Reikwijdte wijkt af na vervangen radio

Forumindex Forums Modellen Astra Reikwijdte wijkt af na vervangen radio

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274227
    markiaantje
      Lid sinds:
      5 April 2015

      Hey iedereen!

      Een aantal maanden geleden heb ik de CD30 van mij Astra H vervangen voor een cd70navi.
      Deze heb ik laten aan en afmelden door onze mede-forumgebruiker Opel-kadetje.
      Dit leek allemaal goed te zijn, maarrrr… Sinds deze aanpassing komt de reikwijdte niet meer overeen met de werkelijkheid. Deze wijkt ongeveer 200 tot 300 km af. Hiervoor klopte deze wel gewoon…

      Het verbruik lijkt wel te kloppen. We hebben al wat geprobeerd met het veranderen van de code-indexen, maar veel van deze accepteert hij niet of is de BC functie uitgeschakeld.

      Nadat de verbruikscijfers door de tech2 zijn gereset, lijken de cijfers vrij aardig te kloppen( iets aan de hoge kant, maar acceptabel). Zodra ik dan ga rijden loopt de reikwijdte onwijs snel op… :wtf

      Heeft iemand dit probleem ook gehad, of misschien een idee waar het in kan zitten?

      Ter info:
      Het gaat om een Astra H uit 2007. Het is een 1.6 benzine.
      De cd70navi komt uit een Astra H, waarschijnlijk een Duitse omdat de taal in het Duits stond en de kaart van Duitsland erin zat…

      Alvast bedankt voor het meedenken en jullie reacties! :wors

      #18301983
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        In TIS kijken welke code-index van toepassing is en deze in rammelen.

        #18301984
        markiaantje
          Lid sinds:
          5 April 2015

          Uhh… TIS?? Wat is dat? :shock:

          #18301985
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Informatie systeem van opel.

            #18301986
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              ik heb het vermoeden dat de code index nu staat op die van een diesel terwijl jij een benzine wagen hebt, ik heb dat zelfde probleem gehad omdat het scherm wat ik gekocht had uit een diesel kwam, met de tech2 is dat in te stellen, maar dat heeft toen iemand voor mij gedaan omdat ik zelf geen tech2 heb.

              niet dat het verbruik echt klopt, bij een volle tank geeft hij zeker 100KM meer aan dan dat ik eruit haal, maar lang niet zo erg als het was toen hij op de diesel variant stond.

              #18301987
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                je moet idd even in tis kijken welke code index je moet hebben, als je wil kan je je gegevens in een pb sturen en dan kijk ik even in tis2web welke code index je moet hebben

                #18301988
                markiaantje
                  Lid sinds:
                  5 April 2015

                  @opel-mark Ik heb inderdaad ook het vermoeden dat de radio nu op een diesel ingesteld staat.


                  @nick-gsi
                  : zou super zijn! Welke gegevens ben je nodig?

                  #18301989
                  Nick-GSI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    welk type auto, motorcode

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.