Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Rekord '63 motor wissel nieuwe foto's
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2008 om 15:52 #17394673
dank u, dank u:wors:wors:wors
Nou niet te veel komplimenten geven straks ga ik nog naast m’n schoenen lopen,hahaha
ik heb em gewoon in de schuur gespoten en de nummers en het opel logo zijn stickers
13 juni 2008 om 17:54 #17394674AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Koekie
dank u, dank u:wors:wors:worsNou niet te veel komplimenten geven straks ga ik nog naast m’n schoenen lopen,hahaha
ik heb em gewoon in de schuur gespoten en de nummers en het opel logo zijn stickers
hahahaha
volgens mij heb je toch al niet zo vaak schoenen aan:jerry
ja wooden shoes mischien:jerry:Pwil hem wel ruilen met m,n station:P:P:o
13 juni 2008 om 20:09 #17394675origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Koekie
dank u, dank u:wors:wors:worsNou niet te veel komplimenten geven straks ga ik nog naast m’n schoenen lopen,hahaha
ik heb em gewoon in de schuur gespoten en de nummers en het opel logo zijn stickers
hahahaha
volgens mij heb je toch al niet zo vaak schoenen aan:jerry
ja wooden shoes mischien:jerry:Pwil hem wel ruilen met m,n station:P:P:o
haha inderdaad ja, naast m’n klompen klinkt ook beter trouwens :P
:hmmz:hmmz ruilen????staatie al op kenteken dan?:vertag
eneuhh je weet het hè,van ruilen komt huilen:jerry14 juni 2008 om 16:01 #17394676AnoniemLid sinds:
1 January 1970hij staat al jaren op nederlands kenteken:jerry:jerry
en nee ik wil jou niet aan t huilen maken
persoonlijk vind ik de jouwe wel mooier dan m,n stationmaar eigenlijk wil ik minderen in t aantal auto,s;)
1 september 2008 om 16:14 #17394677Nou het gaat dan eindelijk gebeuren er word toch even een ander torretje in gepropt
vandaag aangeschaft en het is een 2.8S geworden:vertag
Zodra ik foto’s heb zal ik ze plaatsen want dit klusje gaat zekers niet lukken zonder de slijptol te starten:D1 september 2008 om 17:28 #17394678Was toch niks mis aan je fijne 1.7 :jerry :jerry
Maar kan ntl niet tippen aan een 2.8S :cool::cool: :kewlpics:kewlpics
2 september 2008 om 05:52 #17394679AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Koekie
Nou het gaat dan eindelijk gebeuren er word toch even een ander torretje in gepropt
vandaag aangeschaft en het is een 2.8S geworden:vertag
Zodra ik foto’s heb zal ik ze plaatsen want dit klusje gaat zekers niet lukken zonder de slijptol te starten:Dhahahaha
zat er al op te wachten
denk dat kan die nooi lang volhouden met n 1.7;)m,n station is intussen al van eigenaar verwisseld
dus die ben je mooi misgelopen:jerry:jerry:jerrymaar blijf t n mooie wagen vinden cker als straks die 1,7 met 1,1 vermeerderd is:thumbup:thumbup
2 september 2008 om 17:25 #17394680Ja wat zal ik zeggen zo’1.7 is toch bij lange na geen 6 cyl. dus ik kon het niet echt laten en met wat storingen de laatste tijd was de beslissing snel genomen, hahaha niet dat ik daar heel veel voor nodig heb:jerry:jerry
ik heb trouwens net de motor op gehaald en even snel gemeten hoe ik uit kom maar ik moet nog wel even slijpen denk ik,haha
dat gaat nog niet helemaal vanzelf maar het komt goed denk ik,het word net zoiets als bij danny (manta24v)z’n manta als ik het zo bekijk:D zo’n ,6 wat op het eerste gezicht op een 4 lijkt want zover zittie onder het schutbord:hmmz3 september 2008 om 20:15 #17394681en die Manta maar wachten( en de Blitz, en straks ook nog de Rekord…..):D:D
3 september 2008 om 20:26 #17394682Der loopt niks mooier als een lijn 6 maar een 2800 is nou net 1 van de traagste 6 cilinders die er zijn,had dan een 30E C30NE of C30SE genomen….
Of een 2.4 die past gemakkelijk en met een beetje werk levert ie net zoveel als een 2800 maar dan wel stukke zuiniger en op 95 ipv 98 waar een 2800 vele liters van lust.
Bedoel dit niet als kritiek maar meer als tip…
3 september 2008 om 23:54 #17394683Met een Jaguar 4.0 24v in z’n Blitz zal ie weinig slaap verliezen over brandstof verbruik denk ik zo ;)
4 september 2008 om 17:45 #17394684het vermogen scheelt me niet zo heel veel,al gaat dat wel van 50 naar 140 PK dus das best een beetje vermogenswinst dacht ik zo en zo’n 2.8 klinkt toch wel wat beter als zo’n 2.4 en ik heb eigenlijk ook liever een carburateur i.p.v een injectie
in dat ouwe lijk, het word trouwens niet een project zoals de rest:vertag het is de bedoeling datie met een maandje wel weer rondrijd.
