Rekord 2.0S problemen

Forumindex Forums Techniek Cih Rekord 2.0S problemen

• Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    interceptor

Hey allemaal,

ik heb een tijdje geleden een opel rekord E1 gekocht,een 19S die naar 20S is omgebouwd,vlot door de oldtimerkeuring maar
      nu heb ik problemen met de motor ,stationair lijkt het of hij gaat uitvallen als ik de choke niet helemaal opentrek,
      en na de eerste testrit begon hij na een uurtje zwaar te schokken/kloppen

Dan zag ik dat er nog een solex enkeltrap carburator opzit voor een 19S of 17S van de originele motor
      en de nieuwe bougies pikzwart waren na nog geen 100km

Nu redeneer ik dat de solex te weinig brandstof geeft voor de grotere motor met hogere compressie ,waardoor ik met choke moet rijden,wat dan weer te rijk mengsel geeft op temperatuur,
      waardoor koolaanslag en detonatie.

Iemand raad?
      Kan je die enkele trap solex goed afstellen voor op een 2.0S of moet ik op zoek naar een andere carburateur?

mvg Robin

H-400
      Deelnemer

Hallo Robin,
        dit kleine enkeltraps carbu’tje doet evengoed z’n werk op die 20S, de toevoer van je gasmengsel word in een
        carburator bepaald door de lucht die door je venturi vliegt. Natuurlijk ben je beperkt in vermogen, een 20N (met deze
        carbu) heeft 90Pk terwijl een 20S met de Varajet 100Pk heeft. In combinatie met je hogere compressie zal je dus iets
        meer dan 90Pk hebben, maar waarvan er al wat dode paarden tussen zitten door slechte afstelling van bv ontsteking en zo te
        lezen ook je carburator.
        Dus afstellen is de boodschap!

interceptor

hey bedankt, dan ga ik eens een revisiesetje halen voor deze carburator
          onsteking staat goed,compressie is ook goed,ga klepspeling nog eens controleren
          hoeveel vermogen krijg je bij met zo’n dubbele carbu setup op een standaard motor?110pk?
          zijn er garages in oost-vlaanderen die men carburator goed kunne afstellen,heb zelf geen co-meter, had hem al laten afstellen voor de keuring maar dat zijn ze blijkbaar niet meer gewoon.

deziggy

werkt je stationairklep nog ?

manta2
            Deelnemer

Nergens valse lucht? Meestal de O ring of de pakking tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk. Is makkelijk te controleren, door remmenreineger op te spuiten met lopende motor. als ie beter gaat lopen, zit daar het probleem.

deziggy

een slangetje los misschien ….

interceptor

Hey

Die stationaire klep waar zit die ergens?
                  Zal vanavond eens goed zoeken naar valse lucht of iets dat loszit
                  bedankt voor de tips!!!

deziggy

de stationaire klep is dat ding op je carburator waar een stroomdraadje naartoe loopt.

interceptor

Bij mij loopt er geen stroomdraad naar de carburator :wtf

jojonopel
                      Deelnemer

Hallo “interceptor”,
                        Ik heb een nederlandstalige handleiding voor deze carburator in PDF.
                        Bezorg me eens je Email adres zo dat ik het je kan opsturen.
                        Als je het zelf afstellen niet ziet zitten dan kan garage Ronny,
                        Houten Schoen ,4 te Sint-Niklaas je zeker helpen !
                        Groetjes, John

manta2
                        Deelnemer

Er kan ook een gewone stationere sproeier in zitten, zelf gooi ik die krengen (elec. stationere sproeiers) direct in de oud ijzer bak.

interceptor

Hey,

iedereen alvast bedankt voor de tips,
                            heb terug wat meer tijd om eraan te werken

Kleppen waren vreselijk beginnen tikken, klepdeksel eraf, bleken de moeren van enkele tuimelaars gewoon losgedraaid vanzelf.
                            Ineens nieuwe moeren gaan halen. Nu heb ik de tuimelaars er terug opgezet, moeren vastgedraaid tot er verticaal geen speling meer zit op de tuimelaars. Gestart en nu geeft ie enorme backfires waardoor hij gewoon uitvalt :swear

