Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › rekord 20s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2010 om 08:03 #17220672
hallo mensen mijn rekord blijf op hoge toeren draaien en als ik gas 1x heel hard intrapt en los laat dan draait die normaal
ik heb gekeken gaskabel blijft niet hangen.wie weet een oplossing voor mij.is een auto uit 79 met een oude 20s blok.2 mei 2010 om 08:51 #17665374is de automatische choke als je varajet hebt maar dat neem ik aan van wel.
doet ie dat alleen bij koude start?
2 mei 2010 om 09:58 #17665375origineel gepost door kermitc
is de automatische choke als je varajet hebt maar dat neem ik aan van wel.doet ie dat alleen bij koude start?
:thumbup:jerry:angel… de automatische choke;)
2 mei 2010 om 10:16 #17665376weet niet of er varajet op zit,anders idd geen automatische choke.
mijn city heeft wel automatiche choke hier zit varajet op.
zit 2.os in van rekord maar is wel wat jonger dan die van jou.
2 mei 2010 om 12:00 #17665377nee het is geen automatiche choke en hij doet het ook als die warm is iederkeer als ik bij een stoplicht stopt draait die heel hoog dan op gas in trappen dan is die weer normaal.
2 mei 2010 om 12:42 #17665378origineel gepost door firoz
nee het is geen automatiche choke en hij doet het ook als die warm is iederkeer als ik bij een stoplicht stopt draait die heel hoog dan op gas in trappen dan is die weer normaal.nou dan vertel ons eens wat voor een carburateur er op zit?
want er zit origineel een varajet II met automatische choke op.
:angel2 mei 2010 om 14:58 #17665379kan het niet missen is het er een van een 1900 motor loopt die toevallig op lpg
2 mei 2010 om 15:26 #17665380auto heeft paar jaar terug een andere motor gekregen normaal was een 1.9 maar nu ligt een 20s motor in.heeft geen automatische choke want ik moet bij koude start altijd die choke met de hand gebruiken. hij rijd wel op lpg maar op benzine doet hij zelfde.ik weet niet wat voor een carburateur in zit want ik heb niet veel verstand van.
2 mei 2010 om 17:11 #17665381neem de deksel dan maar eens van de luchtfilter en omschrijf de vorm van het carburateur gedeelte dat je ziet…
rond +/- 5cm?rond +/- 10cm?(ff gegokt)
ovaal?
rechthoekig?er kan namelijk ook nog een ombouw setje van automatisch naar hand opgezet zijn.
hoe dan ook ik vermoed dat het verhoogde stationair gedeelte niet werkt zoals het hoort!
mss is het veertje dat hem los moet trekken los of gebroken…2 mei 2010 om 17:49 #17665382heb net gekeken is rond +/- 5cm net als in een c-kadett. veertje is niet kapot maar is wel beetje aan de zwake kant kan het daardoor komen?want als ik met de hand terug duwt dan draait die weer normaal
2 mei 2010 om 18:48 #17665383ja even een betere veer er op en dan moet het goed zijn…..
is die rekord toevallig orange ik ben vorige week bij een rekord wezen kijken en die had het zelfde euvel liep ook te hard stationaire en die was ook van 79 begon met kenteken ff dacht ik
was verder wel een leuke rekord hij vroeg me net iets te veel voor die auto maar daar zat een 1900n spruitstuk op met een enkele carbrateur……
heb trouwens nog een spruitstuk liggen een 2liter met varajet carbrateur met luchtfilter er bij dus set kompleet als die auto het is hoort er zon setje op te zitten3 mei 2010 om 04:44 #17665384hey gert,
die orange auto is het. rijdt verder goed en is groot.wat wil je voor die set hebben?3 mei 2010 om 06:34 #17665385Op een 1.9 zit een Solex 35 PDSI valstroom carb, op de 2 liters de Varajet II registercarb’s.
Even voor de duidelijkheid.3 mei 2010 om 09:15 #17665386origineel gepost door firoz
hey gert,
die orange auto is het. rijdt verder goed en is groot.wat wil je voor die set hebben?u2u gestuurd
3 mei 2010 om 09:32 #17665387origineel gepost door firoz
heb net gekeken is rond +/- 5cm net als in een c-kadett. veertje is niet kapot maar is wel beetje aan de zwake kant kan het daardoor komen?want als ik met de hand terug duwt dan draait die weer normaaldat zal idd het probleem zijn en met een varajet ben je niet minder problematisch af..
die is veel storingsgevoeliger door o.a. inwendige lekkage via de scharnier asjes van de gasklep..
ik zou die enkele carb. in orde maken:angel3 mei 2010 om 10:11 #17665388storing opgelost met een extra veertje
allemaal bedankt:)3 mei 2010 om 12:39 #17665389origineel gepost door firoz
storing opgelost met een extra veertje
allemaal bedankt:)niet TE strak maken hè… anders springt de mechaniek (bij koude motor) niet meer op zijn hoge stationair stand.
ff checken;)
kleine moeite groot plezier king::thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.