Gisteren wel even drastisch met de slijptol huisgehouden,even de slotplaat er tussen uit en de tunnel wat uitgeholt:jerry
Ik heb allen nog een foto met de motor eruit van de rest zal ik zaterdag even een paar plaatje schieten.??????? waar is de picture uploader gebleven?????????
5 september 2008 om 07:36 #17394685AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Der loopt niks mooier als een lijn 6 maar een 2800 is nou net 1 van de traagste 6 cilinders die er zijn,had dan een 30E C30NE of C30SE genomen….Of een 2.4 die past gemakkelijk en met een beetje werk levert ie net zoveel als een 2800 maar dan wel stukke zuiniger en op 95 ipv 98 waar een 2800 vele liters van lust.
Bedoel dit niet als kritiek maar meer als tip…
zo traag is zo,n 2.8 anders echt niet hoor
cker niet in een relatief lichte autoik had in m,n d rekord station ook n 2,8
en er was niet veel sneller bij de stoplichten
dan m,n rekordjeen een monza 3.0 e
had met gemak t nakijken:o:o:o:o:o:o:odus ja dat verschil tussen n 1.7
(had men rekord eerst ook)
en die 2.8 merk je echt wel:wors:wors:wors5 september 2008 om 09:08 #17394686Klopt wel dat een 2800 in een lichte auto snel is maar als je 1000kg deelt door 140pk (7.1kg per pk) of 1000 door 177pk (5,65kg per pk met een C30NE) dan merkt je tussen die 2 heel zeker een groot verschil met rijden.
En zo,n injectie is nog stukken zuiniger maar als je niet van electronica houd is dit geen slechte keus.
Het verbruik zal wel meevallen in zo,n lichte auto maar in een Monza zijn het gewoon grote zuipers die 2800 vooral in combinatie een automaat.
En dat je een Monza 30E voorbij gaat is logisch 1400kg gedeelt door 165pk (meer heeft een 30E niet) is 8,5kg per pk.
5 september 2008 om 09:10 #17394687AnoniemLid sinds:
1 January 1970moet er wel ff bijzeggen dat achter de 2.8 een automaat hing
en de monza een handbak had;)mij vielen de prestaties helemaal niet tegen
hoewel ik de ombouw toen niet voor de snelheid had gedaan
;);)5 september 2008 om 17:26 #17394688De reden is eigenlijk als je een 4 cyl cih in deze auto wil hangen dan moet je ook slijpen,dus als je dan toch moet slijpen……,dan maar gelijk een 6 cyl derin dacht ik:D
Ik doe het ook niet voor de snelheid,het loopt gewoon mooier als een 4 potter en het geluid is 10x beter natuurlijk.
En het moest wel een carburateur zijn natuurlijk,dus vandaar deze motor.5 september 2008 om 17:27 #17394689maareuh…………..:o, kun je geen foto’s meer uploaden?
6 september 2008 om 07:10 #17394690AnoniemLid sinds:
1 January 1970he koekie
meld je ander even aan op
kost ook niets
werkt altijd
kun je je eigen map maken waar je de foto,s inzet
die je online wilt hebbenik gebruik t al jaren probleemlooz:wors
10 september 2008 om 20:46 #17394691Koekie, op marktplaats zoekt nog iemand een 1700 motor voor een Rekord. Dus als je d’r nog vanaf wilt…….
15 september 2008 om 15:47 #17394692Bedankt ik zal eens even kijken.
Ik heb even wat foto’s op photobucket gezet dus ik ben benieuwd.
Dit is alleen de pasmotor de 2.8 zit er ook al in die zal ik vanavond even op de gevoelige plaat proberen vast te leggen.Nou ik hoop dat ze het doen
15 september 2008 om 16:06 #17394693AnoniemLid sinds:
1 January 1970jep ze doen t:thumbup
en er moet toch aardig wat plaatwerk wijken voor die 2 cilinders:o;)16 september 2008 om 17:38 #17394694vlt wel mee toch?:jerry
16 september 2008 om 18:04 #17394695Ja voor jou doen wel :jerry
16 september 2008 om 18:29 #17394696Lekker bezig Koekie.
21 september 2008 om 14:34 #17394697Ik heb weer wat plaatjes geschoten van hoe die er nu bij staat,hij ligt hier nog iets scheef maar dat is al opgelost.
Dit is de uiteindelijke motor dus ik kan nu beginnen met het herstellen van de tunnel.
gisteren nog wel even met de vloer bezig geweest om alle bitumen er af te helen dan gaat het lassen van de nieuwe tunnel iets makkelijker:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.