Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › rekord achteras ombouwen naar 5 gaats
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2010 om 12:06 #17216892
wie weet als een e rekord achteras
ook omtebouwen is naar 5 gaats
bvb commodore steek asen van een c commodore31 januari 2010 om 17:43 #17602567volgens mij kan dat wel. volgens mij was er eentje op de bigopels meet dit jaar die dat had. kom even niet meer op zijn naam, hij komt in ieder geval uit nieuwerkerk…
31 januari 2010 om 18:10 #17602568origineel gepost door bettus accu
volgens mij kan dat wel. volgens mij was er eentje op de bigopels meet dit jaar die dat had. kom even niet meer op zijn naam, hij komt in ieder geval uit nieuwerkerk…jordi is dat
maar diew had een admiral en een c commodore bij zich toch31 januari 2010 om 19:57 #17602569ja klopt.
ik zie nu opeens op het bigopels forum dat hij het van plan is te doen.
maar naar mijn mening moet dat gewoon kunnen hoor.:hmmz
31 januari 2010 om 20:06 #17602570De assen van een Commo C en Rekord E zijn volgens mij hetzelfde alleen het aantal gaten anders. Bij de mijne hebben ze er een as van een Commo C sedan gepakt en de schokdemperbevestiging omgelast
31 januari 2010 om 21:34 #17602571origineel gepost door henkjan_80
De assen van een Commo C en Rekord E zijn volgens mij hetzelfde alleen het aantal gaten anders. Bij de mijne hebben ze er een as van een Commo C sedan gepakt en de schokdemperbevestiging omgelastdaar zat ik ook aan te denken
sinds vandaag jankt de achter as ook
vanmidag even in de sneeuw aan het spelen geweest
maar naar een tijdje hoorde ik raar geluid van achteren toen maar gestopt
en toen ik weer op de normale weg reed hoorde ik de as joelen
en als ik nu het rechter achterwiel heen en weer rop
bonkt die
dus lager zal wel aan gort zijnals iemand nog een goede c commodore as heeft
hoor ik het graagen met de voorste veerpoten
hoe zit dat
bij men rekord staan de schotels anders als bij men monza
opel for ever zij al dat dat met stuur bekrachteging te maken had
maar kunnen er dan wel gewoon senator veerpoten onder
die orgineel met stuurbekrachteging
of moet ik dan echt op zoek naar veerpoten zonder bekrachteging_________________
1 februari 2010 om 21:25 #17602572nee hoor je kunt gewoon alles eronder zetten
alleen als je 5 gaats wil voor moet je wel senator commodore c monza of rekord diesel poten
nemen die hebben de grotere lagers
denk er wel om dat je 2 soorten achterassen hebt bij een c commo
25s [uitwisselbaar met de gewone as die je nu hebt] kleine klok
25e [uitwisselbaar met 2.2.station en 2.3.td sedan en station ] grote klok [zelfde als monza senator]
1 februari 2010 om 21:30 #17602573origineel gepost door opelforever
nee hoor je kunt gewoon alles eronder zettenalleen als je 5 gaats wil voor moet je wel senator commodore c monza of rekord diesel poten
nemen die hebben de grotere lagers
denk er wel om dat je 2 soorten achterassen hebt bij een c commo
25s [uitwisselbaar met de gewone as die je nu hebt] kleine klok
25e [uitwisselbaar met 2.2.station en 2.3.td sedan en station ] grote klok [zelfde als monza senator]
en wat is er verder anders
is dat alleen de as aansluiting
ik heb nu met van de u boogjes
en bij die grote klok is dat toch gewoon net zo als monza en senator
of is die kwa ophnging ook anders1 februari 2010 om 21:33 #17602574nee precies die aandrijfas aansluiting
de ophanging is gelijk
sedan en station is wel anders maar dat weet je wel
1 februari 2010 om 21:37 #17602575origineel gepost door opelforever
nee precies die aandrijfas aansluitingde ophanging is gelijk
