Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › regelmatige tik in differentieel bij rotatie verschil
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2013 om 10:35 #17258341
Goede middag,
Rekord na 23 jaar weer tot leven gewekt.
Hij is nu 95 procent klaar.
– Er zit ongeveer 12 kilo Mike sander vet in en kunstof Lokari wielbakken. Bijkomend voordeel van vet en wielbakken is geluidsdemping.
– Verder nieuwe kabels voor de centrale deurvergrendeling ertussen gesoldeerd.
– Nieuwe kabels aangelegd voor eventuele elektrische spiegels (moet nog worden aangesloten).
– Eén spiegel omgebouwd naar een elektrische en aan de bijrijderskant ook één gemonteerd.
– Alle pakkingen en keerringen vervangen behalve één pakking en die lekt, haha.
Dat is de pakking, rubberring en viberringen tussen de automaat en de klok, dus nog één keer automaatje eronderuit.Er zit een tik in het differentieel.
Wanneer je rijdt verneem je het bijna niet.
Goed hoorbaar bij wielen van de grond en als je één wiel rond draait.
Dus het moet denk ik ergens in de sateliettandwieltjes zitten.
Zou het waarschijnlijk zijn dat er iets met de drukringen van de satelliet tandwieltjes aan de hand is?
Iemand hier ervaring mee?
Het differentieel is verder muisstil geen gejank ofzo.
Ik denk maar dat ik even de steekasjes eruit haal en het diff verwijder voor nadere inspectie.
Alvast dank voor jullie reacties.7 juni 2013 om 17:25 #18150546ik zou is even de deksel er vanaf halen. en het diff inspecteren. ik denk zelf dat de bus die 2 van die kleine wieltjes op zijn plaats houd en buiten tussenuit aan het gaan is. dit komt vaak voor. zeker wanneer er vaak burnouts getrokken worden zonder dat je sper heb.
8 juni 2013 om 09:04 #18150547Dat klinkt erg aannemelijk.
Zo’n geluid is het precies, tandwielen die niet lekker ingrijpen.
Gelukkig geen grote klus.
Hartstikke bedankt Bettus Accu!
Geweldig hè zo’n forum.Gisteren nog een paar velgjes gekocht met wat werk.
15 7J et 20. Gaat denk ik wel passen toch? Met bandjes 205/60.
Eentje moet worden (opgelast of) gericht. Die heeft namelijk een klein deukje in de rand.
Weet iemand toevallig een adresje waar je de randjes geschikt kunt laten bijwerken en polijsten?
Anders moet ik ze misschien ik op het bandenapparaat opspannen en dan met een adapter en boormachine met polijstgerei te laten draaien. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.