Forumindex › Forums › Overige › Race, rally en sprint › Regelgeving / keuringen DHRA
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2010 om 19:51 #17477753
open helm mag..
no problem mits er maar een van de keurmerken inzit welke ook in de regelgeving vermeld staat..12 april 2010 om 13:37 #17477754screamer pipe klinkt heerlijk:thumbup
maaruh.. dan t hoodpin verhaal… hoe word daar naar gekeken?
aangezien sommige keurmeesters er op afkeuren, en sommige t goedkeuren, daar de randen allemaal afgerond zijn.
6 juli 2010 om 16:31 #17477755we hebben de reglementen qua voorruiten aangepast.
Deze week komt er nog een nieuws brief over waarin we ook motorswaps versoepelen voor dit jaar.De nieuwe regels staan online op de site van DHRA.
:D
6 juli 2010 om 20:03 #17477756:thumbdown:thumbdown:thumbdown:
regels zo houden qua motorswaps of gewoon helemaal van de baan die regel! waar het laatste mij de beste optie toe lijkt, dan kan het zijn dat er ook weer serieus dikke projecten op DHRA events in NL komen.
Niet dat ik nou een heilig boontje wil zijn omdat ik het wel netjes op papier heb staan,
maar de regels waren al weken of zelfs maanden van te voren bekend dat dit een eis zou worden in het DHRA regelement.oftewel tijd zat kunnen hebben om langs de RDW te gaan voor de omkeuring.
en dan nog komt het grootste gros bij de keuring zonder zonder dit op orde te hebben…..
en worden allemaal door geduwd naar de SE…. ja lekker gemakkelijk. maar lullig voor de serieuze jongens die wel in de SE rijden.en nu zit er 3 weken tussen het volgende event. lijkt mij dat iedereen er nu van op de hoogte is ivm die afkeuringen, en dus 3weken ofwel 15werkdagen bij de RDW aan tijd heeft om er langs te gaan!
als de genen die afkeur waren, de auto netjes in orde hebben rijden ze langs en zijn ze met een halfuurtje klaar!!! als……
ik zie dan niet in waarom zulke regels ineens versoepeld moet worden.
6 juli 2010 om 21:21 #17477757Ik denk dat de regels in het voordeel van de rijders zijn versoepeld, ik denk niet dat je de verantwoording van motorswaps bij dhra moet leggen. Een aparte klasse kan ik wel begrijpen. Ik denk wel dat er een aantal rijders zijn de jaren en vanaf het begin aanwezig waren en door de regel wat gedemotiveerd zijn/waren. Dat bedoelde ik toen ook jezelf in je vingers snijden. Niet dat het zo moeilijk is om een auto op kenteken te zetten maar toch. En de regels van de voorruit versoepelen geef ik een amen op want die vond ik wel wat ver gaat het is veiligheidsglas. Goed bezig dhra.
Nog een vraagje, plexiglas mag niet als ruit dienen lexaan wel. Nou werd de vraag gesteld hoe controleren jullie dat? Het antwoord was doormiddel van een krasje zetten lexaan krast niet en plexiglas wel, ik heb lexaan ruiten in me kadett het krast wel degelijk als je een droge doek eroverheen haalt zitten er krasjes op. Volgens mij kan je het niet echt controleren, plexiglas is alleen gevaarlijk het breekt al als je het niet goed ondersteunt met zagen terwijl je lexaan kan buigen zover je wil.
6 juli 2010 om 21:29 #17477758Dat de regels in het voordeel van de rijders zijn versoepeld begrijp ik, maar juist voor het gros rijders wat niet serieus het regelement na leest!
ik zie iedereen rond sprokkelen om colaflesjes, om die snel om te bouwen tot catchtank. en het waren er echt meer dan 1 of 2 hoor!
als het alleen in het voordeel is van de rijders, kan ik me juist heel andere dingen bedenken die het leuker en beter maken op de baan!
dan is het net zoiets van… ik kom op vol slicks zonder DOT of E keur… en rij toch in de abcd/SL klasse….
we versoepelen de regels even een beetje zodat je toch mee kan/mag rijden….. maar ohwee! volgende keer moet je wel DOT/E op je banden hebben.6 juli 2010 om 21:33 #17477759Ik snap je uitleg, maar buiten het feit (ik was er niet bij) sommige auto’s geen catchtank hadden en een colafles gebruikte is dit misschien een beun oplossing maar kan wel dienen als catchtank en kan je het ook niet afkeuren denk ik?
