Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › rekord 2.4i
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2009 om 19:28 #17212568
wie weet als een 2400 zo onder de motokap past
van een e2 rekord
met de orginele injectie
of komt de luchtbuis dan tegen de motorkap
zoals bij een manta ascona
anders maar een 3 liter buis inkorten29 september 2009 om 20:05 #17528346Moet als het goed is goed gaan,heb wel vaker rekord gezien met een C30NE en die past ook gewoon en het spruitstuk van een C30NE is te vergelijken met dat van een C24NE en een C30NE ligt verder naar voren bij een Rekord dan een 2.4I.
Ik gok erop dat het gaat.
30 september 2009 om 15:53 #17528347origineel gepost door GSE
Moet als het goed is goed gaan,heb wel vaker rekord gezien met een C30NE en die past ook gewoon en het spruitstuk van een C30NE is te vergelijken met dat van een C24NE en een C30NE ligt verder naar voren bij een Rekord dan een 2.4I.Ik gok erop dat het gaat.
inlaat van een 2.4i is iets hoger komt net iets verder boven het kleppendeksel uit
ik kom er straks anders vanzelf wel achter30 september 2009 om 16:24 #17528348Anders zo’n “mooie” bult op de motorkap maken:D of uitkloppen met de hamer.
30 september 2009 om 17:55 #17528349origineel gepost door ckad
Anders zo’n “mooie” bult op de motorkap maken:D of uitkloppen met de hamer.dan komt er een diesel motorkap op
30 september 2009 om 19:23 #17528350nou, dan gaat het toch gewoon passen :D
weer een probleem opgelost :P
bevalt de rekord nog een beetje?30 september 2009 om 20:18 #17528351origineel gepost door Ghanz
nou, dan gaat het toch gewoon passen :Dweer een probleem opgelost :P
bevalt de rekord nog een beetje?met een diesel kap wel
maar die heb ik nog niet wou het eerst zo proberenrekord bevalt wel maar dat schakelen niet
5 bak gaat er uit en komt straks tegelijjk met 2400 een 4traps automaat in1 oktober 2009 om 21:34 #17528352Past denk ik niet. Had de mijne ook maar ik heb dan een E1. Die hadden ze zo ingebouwd dat ie met het carter op de vooras lag en het versteviginsprofiel hadden ze uit de kap gezaagd zodat ‘t net kon. Ik heb er nu het spruitstuk van een 2200 op zitten, van een 2400 is veel hoger, ook hoger dan van zo’n 6-pitter
1 oktober 2009 om 22:07 #17528353Der schiet me net iets te binnen:
Jou Monza heeft toch een veerpootbrug dacht ik??Meet eens het hoogte van hoogste punt veerpootbrug op tussen klepdeksel en brug.
Meet dan eens bij de 2.4 op wat de hoogte van bovenkant spruitstuk tot kleppendeksel is.
Dan ben je er denk ik al uit.
Als ik kijk dat de Wiechers bruggen over het spruitstuk heen gaan en zeker 2 cm dik (eerder 3,5cm als 2) zijn,kan/mag het spruitstuk ook 2 cm hoger zijn.
2 Cm is laag aangehouden.Heb helaas geen 24I spruitstuk in de naaste omgeving om op te meten.
2 oktober 2009 om 07:53 #17528354Wellicht kun je asconiakkefietje (draadje rekord start niet)vragen wie de auto van PascalM heeft omgebouwd. Of dat PascalM zo vriendelijk wil zijn er een plaatje van te maken.
2 oktober 2009 om 16:23 #17528355gaat niet lukken net wat henk jan 80 zegt ik heb ook een keer zòn ding met een 2,4 erin gekocht en daar hadden ze ook het binneframe van de motorkap van weggezaagd en nog kwam:thumbup het inlaatspruitstuk tegen de buitenkant van de motorkap
een dieselkap gaat ook niet passen omdat het inlaatspruitstuk te ver uit het midden zit
of een ingekorte 3.0 inlaat of een 2.2 inlaat en dan past het super
3 oktober 2009 om 16:44 #17528356moet ik maar is kijken hoe ik dat ga doen
3 liter inlaat heb ik ook nog welgisteren 2400 i opgehaald
vandaag 4traps automaat opgehaald
direkt maar de aanbouw delen er af gehaald en mooi zwart gemaakt
en kleppendeksel gespoten en gepolijst
volgende week maar is beginnen met tank anpasen en automaatbak leidingen er in maken5 oktober 2009 om 20:36 #17528357origineel gepost door opelforever
gaat niet lukken net wat henk jan 80 zegt ik heb ook een keer zòn ding met een 2,4 erin gekocht en daar hadden ze ook het binneframe van de motorkap van weggezaagd en nog kwam:thumbup het inlaatspruitstuk tegen de buitenkant van de motorkapeen dieselkap gaat ook niet passen omdat het inlaatspruitstuk te ver uit het midden zit
of een ingekorte 3.0 inlaat of een 2.2 inlaat en dan past het super
ik zat vandaag is te kijken
als ik een 3.0e inlaat inkort waar moet dan de stappen motor op
die aansluitings zijn te dun
of kan ik daar een dunnere bus indraaien waar de stappen motor op komt
en past het gasklpep huis van een 2.4 wel op een 3.0 inlaat17 oktober 2009 om 17:24 #17528358origineel gepost door opelforever
gaat niet lukken net wat henk jan 80 zegt ik heb ook een keer zòn ding met een 2,4 erin gekocht en daar hadden ze ook het binneframe van de motorkap van weggezaagd en nog kwam:thumbup het inlaatspruitstuk tegen de buitenkant van de motorkapeen dieselkap gaat ook niet passen omdat het inlaatspruitstuk te ver uit het midden zit
of een ingekorte 3.0 inlaat of een 2.2 inlaat en dan past het super
ik weet niet wat het probleem dan is
bij mij past het allemaal net zonder dat de kap ook maar iets de inlaat raakt
carterpan ligt wel bijna op de vooras kan er net een vinger tussen hebben
en kan zelfs sturen zonder dat er een stang het carter raakt
helaas komt de voorste bult van het carter wel onder de voor as uit
maar daar maak ik wel met en dikke plaat een carter beschermer voor17 oktober 2009 om 17:32 #17528359origineel gepost door obelix
ik weet niet wat het probleem dan is
bij mij past het allemaal net zonder dat de kap ook maar iets de inlaat raakt
carterpan ligt wel bijna op de vooras kan er net een vinger tussen hebben
en kan zelfs sturen zonder dat er een stang het carter raakt
helaas komt de voorste bult van het carter wel onder de voor as uit
maar daar maak ik wel met en dikke plaat een carter beschermer voorGelukkig heb je niet zo’n dikke vingers:hmmz:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.