daar staan bijna alle antwoorden op je vragen beschreven.

                                            Mocht je nog een tussenas zoeken voor de 240bak te monteren in de rekord, deze heb ik nog liggen.

                                            #17811685
                                            jeangt
                                              Lid sinds:
                                              9 June 2010

                                              Gisteren even het P-bout probleem opgelost. Zie hier de foto van mijn oplossing.

                                              Wat ik nu nog zoek is een 2.2i inlaat, of een inlaat van een 6-cilinder.
                                              En nog een aandrijfas, maar hiervoor heb ik freestyler al een u2u gestuurd.

                                              Ik houd jullie op de hoogte.

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.