sedan en station is wel anders maar dat weet je wel
ja die ophang punten kan ik wel over lassen
als ik dus een as met een grote klok heb
kan ik dus ook gewoon een monza tussen as gebruiken
van een a2 met 4 traps automaatik heb er een 2.4 in met 4 traps automat
en heb de orginele as ingekortwant een monza heeft toch de zelfde wielbasis als een rekord
of zie ik dat nu verkeerd1 februari 2010 om 21:40 #17602576yep dat zie je verkeerd :o
monza senator heeft onafhankelijke wielophanging en je rekord een starre as
1 februari 2010 om 21:44 #17602577origineel gepost door opelforever
yep dat zie je verkeerd :omonza senator heeft onafhankelijke wielophanging en je rekord een starre as
ja dat weet ik maar ik bedoel de tussen as
de as tussen de bak en het diff1 februari 2010 om 21:52 #17602578ja maar als de achterassen verschillen denk ik dat het met de aandrijfassen niet past
die aandrijfassen van een starre as zit een kruisstuk tussen of een homokineet en bij de aandrijfassen van monza senator enkel een hardyschijf
en bij het inveren van een auto met een starre as kan het achterstuk dan niet mee heen en weer als er alleen een hardyschijf op zit
1 februari 2010 om 22:01 #17602579origineel gepost door opelforever
ja maar als de achterassen verschillen denk ik dat het met de aandrijfassen niet pastdie aandrijfassen van een starre as zit een kruisstuk tussen of een homokineet en bij de aandrijfassen van monza senator enkel een hardyschijf
en bij het inveren van een auto met een starre as kan het achterstuk dan niet mee heen en weer als er alleen een hardyschijf op zit
oh zo
ik heb net even gekeken bij mem monza en men rekord
ik heb bij men monza
aan de bak kant en aan de diff kan een kruiskopling zitten
en bij men rekord
aan de bak kant zo rond rubber
en aan de diff kan ook gewoon een kruiskopeling
net zo als bij men monza
alleen bij men monza zit die gewoon met boutjes vast
en bij de rekord met die u boogjes1 februari 2010 om 22:14 #17602580ja maar ik bedoelde de middelste kruisstuk of homokineet
is bij de monza senator een hardyschijf [rubberen schijf] en die kan bijna niet knikken
1 februari 2010 om 22:18 #17602581origineel gepost door opelforever
ja maar ik bedoelde de middelste kruisstuk of homokineetis bij de monza senator een hardyschijf [rubberen schijf] en die kan bijna niet knikken
oh ik dacht dat je de eind stukken bedoelde
maar klopt ik zag het nu
bij de rekord zit inderdaad een soort homokneet2 februari 2010 om 19:24 #17602582opel for ever
heb jij mischien nog een goede as
mag van een rekord of commodore zijn
sedan op caravan
maakt allemaal niet uit als die maar goed is en stil
hij begint nu wel heel erg te joelen2 februari 2010 om 21:05 #17602583maak het niet zo moeilijk, trek die steekas eruit en zet er een nieuw lager op. Wat een gedoe, as ombouwen omdat het lager slecht is.
2 februari 2010 om 21:59 #17602584origineel gepost door m400
maak het niet zo moeilijk, trek die steekas eruit en zet er een nieuw lager op. Wat een gedoe, as ombouwen omdat het lager slecht is.als het alleen de lagers waren had ik dat ook echt wel gedaan
ik heb de as vandaag uit mekaar gehad
en daar ga ik geen geld meer in stoppen
tandwielen zijn niet goed meer
moet ik alle lagers 5 lagers vervangen plus de rest
dan kan ik sneler een as wiselen7 februari 2010 om 17:38 #17602585Ik heb nog wel een as van een commo c liggen, staat onbekent.
7 februari 2010 om 19:25 #17602586origineel gepost door Koekie
Ik heb nog wel een as van een commo c liggen, staat onbekent.heb er al een gevonden
deze week even ophalen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.