Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › rekord E 2.4 ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2011 om 18:08 #17232252
We zijn bezig een rekord op te knappen, echter de motor loopt niet helemaal lekker. Omdat we nog een 2.4 CIH hebben liggen, met bijpassende 5-bak, was het ons idee om deze hier in te bouwen.
Kunnen we dit zo omzetten, en past alles dan? Dan zit ik met name dat er genoeg ruimte voor de versnellingsbak is, en dat
het weer gaat passen op de originele aandrijfas.Tevens weet ik uit ervaring van mijn kadett ombouw dat de benzinetank ook een probleem op gaat leveren, omdat we van carburateur naar injectie gaan.
Als iemand ideeen heeft, of een topic weet of heeft waar hier iets over wordt omschreven, alle hulp is welkom.
5 februari 2011 om 21:12 #17811666normaal zou dat geen problemen mogen geven
want rekord e is met 2.4 uitgekomenen voor benzinetank deze is ook verkrijgbaar met retour ( dus voor injectie ) denk m&m dronten deze heeft stuur maar mail indien hij niet op zijn site staat
ik ga ook nog een 2.2 met 5 bak in een rekord e1 plaatsen wanneer weet ik nog niet eerst monza rijklaar maken
daarmee dat ik deze info weet
grtz
5 februari 2011 om 21:38 #17811667rekord E met 2.4? wel met 2.2….
6 februari 2011 om 01:10 #178116682.4 past er zonder problemen in. je moet idd even een injectietank plaatsen.
ook naar mijn weten is de rekord niet geleverd met een 2.4.
ik weet niet of je een e1 of een e2 hebt? maar als je een e1 hebt dan kan ik wel foto’s voor je maken als je zie nodig hebt, ik rij zelf namelijk in een e1 met een 2.4 :Dgreetss
6 februari 2011 om 07:59 #17811669Bij een E2 zit er al een (afgedopte) retour op de tank.
Verder gaat het idd probleem loos passen.Mocht je nog een aandrijfas zoeken voor 5 bak, dan kan ik je daar wel mee helpen.
Heb er nog 1 liggen.6 februari 2011 om 08:39 #17811670oeps foutje van mij dan , wist zeker van de 2.2
dacht 2.4 ook , maar da s omega zekergrtz
6 februari 2011 om 16:01 #17811671juust ,2.4 is omega en frontera ;)
je kan ook een tank van een commodore C 25E nemen!
6 februari 2011 om 16:57 #17811672oke, ik zal deze week eerst de motor afbouwen. Hij zou eerst op carburateurs in een c-kadett worden gezet, maar krijgt nu dus een andere bestemming. De 2.0 die we eruit halen komt nu dus op carbs. in de kadett.
Dank voor de reacties, en ik houd jullie op de hoogte.
6 februari 2011 om 17:15 #17811673[rquote=1861639&tid=142045&author=HAICO]juust ,2.4 is omega en frontera ;)
je kan ook een tank van een commodore C 25E nemen![/rquote]
Nu weet ik dat de caravan uitvoering van de commodore C, rekord E, en omega A alle dezelfde tank hebben.
Weet alleen niet of dat met de sedan ook zo geldt?!?6 februari 2011 om 17:49 #17811674ja hoor de commodore C is een rekord met senator neus(vanaf de voorruit)
ik heb laatst nog een trekhaak van een rekord E1 onder een C commodore gemonteerd;)
6 maart 2011 om 18:02 #17811675Sedan en caravan hebben beide een totaal andere tank.
6 maart 2011 om 19:47 #17811676[rquote=1884896&tid=142045&author=GS2.6]Sedan en caravan hebben beide een totaal andere tank.[/rquote]
dat klopt ook weer.
maar het gaat hier om een tank van een sedan en die is van de rekord E en commodore C gelijk.
en zoals freestyler al melde, zijn de station’s onderling ook gelijk,zelfs de omega A !
6 maart 2011 om 19:52 #17811677Inderdaad, zo is het.
Sedan – sedan
Caravan – caravan
Omega A klopt ook, alleen moet je de dan vulpijp omzetten.
7 maart 2011 om 00:00 #17811678en een omega A caravan tank past met een kleine aanpassing ook weer onder een monza ;)
12 maart 2011 om 17:26 #17811679Vandaag zou ik dus de motor in de rekord gaan hangen, alleen dik probleem. De versnellingsbak die ik heb past dus voor geen ene meter. Ik kan de baksteun op deze manier niet aan het chassis vast krijgen, en mijn carterpan komt tegen het subframe aan.