Staan die moeren te vast? dus moet er verticaal speling zijn na het terug monteren?
                            Wou ze verder afstellen als hij draaide maar dat gaat nu niet
                            Ontsteking ben ik niet aangeweest dus kan alleen maar bedenken
                            -inlaatklep heeft een tik gekregen en dicht niet goed meer
                            -vacuum of condensator

dit kan ik mischien eens proberen,weer wat dingen die dan zeker inorde zijn,en ben ik ineens van die platinéés af
                            http://www.hot-spark.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ghanz
                            Deelnemer

je hebt je moeren vast en zeker te vast gedraaid.!

deze moeten tussen de stoter en tuimelaar een speling hebben van (uit het blote hoofd) 0,25 in,
                              en 0,3 mm uitgaand. even met een voelermaatje meten.

vervolgens wagen starten, dan moet hij lopen willen, poosje laten draaien, en de speling na controleren,
                              dit dient dan met warme motor nog op .25 en .30 te zitten, anders bijstellen.

lees op dit forum het topic kleppenstellen eens door, in de categorie CIH

succes

interceptor

Dacht te hadden gelezen de moeren vast te draaien tot de speling eraf was,
                                zal 2 dingen door elkaar slaan :oops: ,bedankt!

Spring direct in men auto naar de garage om het te regelen

manta2
                                Deelnemer

@Ghanz wrote:

je hebt je moeren vast en zeker te vast gedraaid.!

deze moeten tussen de stoter en tuimelaar een speling hebben van (uit het blote hoofd) 0,25 in,
                                  en 0,3 mm uitgaand. even met een voelermaatje meten.

vervolgens wagen starten, dan moet hij lopen willen, poosje laten draaien, en de speling na controleren,
                                  dit dient dan met warme motor nog op .25 en .30 te zitten, anders bijstellen.

lees op dit forum het topic kleppenstellen eens door, in de categorie CIH

succes

Een 20S blok heeft hydro klepstoters, geen vaste.

Even naar CIH forum gaan, afstellen kleppen .

interceptor

Hey
                                    ik denk idd dat het hydraulische zijn, het pinnetje op de tuimelaar valt in een gatje aan de kop van de stoters dus ik zie niet hoe ik hier 0.3mm op kan afstellen
                                    want dan zitten ze wel heel los

heb het topic over kleppen vroeger al doorgelezen maar ik krijg hem nauwelijks gestart

Hoe kan ik ze min of meer stellen zonder dat de motor warm moet zijn of lopen want hij valt direct uit,moet nog iets anders schelen,
                                    gewoon vastdraaien tot er een klein beetje speling opzit?iemand idee hoeveel mm tussen tuimelaar en klep
                                    heb het darmpje van de vacuumvervroeger losgemaakt en eens toegehouden maar maakt geen verschil,
                                    verdenk de condensator

Freestyler
                                    Deelnemer

0.3 mm speling meten tussen tuimelaar en klep, niet tussen tuimelaar en stoter.

Dit is de start positie, ook voor hydro stoters. Hier moet de motor op lopen, daarna de motor warm lopen en de tuimelaars afstellen zoals in het topic kleppen stellen beschreven is.

interceptor

hey
                                        zo had ik ze gesteld,leek me logischer,maar door zo’n harde backfires valt hij gewoon stil,loopt max half minuutje

Ghanz
                                        Deelnemer

oepsie… goed verbeterd freestyler :D

backfire is ontstekings tijdstip en/of mengsel verhouding niet goed

Freestyler
                                          Deelnemer

Backfires zijn idd vaak ontsteking problemen.
                                            Controleer daar eens de timing van.

Controleer ook de timing van de distributie eens. Kan nooit kwaad dingen uit sluiten als je toch eenmaal aan het controleren bent.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.