Weet iemand hoe het kan dat mijn rekord alleen nog op benzine wil starten en rijden als ik de omcirkelde slang los leg. Zodra ik de slang weer aansluit doet hij niets meer. Auto loopt met aangesloten slang perfect op gas. (foto is ff geleend)
Heb het brandstofrelais en de Lhm al van een andere goed lopende auto geprobeerd.
Nou we dachten het probleem gevonden te hebben, auto heeft na het wisselen van de koudstart injector ongeveer 3 weken perfect op benzine gelopen maar heeft nu weer hetzelfde probleem.
Slang los maken en hij loopt, slang weer aansluiten en het is dooie boel.
Iemand nog ideeen waar ik dit moet zoeken?
Ps. auto wordt niet dagelijks gebruikt, in de weken dat hij liep heb ik ongeveer 200km gereden.
Nou zat ik te denken, is het mogelijk dat ik een te hoge benzinedruk heb en de auto daardoor teveel benzine krijgt, die hij alleen kan verbranden op het moment dat hij meer lucht krijgt. (slang los).
Even kijken of die slangaansluiting ( waar je hem lostrekt) wellicht verstopt zit.
Even je luchfilterhuis open klikken en met je vingers erin voelen of de klep van je luchthoeveelheidsmeter nog wel beweegt.
Die klep die op je thermostaathuis zit, is je lucht-omloop-klep. Deze zorgt voor een verhoogt stationair toerental bij koude motor.
Bij koude motor spuit je koudstart-injector extra brandstof in, maar dan is er ook extra lucht nodig. Hier zorgt de luchtomloopklep voor. Deze staat dus open bij koude motor en gaat dicht bij warme motor.
Auteur
Berichten
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.