Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Rekord C Sedan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2012 om 20:05 #17931442
Kan je het beste bij Garage Es halen ;)
15 april 2012 om 20:13 #1793144315 april 2012 om 21:12 #17931444idd, Garage Es heeft zo goed als alles van Opel, ze zijn ook erkend door Opel zelf en geven garantie op alle onderdelen die ze verkopen. Dit zijn wel enkel originele onderdelen voor de wagen en geen verlagingen, …
Dit kost wel net iets meer als bij Garage Philips in Wijnegem of de lokale sloopboer maar bij deze kan je gerust zijn dat het 100% in orde is qua kwaliteit. Hier heb ik ook indertijd mijn onderdelen voor een Opel Diplomat E 2800 gehaald.
Moest je met iets vast zitten of weet je niet hoe er goed aan te beginnen: daar ken ik ook nog iemand voor (een rasechte opelfreak) die zelf ook bezig is aan een Kadett C Sport (als ik me niet vergis) en die woont 2 blokken van me vandaan.
Grtz Seth
16 april 2012 om 15:05 #17931445@Seth wrote:
idd, Garage Es heeft zo goed als alles van Opel, ze zijn ook erkend door Opel zelf en geven garantie op alle onderdelen die ze verkopen. Dit zijn wel enkel originele onderdelen voor de wagen en geen verlagingen, …
Dit kost wel net iets meer als bij Garage Philips in Wijnegem of de lokale sloopboer maar bij deze kan je gerust zijn dat het 100% in orde is qua kwaliteit. Hier heb ik ook indertijd mijn onderdelen voor een Opel Diplomat E 2800 gehaald.
Moest je met iets vast zitten of weet je niet hoe er goed aan te beginnen: daar ken ik ook nog iemand voor (een rasechte opelfreak) die zelf ook bezig is aan een Kadett C Sport (als ik me niet vergis) en die woont 2 blokken van me vandaan.
Grtz Seth
Ben eens benieuwd , ga eens een mailtje sturen want kende ze nog niet. trouwes ik zie dat je het over wijnegem hebt , ben je zelf dan ook van antwerpen ?
16 april 2012 om 15:26 #17931446Ja ik ben zelf van Kapellen, zal je wel kennen ;)
16 april 2012 om 15:36 #17931447@Seth wrote:
Ja ik ben zelf van Kapellen, zal je wel kennen ;)
jep , is vlakbij voor ons :D lig maar 2 dorpjes verwijderd van u
16 april 2012 om 16:02 #17931448Ja ik merkte het dat je vriendin op het Vectra gedeelte ‘welke provincie woon je’ Brasschaat had ingetikt dus was ik nieuwsgierig naar welke wagen :d
17 april 2012 om 10:20 #17931449@Twanni wrote:
@Fearless wrote:
Ingekorte veren is niets mis mee….op oldtimers, TOEN HAD JE NOG GEEN PROGRESIVE VEREN :vertag
Ik moet er straks ook nog mee bezig. ALs ik klaar ben komt er een gastank achter in en een zware subkist+verstekers
Heb op marktplaats schokdempers gekocht, voor en achter nieuw, maar volgens mij is dat niet korter als std.
Ben stiekem aan het loeren voor luchtbalgen ipv de veren. Maar aan de andere kant vind ik dat net iets te nep…….
mja ik denk niet dat er egt kortere veren en dempers zijn voor een rekord c, toch niet om hem egt plat te krijgen.
dus mss toch maar eens voor lucht kijken dan ? ;)Dr zijn wel wat trucjes om je orignele schokdempers in te korten of zelfs lager leggen. Als ik klaar ben met de mijne ga ik er wat mee experimenteren. En als het uitloopt op drama dan ga ik voor een luchtset.
17 april 2012 om 14:43 #17931450Alléz, van Brasschaat. Heb ik jarenlang gewerkt.
Van origine ben ik van Kapellen, m’n vader woont nog in Hoevenen.
Als ik in de buurt ben moet ik eens komen kijken naar die Rekord.
On topic: Bij Es ben ik ook al regelmatig binnen geweest. Laatste keer voor een 6-cilinder
vliegwiel voor m’n Manta. Ik mocht het er zelf afdraaien, maar het was er wel!
