Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › rekord 1700 ombouw naar 2.4i
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2012 om 20:03 #17252279
Hoi,
allereerst hallo allemaal kben nieuw hier en khad een paar vraagjes waarbij ik hoop dat iemand hier me er een beetje mee kan helpen.
ik heb een rekord d coupe uit ’74 met een 1,7 met een 4-bak en wil hier een c24ne motorblok in gooien uit een omega a maar ik vroeg me af of die 4-bak hier gewoon achter past of dat ik er iets voor moet aanpassen.
graag wou ik ook weten wat zon beetje de meest voorkomende klachten bij dit type motorblok zijn en of ik eventueel verder nog iets anders moet aanpassen aan de carroserie en dergelijke.alvast heel veel dank als iemand me hierbij wijzer kan maken :D
2 oktober 2012 om 20:51 #18066343Anoniem
Hoi,
allereerst hallo allemaal kben nieuw hier en khad een paar vraagjes waarbij ik hoop dat iemand hier me er een beetje mee kan helpen.
ik heb een rekord d coupe uit ’74 met een 1,7 met een 4-bak en wil hier een c24ne motorblok in gooien uit een omega a maar ik vroeg me af of die 4-bak hier gewoon achter past of dat ik er iets voor moet aanpassen.
graag wou ik ook weten wat zon beetje de meest voorkomende klachten bij dit type motorblok zijn en of ik eventueel verder nog iets anders moet aanpassen aan de carroserie en dergelijke.alvast heel veel dank als iemand me hierbij wijzer kan maken :D
bak past zo wel achter die 2,4
en als je dat ook daadwerkelijk wild gaan doen heb je aan de carresorie geen aanpassing nodig om het erin te krijgen
hoewel ik persoonlijk er dan ook n 5 bak achter hing maar das persoonlijkje zult nu op carburateur rijden
en naar injectie gaan denk ik??daar zit dan nog wel wat aanpas werk
zoals de weerstandsdraad naar de ontsteking vervangen voor n gewone draad
er zal n retour leiding naar de tank moeten
bedrading voor n elecktrische pomp leggen
enz ;)7 oktober 2012 om 16:59 #18066342oké bedankt :thumb
dan had ik nog een vraagje
dat 2.4i blok waar kan je dan het beste op rijden super of gewone 95 voordat ik strax op verkeerde brandstof rij.
en kneem aan dat ik der dan ook beter een grotere radiateur in moet doen voor de koeling of is de radiateur die in een 1700 zit genoeg voor de 24i en zo ja iemand een aanrader als radiateur?heeft iemand ook nog een adres om de voorpijp van een omega te kunnen halen want bij mij in de buurt kan de dealer er zelfs niet meer aan komen zeiden ze :S
(zodra de rekord weer een beetje op een rekord lijkt post ik wel wat foto’s :D )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.