Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Rekord 2.0S LPG probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2012 om 10:21 #17245521
Hoi,
Ik heb sinds twee weken een Opel Rekord 2.0S van 1985 op LPG.
Nu heb ik sinds een paar dagen een vreemde storing.
Dit houdt in dat de wagen na een lange rit, of snelweg-rit stilvalt, dus altijd met de motor op bedrijfstemperatuur.
Na handmatig omschakelen op benzine rijdt de auto perfekt.
Als ik vervolgens direkt weer omschakel op LPG (uiteraard eerst carburateur leegrijden) wil de auto niet blijven lopen.
Als ik vervolgens de volgende dag (dus bij koude motor) weer op LPG wil starten/rijden gaat dit perfekt.
Heeft iemand van jullie enig idee ?
Ter info: de gasinstallatie is eind 2010 ingebouwd, en dus nog zo goed als nieuw.
Thermostaat werkt goed, en de koelvloeistof is goed op peil.
Tijdens het afslaan is de verdamper goed warm.
Misschien het inductierelais of de aansluiting op de bobine ?
Het lijkt erop dat 1 van de afsluiters de LPG-toevoer dichtgooit als de motor op temperatuur is.
Als dit de oorzaak is, dan begrijp ik niet waarom dit alleen bij bedrijfswarme motor optreedt.Mvg. Paul
28 januari 2012 om 19:56 #17979417hey
ik vermoed dat je nog een old style gas instalatie hebt(met alu mengstuk op carbu)
aansluiting op bobine kan je meten(misschien kabel slecht contact of onderbroken)
kijk eens als je nog spanning op je spoel hebt als ie dat probleem nog eens heeft,zoja spoel van de tank stuk,
een ander voorvan is dat je leiding dicht zit(vuil,filter verstop,bevroren?)
en de verdamper kan ook vast zitten (hier kan je een tegen kloppen wil wel eens helpen)veel succes
ik volg dit even
:thumbup28 januari 2012 om 21:25 #17979418volgens mij heb je gewoon te weinig koelvloistof in zitten .
Ik rij altijd met minimal 30 graden koelvloistof omdat het gas zelfs bij niet zo laage temperaturen de verdamper laat bevriezen.
Heb vorige week met mijn zoon en rekord d 2.0 s in friesland gehaald in de bebouwde kom nog goed op de autoweg begon hij te stotteren effe pure koelvloistof erbij en hij liep de 300 km naar huis zonder problemen.
Gr. Peter28 januari 2012 om 21:58 #17979419ook leuk om te weten :thumbup
29 januari 2012 om 07:50 #17979420Heren,
Het probleem lijkt opgelost, zie mijn andere topic in de rubriek “CIH”.
Ik had hetzelfde topic aangemaakt in deze rubriek, omdat ik nogal omhoog zat, en er kwamen geen reakties.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.@Moderator RISL: Zou je dit topic willen verwijderen ?
Mvg. Paul
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.