rekord diesel

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    admiraal

Hallo allemaal, wie kan me vertellen wat de slechtte Rekord diesels zijn ?.
      Momenteel weet ik dat de YD motoren betrouwbaar zijn.
      Graag reactie,s.

mvg Admiraal

rinus de boer

Volgens mij waren ze best betrouwbaar, maar wel retetraag. Je ziet er niet zoveel meer.

henkjan_80
        Deelnemer

Volgens mij kan Opel geen diesels bouwen. In vergelijking met de concurrentie was ‘t niet wat.
          De oude 2.0/2.1 was niet wat, met 100.000 km was de koek op.
          De 2.3 was volgens mij weinig beter.
          De 1.6/1.7 was ook vaak wat mee (lekke kop)
          En de 2.0/2.2 16v zopen vaak olie bij de vleet en liepen als een trekker. Vanaf 2002 is het wel een stuk beter geworden maar in 2005 werd er overgestapt naar de Alfa diesels en dat ‘s volgens mij niet voor niets

De reden dat je ze weinig meer ziet zit ‘m volgens mij in de betrouwbaarheid, niemand wou d’r meer een hebben….

Daartegenover staat dat sommige mensen er wel goed over te spreken zijn…..

Anoniem

Er is iemand in Belfeld, die heeft een rekord diesel stationcar.
            Die is zeer fijn, maar ook zo langzaam.

REKORD 23D

heb er zelf een maar is zeer betrouwbaar,rijdt fijn,heb de 2.3 versie zuipt geen olie en start altijd..ga wel een 2.5 uit een omega inbouwen voor meer fun
              :hmmz

deziggy

heb een senator A2 (1985) gehad met 2300 turbo diesel, heb hem verkocht met 270000 km op de teller, buiten een andere startmotor nooit kosten of problemen met gehad. reed zalig naar mijn idee !

RISL
                Moderator

@Gast wrote:

Er is iemand in Belfeld, die heeft een rekord diesel stationcar.
                  Die is zeer fijn, maar ook zo langzaam.

Bij Stuivezand was er ook iemand met een witte Rekord D Caravan en een dieselmotor (tenminste, met een bult op de motorkap). Stond op Belgisch kenteken en inderdaad niet erg vlot.

hans-rekord-e
                  Deelnemer

Vroeger wel een 81er 2.3 diesel gehad, gebruikte een liter olie op de 500 km ,maar ja toen had je nog geen apk he ? niet snel maar wel bere sterk !!

Boskje
                    Deelnemer

Ik heb er nooit wat mee, start altijd ook winters. ( wel met 9 volt startmotor) .
                      rijd goed, al kom ik nooit boven de 100, wil wel 130 (op de teller) maar rij het nooit

opelforever

net terug van een ritje engeland met de rekord 2.3 TD met dik 500 kilo zooi erin en een kruissnelheid van 140 KM per uur [op de teller] geen centje pijn en een verbruik van boven de 1:10 zo slecht zijn ze dus niet………………………….. :hmmz

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.