Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2010 om 19:18 #17569852
:kewlpics van updates?
16 september 2010 om 19:35 #17569853respect hoe je dit voorelkaar braad de meeste zouden allang gestopt zijn :wors:wors:wors:wors:wors
16 september 2010 om 21:22 #17569854Vakwerk qua laswerk :)
Echt mooi laswerk.
Voor de rest echt een gaaf project…Succes en ben benieuwd naar het eindresultaat
16 september 2010 om 21:22 #17569855Verder nog iets aan de Rekord kunnen doen??
17 september 2010 om 17:14 #17569856Lange tijd geen update’s van Dhz Twente gezien……
Vakantie?
17 september 2010 om 18:25 #17569857origineel gepost door Fearless
Lange tijd geen update’s van Dhz Twente gezien……Vakantie?
wat ik zo hoorde wel, maar volgens mij is ie nu al weer ongeveer terug. 25ste ging een maatje van me in iedergeval zen auto derheen brengen :)
21 september 2010 om 19:30 #17569858ben ook wel benieuwd nu
22 september 2010 om 16:46 #17569859Ja ben er alweer verder mee gegaan, alleen te druk om overal updates te posten. Ga proberen dit weekend een update te posten.
2 november 2010 om 19:33 #17569860Nou eindelijk een update! :vertag
De neus van de auto ff laten stralen omdat er hoeken bij zaten waar ik niet goed bij kwam met de slijptol,
Gat voor de gas installatie dichtgelast
Gaten voor de achterlichten dicht, komen ronde lampen in,
Daarna verder gegaan met een lastig stuk, omdat dit stuk niet te krijgen is heb ik hem maar zelf gemaakt. Kost een dag maar dan heb je ook wat !
Plaatje in de achterkant van de dorpel gemaakt,
Nog een rot stuk vervangen,
Moet verder nog een binnen en een buiten wielrand maken, ik had wel imitatie inlasranden alleen waren dat oversize delen en voor een 2 deurs, al met al paste het voor de meter niet,
2 november 2010 om 19:46 #17569861:thumbup
Dat ziet er allemaal prima uit, er zijn weinig mensen die het zo netjes kunnen doen.
Leuk om weer wat foto’s van jou kant te zien :)
2 november 2010 om 20:01 #17569862Als al het laswerk klaar is gaat de auto in een zuurbad om alle vliegroest, primer en al het andere vuil te verwijderen. Daarna zal hij in een dompelbad gaan met speciale verf zodat hij van binnen en van buiten overal beschermd is ook binnen in de kokers.
3 november 2010 om 08:47 #17569863waar laat je dit doen ? en is dit $$$$ ?
ziet er goed uit allemaal :thumbup3 november 2010 om 10:47 #17569864Vakwerk hoor.
:wors:wors:wors3 november 2010 om 12:00 #17569865http://www.autobeitserij.nl moet je een offerte aanvragen, scheelt nogal per auto. Deze auto is al met droogijs gestraald dus voor het grootste gedeelte al schoon. Kost totaal 3200 euro voor het dompelen en een primerbad. We gaan nog ff kijken of het ergens goedkoper kan, tis wel een berg geld alleen dan weet je wel zeker dat het daarna ook niet zo weer roest.
Verhaal over het lakken,
KATAFORESE.
Kataforese-lakken is een vrij jonge techniek, die met name in de auto-industrie tot ontwikkeling is gekomen. Langs elektrochemische weg wordt een primer aangebracht, die zeer goede corrosiewerende eigenschappen heeft. Vanwege de enorme voordelen ten opzichte van andere laktechnieken, wordt kataforese-lakken steeds vaker toegepast.
Het principe is als volgt: een bad is gevuld met een speciale lak, die opgelost is in water. In het bad zijn anodes aanwezig en de in het bad ondergedompelde te lakken metalen producten vormen de kathode.
Onder invloed van gelijkstroom gaan de lakdeeltjes een elektrochemische reactie aan met het te lakken oppervlak. Daarbij slaan de lakdeeltjes neer op de te lakken producten en verliezen daarbij hun oplosbaarheid. Bovendien werken de neergeslagen lakdeeltjes isolerend. Zo wordt een isolerend laklaagje gevormd. Daardoor stopt het proces van lakneerslag vanzelf wanneer de opgebrachte laklaag een bepaalde dikte heeft bereikt. Hierdoor verplaatst het elektrisch veld in het bad zich, zodat tenslotte ook lak neergeslagen wordt op moeilijk bereikbare plaatsen en holle ruimtes.
Dit laatste is een opvallend verschil met elektrolytisch verzinken of vernikkelen, waarbij op plaatsen met een zwak elektrisch veld (kooi van Faraday) geen of weinig metaal wordt neergeslagen.Met kataforese zijn dus producten te lakken, die op geen enkele andere manier kunnen worden behandeld.
Na het neerslaan van de laklaag worden de producten tot ca 200 Gr/C verhit. In dit moffelproces krijgt de laklaag zijn uiteindelijke eigenschappen.
Een belangrijk onderdeel van het lakproces is de voorbehandeling. Het onderdeel wordt grondig gereinigd. Na het alkalisch ontvetten en spoelen wordt op de te lakken producten een zink-fosfaatlaag neergeslagen. Deze laag vormt een ideale basis voor het aansluitend neerslaan van de lak.
In principe kunnen alle metalen met behulp van kataforese gelakt worden. Kataforese is een primer en dus een goede basis om meerdere/andere laklagen aan te brengen. Vanwege het fraaie uiterlijk kan kataforese ook dienen als eindlaag, zoals bij onderdelen voor de automobielindustrie.3 november 2010 om 16:13 #17569866Mooi werk weer hoor!;) Ook dat verhaal van Kataforese is erg interessant. Vertinnen is trouwens goed te doen. Je moet het een beetje vergelijken met leren lassen…:D Maar als je het onder de knie hebt, is het eindresultaat zo mooi! en goed gereedschap (carrosserie vijl, rasp, was, houten spatels etc) is onontbeerlijk, maar iets zegt me dat dat wel goed komt!;)…suc 6 en ik blijf dit wel volgen!
3 november 2010 om 23:35 #17569867Nieuw interieur laten maken,
4 november 2010 om 05:38 #17569868Mooie kleur, gaat er goed uitzien met de satijn zwarte lak (aannemend dat die er nog steeds op komt)
4 november 2010 om 07:03 #17569869Mooi!!!
4 november 2010 om 08:19 #17569870Nee hij gaat toch hoogglans zwart worden :angel
4 november 2010 om 09:10 #17569871mooi:thumbup
matzwart vind ik niks voor een gerestaureerde auto.
doet me denken aan een verotte bak die even in een egale kleur gerold is.:hmmz
maar je levert mooi werk;)
4 november 2010 om 11:21 #17569872Sow hey, dat interieur heeft ook wel wat gekost.
Wil ik ook laten doen een keer voor de Rekord. De voorstoelen zijn zoiezo gescheurd. Ik breng het naar Heijman in Zwolle tegen die tijd.
4 november 2010 om 17:09 #17569873Valt mee, poolse naaimoeders :jerry
4 november 2010 om 17:17 #17569874Grrrrr……klinkt goed :P adresje?
4 november 2010 om 17:38 #17569875sow da interieur is vet zeg!
4 november 2010 om 17:49 #17569876origineel gepost door rallyastra
Nee hij gaat toch hoogglans zwart worden :angelIs zelfs beter!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.