Verder: Goe bezig, doe zo verder!17 april 2012 om 16:56 #17931451Nog ne goeie. :thumb En ik maar denke dat ik de enige van de streek was :D
17 april 2012 om 20:04 #17931452ff om terug te komen op die vere, van een 123
uhum , zijn die toevallig gelijk aan die vn een rekord c ? :hmmz
anders heb ik de oplossing gevonde denk ik18 april 2012 om 16:22 #17931453niemand die me wat meer kan vertellen over de veren van een mercedes w123 ?
zijn die gelijk aan die van een rekord c ?18 april 2012 om 19:55 #17931454nee zijn niet gelijk. of in zoverre, ze passen wel. je zal ze alleen op lengte moeten brengen… :thumb
18 april 2012 om 20:15 #17931455En dat is dan alleen achter? Voor de voorkant dan
18 april 2012 om 20:19 #17931456@bettus accu wrote:
nee zijn niet gelijk. of in zoverre, ze passen wel. je zal ze alleen op lengte moeten brengen… :thumb
hmm , stel nu dat ik verlagingsveren koop voor een w123 , dan zouden ze wel zo passen of niet
18 april 2012 om 20:19 #1793145718 april 2012 om 21:11 #17931458De achterste voorkant, ken je die niet?
Wel ik ook niet :jerry
18 april 2012 om 21:13 #17931459in die mercedes veren moet je zoiezo de slijptol zetten omdat het anders te lang is.
Op internet worden die veren nog veel te koop aan geboden. Maar nou vraag ik me af of die achterveren dan ook voorop te gebruiken zijn. Dat was mijn vraag, alleen ik typte het wat krom..
19 april 2012 om 15:20 #17931460@Fearless wrote:
in die mercedes veren moet je zoiezo de slijptol zetten omdat het anders te lang is.
Op internet worden die veren nog veel te koop aan geboden. Maar nou vraag ik me af of die achterveren dan ook voorop te gebruiken zijn. Dat was mijn vraag, alleen ik typte het wat krom..
hmm , wel als ze veel langer zijn heeft men idee geen belang , want ik had verlagingsveren voor een w123 gevonden , maar als ze dan toch veel langer zijn als die vn een C heeft dit geen nut :D
Dat van die achterveren voorop gebruiken kan ik spijtig genoeg niet zeggen of dat gaat.. mss dat iemand anders dit wel weet ?30 juni 2012 om 19:34 #17931461AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zo dat is lang geleden. Hoe staat het met jullie retauratieproject
Groet Helmer
21 juli 2012 om 18:47 #17931462wel , ondertussen is er niet enorm veel meer gebeurd aan de rekord. Hij staat nu klaar om zijn hart eruit te takelen. Verder nog is er een kameraad van mij mee komen knutselen maar dan aan zijn eigen wagen , een bmw e30. Daarnaast hebben we eerst het knutselhok degelijk opgekuist , nog wat materiaal aangeschaft en leuke stellingen weggezet om al de stukken op te leggen terwijl we bezig zijn :thumb
volgende week de motor en de bak eruit :DHier even wat foto’s van hoe het er nu bij staat.
Hopelijk kan ik jullie volgende week ook nog wat voorzien van verse foto’s
Grtz
21 juli 2012 om 20:18 #17931463AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goedenavond bijde :thumb Mooie sleutelruimte :wub En wat stellingen is ook niet verkeerd. Kan alles goed overzichtelijk opgebrogen worden :thumb
22 juli 2012 om 05:15 #17931464heej twanni, even over de verlaging van je record.
is dit laag genoeg voor je ???bij deze wagen gaat de verlaging eronderuit….. misschien iets voor jou??
groeten johan
22 juli 2012 om 08:06 #17931465Nog even over de W123-veren, die had ik onder mijn blauwe C-rekord zitten.
Moest vervangers hebben, veer afgebroeken…
Zat LPG en geluidsset achterin, redelijk zwaar achter dus. W123 veren(achterkant) op de kop weten te tikken.Deze veren zijn een stuk zwaarder qua uitvoering daarom moest ik, ondanks grotere gewicht achter, flink inkorten.
totaal iets van 3x een stuk afgeslepen hehehehe.22 juli 2012 om 10:22 #17931466@cooperdude wrote:
Nog even over de W123-veren, die had ik onder mijn blauwe C-rekord zitten.
Moest vervangers hebben, veer afgebroeken…
Zat LPG en geluidsset achterin, redelijk zwaar achter dus. W123 veren(achterkant) op de kop weten te tikken.Deze veren zijn een stuk zwaarder qua uitvoering daarom moest ik, ondanks grotere gewicht achter, flink inkorten.
totaal iets van 3x een stuk afgeslepen hehehehe.ja die veren van een w123 zouden idd een stuk straffer zijn als die vn een rekord c. maar als ik het goed kan lezen kan je alleen de achterste veren gebruiken van een 123. maar dan zou ik ook nog wel iets aan de voorkant moeten doen…
Hier in België is de autokeuring op dat gebied ook een stuk strenger dan in nederland, dus met afgeslepen veren kom je hier echt niet de keuring door denk ik dan.. Was al aan het denken om een keer de originele veren mee te nemen naar een bedrijf die veren op maat maken en gewoon zeggen dat ik zulke veren moet hebben maar dan een stuk korter -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.