Rekord D sportiever maken

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord D sportiever maken

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Tuureke

Dit weekend ben ik een mooie Rekord D gaan ophalen. Graag zou ik de auto een beetje sportiever maken (vooral rijgedrag), want momenteel rijd hij als een boot ;)
      Even een paar vragen aan jullie:

Hij moet directer reageren (ik vermoed ook stuurspeling), maar schokdempers zou ik ook graag vervangen. Welke kunnen jullie me aanraden?

Er ligt een 17S motor in die nog naar behoren presteert, maar ik heb nog een mooie 2.0l GSI blok van een manta liggen, is deze zo over te bouwen? Wat met de sterkte van de achteras?

Kortom, wat is er mogelijk bij deze auto’s? Je vind er veel minder over dan bijvoorbeeld Manta projecten…

GSE
      Deelnemer

Ik heb geen ervaring met deze auto,s maar kan je vertellen:
        Een 4 cil CIH is kwa maat allemaal gelijk of het nu een 16S is of 2,4i die manta 20E kan je zo derin hangen geen probleem enkel moet je de auto aanpassen voor injectie (leidingen tank pomp bedrading computer).

Als je een B commo injectie tank vind ben je al een heel eind,pomp enz is overal van te gebruiken Manta senator Monza Rekord E enz.

Achteras weet ik niet maar die paar nm meer zal je as makkelijk houden een 17 vs 20 is maar een verschil van 30% meer in koppel plus minus dat gaat het wel houden,een fatsoenlijke 6 cil zou wat anders zijn en dat zou misschien nog goed gaan.

Anoniem

wat gse al post

die 2.0 gaat er zo in onderblok van de 1,7 is gelijk qua opbouw

dus alles kun je zo overbouwen motorsteunen .carterpan enz
          achteras overbrenging zal wel iets te licht zijn
          voor deze motor..

niet dat die meteen kapot gaat
          maar wel snel optrekken en veel toeren op topsnelheid

zelf heb ik een d rekord omgboud naar commodore

dwz alles van b commodore overgebouwd