Nu heb ik nog een getrag 240 bak liggen. Ik heb al wat liggen meten, en denk dat dit beter gaat passen. Alleen moet ik nu dus een aantal onderdelen van de 2.0 op de 2.4 zetten om het allemaal pas te krijgen.
Sowieso de carterpan moet om, en als de getrag 240 bak ook past, dan moet het vliegwiel, de koppeling + drukgroep, enz. allemaal ook nog van de 2.0 af. Dan zet ik dit allemaal op de 2.4.
trouwens mijn getrag 240 bak heeft spiebanen op het eind, en ik heb nog een achteras met tussenas liggen die dit ook heeft. Alleen betwijfel ik het dat dit allemaal in de rekord gaat passen.
Graag jullie reactie hierop.
12 maart 2011 om 17:50 #17811680240 gaat er achter passen, als deze van een CIH is, en carter kan blijven zitten, maar dan moet je een paar ringen onder je motorsteun leggen, zou het net moeten kunnen, als je de koppeling ed van een 2.0 gebruikt, ga je wel je P bout probleem oplossen ?
en de rest is hiero wel ergens te vinden12 maart 2011 om 18:31 #17811681kan ik de koppeling en drukgroep van de 2.4 wel blijven gebruiken dan, in combinatie met de 240?
En ik zit dus echt met mijn aandrijfas, ik moet nu één hebben met spiebanen binnenin. Er ligt hier wel wat, maar betwijfel of dat onder de rekord gaat passen.
Zal morgen wel even wat foto’s schieten en posten.
13 maart 2011 om 07:09 #17811682neem als stel regel, koppeling en vliegwiel hoort bij je versnellingsbak, dus de boel van de R25/28 welke achter de 2.4 zit, past niet in de 240, andersom past het wel, maar aangezien het vliegwiel veel dunner is, krijg je de koppeling niet vrij
staat toch allemaal beschreven dacht ik hier op het forum ?13 maart 2011 om 19:57 #17811683Ik zal het even opnieuw kort samenvatten.
Ik heb, een rekord e2 met een 2.0s blok op carburateur. Hierachter zit een 4-bak, waarvan ik het type niet weet. Hij wordt geschakeld door 2 stangen die langs de zijkant van de bak lopen.
Hierop komt een aandrijfas waar zeg maar een puntje aan zit, wat weer in de flens komt die aan de bak zit (flens kan ik er trwns ook zo uitpakken).
Hierbij heb ik een c24ne blok met alu. carterpan en r25 bak. Dit blok heeft alu. motorsteunen.
Het blok er dus in gelegd, en kwam meteen met de carterpan tegen het subframe.Als eerst maar de motorsteunen van de 2.0s gepakt. Hiervan werd het iets beter, maar nog niet helemaal oke.
Wat opviel was dat de baksteun ook nooit zou gaan passen.Zaakje er weer uitgehaald, en vervolgens een getrag 240 bak gemonteerd met het vliegwiel en de koppelling + drukgroep enz. van de 2.0s.
Weer passen, en het past weer niet.
Vervolgens maar de carterpan van de 2.0s onder de c24ne gehangen.
Weer passen. Past volgens mij redelijk nu, echter komt de koelvin tegen de radiateur aan, omdat de 2.0s geen visco heeft, en deze dus wel. Hoe ik dit oplos moet ik nog maar even bekijken.
Wat me meer zorgen baat, ik heb geen goede baksteun. De hartmaat van de boutgaten van de 240 komen niet overeen met de 4-bak, en ook niet met de r25. Hier moet ik dus ook nog een andere voor regelen.
En de aandrijfas gaat op deze manier ook niet echt passen.
Als met al, heel wat probleempjes. Dus wie ideeen heeft, deze zijn welkom.
En wat wordt bedoeld met het p-bout probleem? Want ik ben geen problemen tegengekomen tijdens het wisselen van de vliegwielen. Heb wel kunnen zien dat de spoed van de draad anders is bij een 2.0 en een 2.4
14 maart 2011 om 13:09 #17811684tip: lees het CIH gedeelte van het forum eens door. Daar staan bijna alle antwoorden op je vragen beschreven.
Mocht je nog een tussenas zoeken voor de 240bak te monteren in de rekord, deze heb ik nog liggen.
20 maart 2011 om 17:13 #17811685 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.