Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Rekord c vastegelopen (andere motor maar wat?)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2015 om 18:26 #17274672
hallo,
mijn rekord c met 1.9s motor is helaas vastgelopen. (4bak schakel)
nu wil ik er wat anders inhangen ipv het oude blok reviceren.
ik zat te denken om een wat moderner blok met injectie.
dit omdat het wat betrouwbaardere techniek is en wat pittiger.
ik zat zelf te denken aan een c20ne of xe of iets dergelijks.
of zijn er nog andere leuke goedkope motors om in te bouwen.
liefst zo makkelijk mogelijk passend.
de auto is nog van top tot teen orgineel dus ga liever niet slijpen en doen in de auto zelf.
maar nu mijn vraag welke motor en bak combinaties een beetje fatsoenlijk in te bouwen zijn.
en wat heb ik allemaal nodig. heb niet echt sleutelruimte dus moet eigenlijk alle onderdelen verzamelen en dan inbouwen.
dat het niet een lang project word zeg maar.
ben inmiddels ook al veel geld kwijtgeraakt aan deze auto dus moet liever niet te duur worden.
en dacht c20ne heb je al voor 100 euro
alvast bedankt22 december 2015 om 18:48 #18305606(D)OHC hoeft niet betrouwbaarder te zijn dan CIH.
(D)OHC blokken kosten niet zoveel inderdaad, maar de bakken voor RWD zijn wel een stuk duurder. Manta/Rekord E 1.8s bak kun je gebruiken, maar da’s direct een van de duurste oplossingen. Iets goedkoper is een Omega A 1.8/2.0 bak, maar dan heb je meer werk aan je aandrijfas.
Verder heb je nog carter en motorsteunen nodig, maar zoek maar eens hier op het forum. Is al tig keer besproken.22 december 2015 om 18:58 #18305607okee, zit nu te denken om mischien toch maar weer een cih te pakken. dat is dan wel het makkelijkst.
maar stel ik pak een 1.6 1.9 2.0s dat maakt kwa onderdelen niks uit kan dit er zo in?
mvg nick22 december 2015 om 20:39 #18305608yep, kan er zo in
1.6, 1.9, 2.0, 2.2 en 2.4 is qua buitenkant hetzelfde
eventueel carterpan overzetten ,oliepeilstok verplaatsen en klaar
het meeste werk ga je hebben als je van 4bak naar 5bak wil gaan (tunnel aanpassen, schakelgat verplaatsen en cardanas )26 december 2015 om 21:21 #18305609kan nu een 2.0 cih kopen met een multipointinjectie en 110pk uit een rekord e
kan ik mijn carberatuer en uitlaat hierop monteren?
en moet ik dan de carberateur ook afstellen oid?27 december 2015 om 08:12 #18305610waarom niet die injectie behouden? :hmmz
27 december 2015 om 08:28 #18305611Inderdaad het is wat meer werk…maar gewoon de injectie behouden, en mocht er nog een vijfbak aan die 2liter hangen gelijk meenemen! Het is de ombouw meer als waard je hebt daarna een veel fijnere auto!
27 december 2015 om 08:35 #18305612Injectie er op houden! Kost wat aanpassing (niet eens heel veel) en dat gaat echt wel rap van zijn plek! 5 bak er achter en je bent klaar.
27 december 2015 om 10:12 #18305613AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maat van.me
Die heeft nog.wel zo n.gasmenstuk over
voor n cih 2.0 op injectieDan ben je helemaal het heertje
Kun je net als met carburateur gewoon schakelen
Tussen gas en benzine….27 december 2015 om 20:11 #18305614jaa injectie heb ik ook liever maar heb de ruimte niet om dit aan te passen, tank aanpassen lukt me nog wel maar zit met kabelboom.
ben geen held met electro en weet niet hoe dit zit.
welke aanpassing moet je hiervoor maken27 december 2015 om 22:47 #18305615AnoniemLid sinds:
1 January 1970steld weinig tot niets voor
mits je de motorkabelboom en injectie computer erbij hebt ;)mocht je interesse hebben in de gas delen voor de cih 2,0
stuur me dan je mail adres even in een pbdan gaaf ik dat aan m,n maat door
regel je t verder met hem ;)28 december 2015 om 18:58 #18305616@kadettilac18 wrote:
jaa injectie heb ik ook liever maar heb de ruimte niet om dit aan te passen, tank aanpassen lukt me nog wel maar zit met kabelboom.
ben geen held met electro en weet niet hoe dit zit.
welke aanpassing moet je hiervoor makende LE jetronic injectie heeft in principe ‘standalone’ electronica. Het heeft 12V, geschakelde 12V van je contactslot en massa nodig van je voertuig.
Je donormotor/injectiesysteem wel zo compleet mogelijk kopen, anders is het wel een uitzoekwerk.
L jetronic (grijze injectoren) heeft wat meer componenten maar is in principe vergelijkbaar.
Ik vergeet vast nog het een en ander, maar Henk heeft in het CIH gedeelte een sticky topic over ombouw van carb naar injectie waar alles haarfijn is uitgelegd.
17 februari 2016 om 16:14 #18305617hoe kan ik het gaspedal verhaal oplossen heb nu stangenstelsel en heb straks kabel.
hoe hebben jullie dit opgelost17 februari 2016 om 17:57 #18305618kabel combineren met stangenstelsel
is helemaal niet moeilijk -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.