Rekord c kachel, beslaande ruiten

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord c kachel, beslaande ruiten

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274401
    kadettilac18
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2014

      hallo,
      ik heb een opel rekord c van 1968 met een 1.9s met 4 bak schakel.
      nu heb ik het probleem dat de kachelradiator lekt. hierdoor drupt het op de vloerbedekking.
      en heb ik steeds last van beslaande ruiten. mijn voorruit blijft beslagen aan de passagierkant waar die ook drupt.
      en aan mijn kant word die lichtelijk schoon.
      ook is vooral mijn achterruit constant beslagen.
      hoe kan ik dit het beste repareren?
      wil niet dat de hele auto onder de koelvloeistof komt als ik van alles los haal.

      #18303318
      commo 67
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2013

        een andere kachelradiator plaatsen zeker? :hmmz

        #18303319
        OlafK
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 November 2013

          Kachel radiator demonteren en als het een koperen is kan je hem laten solderen. toendertijd bij mijn E ook gedaan.

          #18303320
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            De kachelradiator van een transit past ook, dan zit je niet te knooien met oud materiaal.
            Gewoon een nieuwe er in dus, oplappen is leuk als je het zelf goedkoop kan. Maar vaak kom je uit bij de specialist die meer vraagt dan wat een nieuwe kost.

            Plaatje van mandett

            :thumbup

            #18303321
            kadettilac18
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2014

              he dat is handig.
              welke type transit is dat dan?
              en ik wou vanmiddag hem er uithalen, maar kan niet bij de schroefjes aan de achterkant. om de ventilator en kap er onderweg te pakken.
              die schroefjes zitten zowat tegen het blikwerk aan en via de motorruimte zit ook geen losse plaat oid om er bij te komen

              #18303322
              commo 67
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2013

                je zal heel de zooi in zijn geheel er onderuit moeten halen
                het moeilijkste is de 3 (of 4) stalen kabeltjes van de bediening
                de 2 watertubes losmaken, 1 vijs in het midden onder de unit, juist boven de tunnel
                dan kan je alles uiteen halen op de werkbank
                met een beetje geduld lukt het wel :thumb

                #18303323
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  als ik t zo lees is de topic starter bang dat alle koelvloeistof de auto in komt

                  in dat geval zou ik onderste slang van de gewone radiateur eerst loshalen en daar het hele systeem
                  leeg laten lopen

                  voor die paar euro ff verse koelvloeistof in t systeem
                  zal ook niet verkeerd zijn
                  dan heb je de minste kans op enorme lekkage in de auto zelf

                  #18303324
                  Mandett
                    Lid sinds:
                    18 September 2012

                    Een stukje uit mijn eigen topic gekopieerd:
                    Wilde hem eerst laten repareren maar dan kostte het ongeveer 160 euro :shock:
                    Na enig zoekwerk kwam ik uit bij een kachelradiateur van een ford transit uit ’95.
                    Hij is 5 mm smaller maar de rest van de maten kloppen.
                    Ik hoef alleen de leidingen in te korten.
                    Nu was ik maar 50 euro kwijt incl.verzenden :D

                    #18303325
                    peter777
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 January 2011

                      Revisie is idd erg prijzig. Naja blijft wel handwerk, en zo’n bedrijf moet ook de schoorsteen laten roken. Nieuwe kachelradiateur voor de monza was ook 200+ euro (koperen variant). Heb uiteindelijk voor 25 euro een van wezel “ik pas net niet” exemplaar aangeschaft en kachelhuis wat aangepast. Ding wordt nu warmer dan ooit te voren.

                      Zelfde geldt voor de motorradiator van de monza/senator. Nieuw zeer prijzig, en revisie zowaar nog prijziger. Zal hem wel in het koper zitten….

                      #18303327
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        En als je de wereld economie volgt dan weet je dat koper (en bijna alle metalen) geen fuck meer kosten,das mega hard gezakt net als staal olie aluminium want china hoeft niks meer te maken wat wij kopen omdat ons geld op is en wij tot de nek gefinanciert zitten door banken die het geld uit het niks creeeren en daar rente over tellen..

                        Het is meer de lonen en wat telt een bedrijf:

                        Voorbeeld lopen tractoren en mijn vader was gewent olie te halen bij het lokale bedrijf per 60L vat die telde (voor een 20L kan omdat ie net tekort had 125€) en precies diezelfde olie kocht ik op het inet thuis bezorgt en al,voor 75€ de 20L op een vat van 60l werd je al zeker voor 150€ bij de poten genomen….
                        Voor een olie handel waar dagelijks vaten deruit gaan is 150€ winst per vat toch wel een leuke bezigheid…

                        Voorbeeld 2 de T4 2.4L 5 cil diesel bus heeft het druk lager kapot ik zeg bel maar naar de volkswagen dealer tegen de oude heer hij gebeld inclusief btw 470€ ik zeg tegen de oude man dat kan goedkoper heel zejer ik naar de lokale automaterialen zaak gebelt en die zeiden der zijn 2 maten mogelijk nl 220 en 228mm 1 maat kost 160 ex btw en de andere 215 ex btw maar dan krijg je LUK geen Sachs wat volkswagen orgineel gebruikt..

                        Toen dacht ik aan een handelaar die in originele vw onderdelen handelt maar goedkoper als de dealer hier in de buurt zit en die telde 310 inclusief btw voor die koppeling…

                        Ik dacht VW is Duits laat ik eens op ebay Duitsland kijken en daar stond een Sachs koppeling voor een T4 voor motor code AAB voor 139 + 19€ opsturen dus nu heb ik voor 160€ hier een passende originele koppeling liggen….

                        Wat rechtvaardigd het de VW dealer om voor precies diezelfde koppeling 470€ te tellen aangezien dat ook Sachs zou zijn waarom moeten die 310 of meer verdienen op een koppeling……

                        Ik weet verrekkes goed dat iedereen moet verdienen maar als ik kijk wat de marges zijn waar zulke bedrijven mee werken is het geen gek iets dat ze de kop niet boven water kunnen houden want niemand verdient der nog iets behalve de banken en de 0,01% van de mensen aan de top…

                        Soms denken mensen dat iets duur is maar vaak word je bij de poten genomen………Ik bedrijven hier die bv planten verkopen Rhododendrons die beuren misschien 3€ per plant en moeten der labels aanhangen met dingen van 7,99 nu 6,99…..Terwijl der nooit geen zijn geweest van 7,99…Als je weet dat een melkboer 29 cent per liter krijgt en friesland campina bv weer 40 miljoen heeft verdient bv dan komt het haast de nek uit heel dat captilisties systeem waarbij alles naar het buitenland verhuist waar de lonen laag zijn en het hier duur word verkocht….

                        De arme landen moeten minder doen om de CO2 uitstoot te verminderen want de rijkere vervuilen te veel………………….Lol in de arme landen daar staan de fabrieken die produceren en vervuilen en niet in het westen waar de lonen hoger zijn maar der geen werk meer is…

                        #18303326
                        commo 67
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 December 2013

                          heuh…het ging hier toch over een kachelradiator dacht ik?… :hmmz

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.