6 juli 2010 om 21:34 #17477760de regels zijn na de eerste drachten van dit jaar versoepeld.
Vergeet niet, wij willen iedereen de kans geven om te kunnen rijden.Vandaar dat de verantwoording ligt bij de rijder.
Dit staat ook in de nieuwsbrief. Er zal door een selectief groepje een aparte keuring worden gehouden voor de personen wie zich aanmelden bij ons. Wij zijn zelf ook totaal niet blij dat je soms dit soort versoepelingen moet doorvoeren.Ik sta persoonlijk (en ik spreek nu even niet als keurmeester) achter jou motivatie SW..
Dat weet je, maak ik me al een jaar lang hard voor maar soms kunnen ook wij niet anders dan een noodgreep uitvoeren.Dit is ook alleen voor dit jaar.
Voor 2011 gaan we dit aparte keuren ook niet meer als optie bieden.
@ruben,
ja ben ik met je eens.
Zal lastig worden, ik heb nu ook lexaan ruiten.Wat ik wel zie is dat plexiglas vaak bij montage als kleine scheurtjes vertoond wanneer je gebruik maakt van plexiglas.
De regel is er niet om de rijders te pesten, maar ter bescherming van de rijder zelf.
Lexaan is gewoon vele malen sterker bij een crash..Ik wil iedereen er ook op wijzen dat ook DHRA bepaalde verzekering heeft lopen.
Wanneer een rijder niet voldoet aan onze regels val je daar ook buiten.Dus het is een keuze wat je zelf ook moet maken..
sommige dingen vallen niet op, en moet je doen op vertrouwen van de rijder.
@sw, ik bel je deze week ff..
Leg ik je het verhaal van de motorswaps ff uit,6 juli 2010 om 21:36 #17477761:thumbup:thumbup:thumbup
6 juli 2010 om 21:37 #17477762Originally posted by Corsa16V
Ik snap je uitleg, maar buiten het feit (ik was er niet bij) sommige auto’s geen catchtank hadden en een colafles gebruikte is dit misschien een beun oplossing maar kan wel dienen als catchtank en kan je het ook niet afkeuren denk ik?idd. ons advies is wel neem een echte catchtank.
Wij hebben ook temaken met een grijs gebied.Ik snap SW ook helemaal.
Like i said before, wij zijn geen nsb’ers..
Ik maak zelf ook gebruik van het grijze gebied.Ook kunnen wij dingen verkeerd of anders zien.
Daarom willen we zoveel mogelijk feedback van rijders.Daar kunnen we wat mee.
Als het serieuse feedback is..Je kunt niet zonder elkaar
15 juli 2010 om 10:56 #17477763De regels voor de A/B/C/D SL zijn vooralsnog duidelijk zat voor mezelf.
Ben nu nog een echt NOOB met dit, en probeer de regels gelijk toe te passen, zodat ik geen dubbel werk zal doen.Hopelijk ben ik er volgend jaar klaar voor…
15 juli 2010 om 19:49 #17477764Ik ga er ook vanuit dat me corsa volgend jaar terug is.
Maar volgens staat er in de regelementen dat je niet met lachgas EN turbo/kompressor mag rijden?
18 juli 2010 om 19:24 #17477765origineel gepost door sw16v
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
wat ik me af vraag,is er al meer duidelijkheid of het wel of niet toegestaan is in de street legal klasse met een geblazen moter NOS te gebruiken of dat toegestaan is of nie?
Tuurlijk mag dat, in de SE klasse,
in de ABCD/SL klasses is dit NIET toegestaan!
regeltjes staan allemaal op de site beschreven!!!
ABCD/SL
http://www.dhra.nl/Reglementen/SLD_2010.pdf
20 juli 2010 om 19:17 #17477766en in de SM natuurlijk…
Ben nu bezig met de engelse en duitse vertaling…
Hopelijk nog voor mijn vakantie klaar :angel -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.