Forumindex › Forums › Modellen › Astra › regelmatig starten op 3 cilinders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2013 om 14:09 #17255667
hallo allemaal,
sinds mijn vorige topic maanden geleden is er veel gebeurd. voor de apk heb ik 4 nieuwe (Vredestein) banden online besteld die in de aanbieding waren en bij garage in de buurt laten bezorgen en monteren. de auto kwam zonder grote problemen door de apk. alleen de rem leidingen waren gecorrodeerd. de garage had de leidingen gereinigd en er tectyl op gespoten.
nu maanden later had ik de stap genomen om de koppakking en alles wat er bij komt kijken te laten vervangen. was de auto vorige week 3 dagen kwijt. het heeft me totaal bijna 600 euro gekost.
de kop is door een extern bedrijf gevlakt omdat deze flink aangetast was.
nieuwe koppakking, distributie set, kopbouten , riem voor dynamo. koelvloeistof bijgevuld.
alleen motor olie hebben ze zo te zien niet ververst , zouden ze bij telefonisch gesprek wel doen. :hmmz
ik merk dat de motor nu veel meer pit heeft en zuiniger rijd. ben er echt blij mee.
echter valt het me op dat het koude start probleem die ik ook had niet is opgelost.
als ik ‘s morgens of eind van de werkdag de motor start, loopt ie een minuutje op 3 cilinders.
de hele auto schokt dan ook. klinkt dan meer als een diesel. :hmmz
het was me ook op opgevallen dat het metalen plaatje die op het uitlaat spruitstuk zit geschroefd mist.
hier zit toch ook een buisje aan vast die ergens naar de inlaat loopt ? kan het buisje ook nergens vinden.
denk dat ze die vergeten zijn…zou het slecht starten aan de bougies kunnen liggen ?
baal er wel een beetje van.
24 februari 2013 om 14:11 #18110813Mogen wij ook weten om wat voor Astra het gaat, en welke motor erin ligt, dat helpt wat makkelijker..
Willem
24 februari 2013 om 14:16 #18110814ach natuurlijk ;)
het gaat om een Astra G 3-deurs van eind 1998 met 16SZR motor en bijna 239.000 km op de teller.24 februari 2013 om 14:19 #18110815Wat ik normaal vervang bij een koppakking reparatie, is dat ook vervangen, dat is het volgende:
Motorolie + Filter (er komt vuil en koelvloeistof in bij deze reparaties)
Koelvloeistof
Waterpomp
Thermosstaat
Bougiesen zijn de bougiekabels al eens vervangen??
willem
24 februari 2013 om 14:41 #18110816nee , de bougies en kabels zien er nog ‘origineel’ uit.
is dit duur ? anders kan ik het zelf vervangen.beetje jammer dat ze de olie+filter niet vervangen hebben.
zal morgen even bellen wat ze precies wel/niet vervangen hebben.24 februari 2013 om 14:44 #18110817kan je het beste zelf vervangen, gewoon bij de onderdelenboer halen..
wel juiste kabel op juiste plekkie hangen..
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.