Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Rekord D sportiever maken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2014 om 09:53 #17268132
Dit weekend ben ik een mooie Rekord D gaan ophalen. Graag zou ik de auto een beetje sportiever maken (vooral rijgedrag), want momenteel rijd hij als een boot ;)
Even een paar vragen aan jullie:- Hij moet directer reageren (ik vermoed ook stuurspeling), maar schokdempers zou ik ook graag vervangen. Welke kunnen jullie me aanraden?
- Er ligt een 17S motor in die nog naar behoren presteert, maar ik heb nog een mooie 2.0l GSI blok van een manta liggen, is deze zo over te bouwen? Wat met de sterkte van de achteras?
Kortom, wat is er mogelijk bij deze auto’s? Je vind er veel minder over dan bijvoorbeeld Manta projecten…
21 september 2014 om 10:40 #18253158Ik heb geen ervaring met deze auto,s maar kan je vertellen:
Een 4 cil CIH is kwa maat allemaal gelijk of het nu een 16S is of 2,4i die manta 20E kan je zo derin hangen geen probleem enkel moet je de auto aanpassen voor injectie (leidingen tank pomp bedrading computer).Als je een B commo injectie tank vind ben je al een heel eind,pomp enz is overal van te gebruiken Manta senator Monza Rekord E enz.
Achteras weet ik niet maar die paar nm meer zal je as makkelijk houden een 17 vs 20 is maar een verschil van 30% meer in koppel plus minus dat gaat het wel houden,een fatsoenlijke 6 cil zou wat anders zijn en dat zou misschien nog goed gaan.
21 september 2014 om 10:56 #18253159AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat gse al post
die 2.0 gaat er zo in onderblok van de 1,7 is gelijk qua opbouw
dus alles kun je zo overbouwen motorsteunen .carterpan enz
achteras overbrenging zal wel iets te licht zijn
voor deze motor..niet dat die meteen kapot gaat
maar wel snel optrekken en veel toeren op topsnelheidzelf heb ik een d rekord omgboud naar commodore
dwz alles van b commodore overgebouwd
voortrein achter as en 6 cilinder motorhet stuur mechanischme van zo,n rekord en ook de commodore is niet heel ideaal
zitten veel punten in waar wat spelling op kan komen
dan krijg je inderdaad dat gevoel wat je omschrijft…21 september 2014 om 16:13 #18253160Bij de motor moet je de carterpan wisselen en wat GSE al zegt en Commodore GSE tank inbouwen of en extra retourleiding in de tank bouwen.
De achteras is voldoende, mestal 3.89 , alleen de 1.7 caravan heeft af en toe 4.22er achteras.
De bestuuring word beter als je stuurbekrachting verbouwd , raar maar waar.
Maar ook met veren voor van de W 123 en achter ingekorte caravanveren of veren van de lada niva en rode konis, die wel al heel slecht te verkrijgen .
Bouw deze autos al 30 jaren om dus als je vragen hebt.
Mijn zoon rijd en ranger 1700 , nu met 2.4 ook met de orgineele achteras en ik rijd en commodore B23 september 2014 om 18:44 #18253161Gisteren naar de oldtimerkeuring geweest, probleemloos gekeurd…
Weten jullie waar ik nieuwe schokdempers kan vinden? Ik denk dat het wel mooi zou zijn als hij iets lager tegen de weg komt.
Ik heb gezien dat het stuurmechanisme idd veel punten heeft waar speling op kan komen, is er een mogelijkheid om het stuurhuis zelf bij te regelen om daar al mee te beginnen?
1 oktober 2014 om 19:00 #18253162@Tuureke wrote:
Gisteren naar de oldtimerkeuring geweest, probleemloos gekeurd…
Weten jullie waar ik nieuwe schokdempers kan vinden? Ik denk dat het wel mooi zou zijn als hij iets lager tegen de weg komt.
Ik heb gezien dat het stuurmechanisme idd veel punten heeft waar speling op kan komen, is er een mogelijkheid om het stuurhuis zelf bij te regelen om daar al mee te beginnen?
Op het eerste zicht weinig te vinden op het internet om hem ‘sportiever’ te maken. Bilstein B6 schokdempers aan hoge prijs gevonden, dus daar ben ik nog even over aan het twijfelen.
Stuurspeling heb ik nagekeken en het lijkt volledig op het stuurhuis te zitten, de rest lijkt me nog in orde. Kan ik dit bijregelen met de regelbout bovenaan het stuurhuis?
2 oktober 2014 om 06:45 #18253163Ja dat is mogelijk.
Zet hem alleen niet te strak.
Tijdens het stellen even een paar keer het stuur bewegen.11 oktober 2014 om 12:33 #18253164stuurspeling is volledig weggeregeld :)
Nog een vraagje over de schokdempers:
Net de voorste en achterste demper uitgebouwd, nu is de achterste van inbouwmaat hetzelfde als een Manta A. Zou ik Bilstein dempers kunnen kopen voor een Manta A, deze zij veel goedkoper.Hebben jullie enig idee welke demper er overeen zou komen vooraan? De montage onderaan is verschillend van de Manta A, maar de inbouwmaat lijkt me hetzelfde.
25 december 2014 om 20:52 #18253165Niemand? :(
26 december 2014 om 07:33 #18253166Geen ervaring met andere schokbrekers.
Heb nog wel een set mistlampen voor liggen. (Commodore B/ Rekord D)
Belang bij?30 december 2014 om 20:18 #18253167@kywieman wrote:
Geen ervaring met andere schokbrekers.
Heb nog wel een set mistlampen voor liggen. (Commodore B/ Rekord D)
Belang bij?Nee sorry, geen interesse in de mistlampen ..
16 januari 2015 om 23:37 #18253168Voran passen alleen die van commodore B en rekord D of je moet ens in australie kijken , ik heb hier ook nog en setje van holden liggen die hebben ook passende modellen moet ik alleen effe kijken welk het was. dan wel nog de veren nemen die ik erder al aangegeven heb anders heb je niet veel aan de dempers dan nog en paar lagere banden en je auto stuurt al en stuk stabiler.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.